اخبار روز

دریافت پاداش نقدی در این شهر چین، اگر پایین ۲۵ سال ازدواج کنید!

به علاوه‌ی پاداش نقدی، یک مجموعه از یارانه‌های مراقبت از کودک، باروری و تحصیل برای زوج‌هایی که دارای فرزند هستند نیز به این بسته تشویقی اضافه می‌شود.

یورونیوز نوشت: شهری در چین برای زوج‌هایی که عروس آن‌ها ۲۵ سال یا کمتر باشد، “پاداش” هزار یوان (۱۳۷ دلار) ارائه می‌دهد. این پاداش جهت تشویق جوانان به ازدواج و داشتن فرزند در چین اعطا می‌شود. در حال حاضر، چین با مشکلات و نگرانی‌هایی درباره کاهش نرخ تولد روبرو است.

این خبر هفته گذشته توسط مقامات شهر چانگشان در یک حساب رسمی در وی‌چت اعلام شد. در این اعلامیه آمده است که هدف از اعطای این پاداش، ترویج “ازدواج با توجه به سن و داشتن فرزند” در اولین ازدواج است.

علاوه بر این، این بسته تشویقی شامل یارانه‌هایی برای محافظت از کودکان، بهبود باروری و تحصیل زوج‌های دارای فرزند نیز می‌شود.جمعیت چین در سال گذشته برای اولین بار در شش دهه گذشته کاهش یافت و پیری سریع جمعیت نیز نگران کننده است. از این رو، مقامات کشور برای افزایش نرخ زاد و ولد اقداماتی را در نظر گرفته اند که از جمله آنها می توان به مشوق های مالی و بهبود امکانات نگهداری از کودکان اشاره کرد.

محدودیت سنی قانونی در چین برای ازدواج حداقل 22 سال برای مردان و 20 سال برای زنان است. اما تعداد ازدواج ها در چین نیز رو به کاهش است. از سوی دیگر، نرخ زاد و ولد به دلیل اقدامات رسمی که فرزندآوری را برای زنان مجرد دشوار می کند، کاهش یافته است.

براساس داده‌های دولتی منتشر شده در ماه ژوئن، در سال ۲۰۲۲ میلادی، تعداد ازدواج‌ها با ۶.۸ میلیون نفر، به پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۸۶ تاکنون رسیده است. در حالی که در سال قبل نیز ۸۰۰ هزار ازدواج کمتر از سال ۲۰۲۱ ثبت شده است.

رسانه‌های دولتی گزارش داده‌اند که نرخ باروری در چین، که در حال حاضر یکی از کمترین نرخ‌های باروری در جهان است، در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح یعنی ۱.۵۹ کاهش یافته است.

هزینه‌های بالای مراقبت از کودک و اجبار برای ترک کار، بسیاری از زنان را از داشتن فرزند بیشتر یا به طور کلی داشتن فرزند منصرف کرده است. تبعیض جنسیتی و کلیشه‌های سنتی درباره ضرورت مراقبت زنان از فرزندانشان نیز هنوز در سراسر این کشور وجود دارد.

اعتماد پایین مصرف کننده و نگرانی‌های فزاینده در مورد سلامت اقتصاد چین هم از عوامل کلیدی است که جوانان چینی برای عدم تمایل به ازدواج و بچه‌دار شدن ذکر کرده‌اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا