اخبار روز

دلگرمی امیر سرتیپ عباس عظیمی به مردم! / آمادگی پدافند هوایی در مواجه با هر نوع تهاجم!

به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل پدافند هوایی، امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی در نشستی خبری از آمادگی کامل این ارگان در مقابله با تهدیدات خارجی داد و اعلام داشت که مردم خیالشان از این بابت راحت باشد.

امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی چهارشنبه 9 شهریور ماه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس نیروی پدافند هوایی با تاکید بر ماموریت و اهداف نیروی پدافند هوایی، بر سربلندی این نیرو در انجام وظایف محوله تاکید کرد و ادامه داد: ماموریت و اهداف نیروی پدافند هوایی قبل از انقلاب اسلامی بسیار محدود بودند و فقط برای حفاظت و حراست از پایگاه‌ها و فرودگاه‌های جنگنده کشور خدمت می‌کردند، اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس، پدافند هوایی برای رسیدن به اهداف مورد استفاده قرار گرفت. ماموریت‌های حفاظتی و حفاظتی گسترده از مراکز حیاتی و حساس، شهرهای بزرگ، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها، اسکله‌ها و جزایر نفتی همه این وظایف را با سربلندی و اقتدار انجام داده‌اند.

به دستور رهبر معظم انقلاب 10 شهریور ماه 1386 به تشکیل نیروی پدافند هوایی مستقل اشاره کرد و گفت: در سال های بعد از دفاع مقدس و با توجه به تغییر ماهیت تهدیدات دشمنان که 360 درجه آسمان ایران را تهدید کرده اند، اهمیت این کار  افزایش یافته است.» با مشخص شدن اهمیت پدافند هوایی و دکترین بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری چتر امنیت هوایی با این نیرو بر آسمان کشور گسترانده شد.

دلگرمی امیر سرتیپ عباس عظیمی به مردم! / آمادگی پدافند هوایی در مواجه با هر نوع تهاجم!

امیر عظیمی با اشاره به تقسیم پدافند هوایی کشور به 9 منطقه مختلف، منطقه پدافند شمال غرب تبریز را یکی از مهم ترین و پرترددترین مناطق هوایی در آسمان جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: همه روزه و هر شب در بین این نقطه از کشور اسلامی بین 800 تا 1100 پرواز از کشورهای مختلف جهان انجام می شود که در حال حاضر همه آنها رصد و کنترل می شوند و تردد در حریم هوایی منطقه شمال غرب کشور بیشتر از بخش‌های دیگر، با تاکید بر اهمیت پدافند هوایی مستقر شده. در تبریز واقع شده است.

وی با اشاره به همسایگی منطقه شمال غرب کشور با چهار کشور و یک منطقه خودمختار، افزود: مرز مشترک با کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان از دیگر عوامل مهم در موقعیت و ارزش است. پدافند هوایی شمال غرب کشور و در راستای حضور نیروهای فرامنطقه ای در نزدیکی مرزها مانند شیطان بزرگ، آمریکا و رژیم صهیونیستی، ماموریت های این منطقه بسیار حساس شده است.

وی با اشاره به جنگ قره باغ گفت: پدافند هوایی منطقه شمال غرب از حدود دو ماه قبل از شروع این جنگ و در نتیجه با رصد دقیق و کنترل موقت منطقه، پیش بینی های لازم و کافی را انجام داد و ما در طول درگیری شاهد اختلال در ایرلاین ایرانی نبودیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای پدافند هوایی کشور تفاوتی بین زمان صلح و جنگ وجود ندارد، بر نظارت دقیق مرزهای هوایی در هر شرایطی تاکید کرد و یادآور شد: در صورت بروز هرگونه خطا از سوی بیگانگان هواپیما در اسرع وقت هشدارهای لازم و دستورات لازم داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت پدافند هوایی ایران در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد، افزود: به لطف تجهیزات و سامانه های پیشرفته و ساخت تمامی موشک های داخلی و  جنگالی (جنگ الکترونیکی) به خوبی از آسمان کشور محافظت کرده و اجازه کوچک‌ترین عرض اندام  به دشمنان نداده‌ایم.

وی با ذکر پدافند هوایی به عنوان بهترین قدرت نظامی کشور با استفاده از دانش بومی برای تهیه انواع تجهیزات و صنایع دفاعی، ادامه داد: با بهره گیری از دانش جوانان و متخصصان داخلی، این نیروی الهی در عرصه های مختلف ظهور کرد. سامانه های دفاعی و راداری استقلال یافته اند و دیگر به کشورهای خارجی وابسته نخواهند بود.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر پاسخ مخرب به هرگونه تهدید خارجی، ادامه داد: در حال حاضر مسیرهای نفوذ هوایی به ایران اسلامی به روی هر بیگانه بسته است، پدافند هوایی با آمادگی کامل و رصد شبانه روزی آسمان کشور هر نوع تهاجم به حریم هوایی را با پاسخ های دندان شکن و محکم پاسخ خواهد داد و در این رابطه مردم هیچ گونه نگرانی نباید داشته باشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا