اخبار روز

قیمت دلار دوباره غوغا کرد! /آخرین قیمت دلار در کانال بازار ارز دستخوش تغییر شد!

آیا نشانه‌های دیگری در خصوص ادامه روند کاهش قیمت دلار در کانال جدید وجود دارد؟

به گزارش پی ام آپ، در هفته های اخیر دلار در مرز 49 هزار تومان تثبیت شده و نوساناتی در قیمت دلار در این کانال ثبت شده است. اما امروز دلار این کانال را از دست داد و یک پله سقوط کرد.

قیمت دلار دوباره غوغا کرد! /آخرین قیمت دلار در کانال بازار ارز دستخوش تغییر شد!

این کاهش قیمت در حالی است که دلار در هفته های اخیر در نیمه اول کانال 49 هزار تومانی در نوسان بوده و تنها چند روز توانسته در نیمه دوم این کانال باقی بماند. معامله گران در چند روز گذشته منتظر حرکت بعدی دلار بودند. زیرا به گفته تحلیلگران، ورود به نیمه دوم کانال 49 هزار تومانی به بازار سیگنال صعودی می داد و قیمت ها افزایش می یافت و دلار می توانست برای ورود به کانال 50 هزار تومانی آماده شود.

به گفته این گروه، دلار در نیمه پایین کانال 49 هزار تومان باقی مانده است اما می تواند سیگنالی به بازار بدهد که قیمت دلار را کاهش دهد و دلار را به کانال 48 هزار تومان برساند. امروز قیمت دلار در ساعات آغازین بازار با قیمت 48 هزار و 900 تومان فروخته شد. اما دلیل ورود دلار به این کانال چیست؟

برخی تحلیلگران دیدار وزیر امور خارجه ایران با ولیعهد عربستان را مهم ترین عامل کاهش قیمت دلار می دانند و می گویند این دیدار بازار را به اتفاقات مثبت امیدوار کرده و دلار امروز پایین رفته است.

سال گذشته خبر معامله ایران و عربستان موفق شد دلار را از کانال 60 هزار تومانی به کانال 50 هزار تومانی جدا کند. الان هم این خبر بازار را تحت تاثیر قرار داده است اما باید دید این خبر چقدر تاثیرگذار است. چرا که بازار هفته گذشته با انتشار خبر انتشار دلارهای بلوکه شده ایران از کره جنوبی و احتمال معامله آغاز شد، اما بازار تنها یک روز تحت تاثیر این خبر قرار گرفت و قیمت ها از روز یکشنبه به سمت بالا از سر گرفته شد.

این نشان می دهد که بازار همچنان به اخبار سیاسی واکنش نشان می دهد اما این واکنش احساسی است و دلار به مسیر اصلی خود باز می گردد. معامله گران اکنون به نمودار مبادلاتی نگاه می کنند تا ببینند قیمت دلار چقدر نوسان خواهد کرد. به گفته تحلیلگران، اگر قیمت دلار از مرز 48 هزار و 600 تومان عبور کند، فشار فروش در بازار افزایش یافته و قیمت دلار کاهش می یابد. اما اگر این اتفاق نیفتد، احتمال سقوط جدید قیمت دلار منتفی است.

البته بررسی سه ماه اخیر دلار نشان می دهد که دلار نه تمایلی به افزایش دارد و نه سیگنال نزولی خاصی دریافت کرده است. قیمت به دلار از خرداد ماه تا این لحظه خود را در کانال 49 هزار تومان تثبیت کرده است. الان هم خیلی ها معتقدند دلار در همین کانال باقی مانده و فعلا قصد تغییر کانال را ندارد.

منبع سایت تجارت نیوز


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا