اخبار روز

گفته های جدید وزیر آموزش و پرورش در مورد بازنشستگان! / بازنشستگان می‌توانند همچنان تدریس کنند!

وزیر آموزش و پرورش، در مراسمی اعلام کرده است که معلمان بازنشسته می‌توانند دوباره در کلاس های درس حاضر شوند و تدریس کنند.

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، رضا مراد صحرایی در مراسم تجلیل از مفتخران تعلیم و تربیت گفت: خوشا به حال شما که با سربلندی رسالت خود را به پایان رساندید و این رسالت را به دیگران سپردید. مشاغل در جامعه بسیار زیاد است، اما خداوند ما را مقدر کرده که معلم باشیم و این برای همه اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه عزت هر شغلی در گرو موضوعی است که به آن می پردازد، گفت: معلمی را با هیچ شغلی نمی توان مقایسه کرد و خداوند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را نیز معلم نامیده است.

گفته های جدید وزیر آموزش و پرورش در مورد بازنشستگان! / بازنشستگان می‌توانند همچنان تدریس کنند!

صحرایی خاطر نشان کرد: معلمانی که رسالت خود را به پایان رسانده اند به صورت ظاهری از معلمی فاصله گرفته اند وگرنه به آنها نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایده ها و تجربیات ارزشمندی که در مراسم الفت ارائه شد، به یکی از آنها اشاره کرد و گفت: در یکی از ایده ها گروهی از معلمان بازنشسته تشکیل شد که به هر دلیلی نمی کنند. در کلاس حاضر شد و او نتوانست سر کلاس بیاید، آنها اعلام کرده بودند که در آن روز بدون وقت قبلی در کلاس حاضر می شوند و به جای معلم آن کلاس را اداره می کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته آن روزها درس زندگی را به دانش آموزان داده بودند و در نتیجه دانش آموزان درس های خود را بهتر از درس های خود آموخته بودند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلم در رسالت خود چه در دنیا و چه در آخرت کوتاهی نمی کند، زیرا هیچکس جز معلم نمی تواند در کار خود چند برابر شود. و این معلم است که خود را در اندیشه و زندگی دانش آموزان بازتولید می کند.

صحرایی با بیان اینکه در قبال بازنشستگان وظایفی داریم که باید تلاش کنیم تا به آنها عمل کنیم، تصریح کرد: دستور داده ام که امسال هیچکس بازنشسته نشود مگر اینکه بخواهد بازنشسته شود و این دو دلیل دارد. اول به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم اینکه روند برعکس می شد و می گفتند ما می رویم و می گوییم نروید.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در قانون برنامه هفتم ماده ای گنجانده شده بود که اگر فردی به سن بازنشستگی برسد دولت موظف است فورا پاداش کریسمس او را پرداخت کند اما می تواند 5 سال بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند.

وی ابراز کرد: این اقدام در آموزش و پرورش فکر خوبی است چرا که سن بازنشستگی در آموزش و پرورش حدود 50 سال است.

صحرایی با بیان اینکه متاسفانه معلمان در سن کار کامل بازنشسته می شوند، خاطرنشان کرد: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان ها این اختیار داده شده است که در صورت نیاز به ابقای معلمی بپردازند.

و افزود: موضوع دیگری که قانون آن به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده است این است که فرهنگیان بازنشسته می توانند به مراکز آموزشی مراجعه کنند و قانونی ایجاد شود تا بتوانند مؤسسات آموزشی خود را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طی هفته های آینده صدور احکام 1401 مستمری بگیران با اعمال پاداش و صلاحیت تکمیل می شود، گفت: این کار نزدیک به هزار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تحویل شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا