اخبار روز

یکی از متهمان اصلی توزیع مشروبات الکلی تقلبی در کرج بازداشت شد!/جزئیات

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای روز دوشنبه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به حادثه رخ داده در استان البرز و فوت، معلولیت، نابینایی و مسمومیت چند نفر به علت مصرف مشروبات الکلی مسموم ضمن تاکید بر برخورد با عوامل تلفیق الکل با محلول ها و سایر و تولید و توزیع آن، خواستار بررسی موضوع و تعیین مجازات بازدارنده در رابطه با عوامل این حادثه شد.

حسین فاضلی هرکندی رئیس کل دادگستری استان البرز با تشریح اقدامات چند جانبه در خصوص این حادثه در استان البرز که تاکنون منجر به فوت 15 نفر و مسمومیت و بستری شدن حدود 180 نفر در بیمارستان شده است، گفت: بلافاصله پس از اطلاع از در این مسمومیت دستورات قضایی لازم برای رسیدگی به موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان صادر و پس از تشکیل پرونده قضایی، بازپرس ویژه برای رسیدگی به موضوع در دادسرای ویژه جرائم و امور جنایی کرج تعیین شد. و با نظارت مستقیم دادستان استان و معاونت تعقیب قضایای خاص کل استان رسیدگی لازم است.

فاضلی هریکندی افزود: پس از صدور دستور شناسایی و بازداشت عوامل توزیع مشروبات الکلی به نیروی انتظامی، سه نفر از خرده‌فروشان مرتبط که نقش توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز را داشتند در کمتر از 24 ساعت با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی استان شناسایی و بازداشت شدند.

رئیس دیوان عالی استان البرز با تاکید بر اینکه در تحقیقات و تحقیقات انجام شده از این سه نفر اعلام کردند الکل های مذکور را به نام اتانول از دو فروشنده تجهیزات پزشکی خریداری کرده و پس از اختلاط به فروش رسانده اند. وی ادامه داد: در این رابطه با عنایت به اعترافات دستگیرشدگان بلافاصله دو فروشنده و همچنین یک نفر که نقش واسطه را ایفا می کرد شناسایی و دستگیر شدند  که تحقیقات تکمیلی به کارخانه‌ای در شهرک صنعتی اشتهارد منتهی شد که در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی استان از ساعات اولیه صبح با حضور در محل کارخانه بیش از 6400 لیتر مشروبات الکلی آماده توزیع قبل از ترخیص کشف و ضبط کردند.

فاضلی هرکندی با بیان اینکه کارخانه دار مذکور با ادعای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به گرفتن سهمیه الکل می کرد، گفت: این فرد از خلاءهای قانونی و عدم نظارت کافی برای فروش غیرقانونی و خارج از شبکه مشروبات الکلی سوء استفاده می کرد.

وی تشریح کرد: تاکنون 15 نفر فوت کرده‌اند و 180 نفر دچار مسمومیت و در بیمارستان‌های مختلف کرج بستری شدند و اگرچه اکثر آن‌ها ترخیص شدند لکن تعدادی هم بستری‌اند، برخی از این افراد دچار نابینایی شده‌اند و تعدادی هم به‌جهت آسیب به کلیه تحت دیالیز قرار دارند.

فاضلی هرکندی اعلام کرد بلافاصله پس از دستور رئیس قوه قضائیه در روز گذشته کارگروهی در دادگاه عمومی استان البرز با حضور رئیس دیوان عالی استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس پلیس آگاهی استان و رئیس پلیس آگاهی استان، معاون قضایی و دبیر ستاد، پرونده ای با جرایم خاص استان تشکیل و بازپرس خاطرنشان کرد: در این کارگروه دستورالعمل ها و دستورات رئیس به مراجع قضائی ابلاغ و تشریح و بر تسریع در تحقیقات و شناسایی و دستگیری سایر متهمان و دیروز نیز یکی از متهمان اصلی تولید و تولید مشروبات الکلی مسموم در کرج در یکی از متهمان تاکید شد. استان های جنوب غربی کشور شناسایی و بازداشت شد.

با بیان اینکه به منظور رعایت دستورات رئیس قوه قضائیه و به منظور تشخیص و پیشگیری از حوادث مشابه، بررسی مشکلات فرآیندهای جاری، اعمال نظارت لازم و رفع خلأهای موجود ضروری است، با اشاره به دستورات به ادارات کل بازرسی و تعزیرات حکومتی استان در این خصوص ابلاغ و تاکید کرد: اداره کل بازرسی موظف به اطلاع فوری از نحوه اعطای مجوز تولید مشروبات الکلی به شرکت متخلف از سوی مراجع ذی صلاح شده است. . مراجع، نظارت و رعایت مقررات مربوطه در خصوص اندازه گیری دقیق میزان الکل مورد نیاز، سهمیه تعیین شده، نظارت بر شکل نگهداری و استفاده از الکل خریداری شده، تولید، علل و عوامل توزیع و عرضه خارج از کد، بررسی های لازم و تقبیح قصور احتمالی مراجع ذی صلاح را انجام داده و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث مشابه خسارات و خلأهای قانونی در توزیع مشروبات الکلی را محاسبه و نظارت لازم را اعمال نماید.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: همچنین تعزیرات حکومتی مجبور به تشکیل پرونده جداگانه برای تخلفات شرکت تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله بررسی نحوه تهیه مشروبات الکلی مصرفی، نحوه نگهداری آن به لحاظ شرایط شده است. ثبت نام در سامانه جامع انبارها، نحوه مصرف مشروبات الکلی خریداری شده و همچنین توزیع و عرضه غیرقانونی اقدامات و برخورد با آن را انجام می دهد.

وی با تأکید بر اینکه مجازات‌های متناسب و بازدارنده قانونی در انتظار متهمان این پرونده خواهد بود از مأموریت به دستگاه‌های انتظامی و امنیتی استان برای تشدید برخورد با عوامل تهیه و توزیع مشروبات الکلی و همچنین دستگاه‌های متولی نظارت بر توزیع الکل برای ممانعت از توزیع خارج از شبکه خبر داد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا