اخبار روز

درگیری محیط بانان با شکارچیان یک مجروح بر جای گذاشت! / آسیب محیط بان و ناامیدی سازمان محیط زیست از مسئولان مدیریت بحران!

در روز گذشته تیمی از محیط بانان به مقابله با شکارچیان پرداختند و ضمن فراری شدن دو نفر از مجرمان دو نفر باقی مانده دستگیر شدند اما در طی این عملیات یکی از محیط بانان از ناحیه پا آسیب دید. تلاش ها برای انتقال این محیط بان به مراکز درمانی همچنان ادامه دارد که در ادامه بیشتر با جزئیات این عملیات آشنا می شوید.

یکی از محیط بانان دنا روز گذشته مورد اصابت گلوله شکارچیان قرار گرفت و مجروح شد. پس از گذشت 24 ساعت بالگرد برای انتقال این تکاور از ارتفاع 4000 متری اعزام نشد و امدادگران در تلاش هستند تا مجروحان را به تنهایی انتقال دهند.

به گزارش تسنیم، شلیک گلوله شکارچیان در ارتفاع 4 هزار متری دنا در ساعت 8 صبح روز دوشنبه 25 مرداد، محیط بانان را نترساند و برای حفظ حیات وحش و محیط زیست خود را مسلح رو در روی عاملان قرار دادند . شکارچیان دستگیر، دو نفر متواری و یک محیط بان از ناحیه پا مجروح شد.

امکان انتقال محیط بان مجروح از طریق زمینی به سختی امکان پذیر بود و ساعت ها زمان می برد. از این رو مدیرکل محیط زیست کهکیلویه و بویراحمد با مدیریت بحران استان هماهنگی های لازم را برای تهیه بالگرد و ارسال به دنا انجام داد اما هنوز خبری از مدیریت بحران در آنجا نیست و محیط بان مجروح شب را در ارتفاعات دنا گذرانده است.

پس از سقوط بالگرد آمبولانس 115 در آجم دیشموک، دیگر بالگردی در استان وجود ندارد و مدیریت بحران باید از طریق استان های دیگر این اقدام را انجام می داد، اما اگر پیگیری هم شده باشد نتیجه ای نداشته است و این جای سوال دارد.

محیط زیست مأیوس از مدیریت بحران

اسلام جاودانخرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از امدادگران هلال احمر گفت: تردد محیط بان مصدوم دنا از ساعت 5 صبح امروز مجدداً آغاز شد اما به سختی و کندی در حال انجام است.

وی از آغاز انتقال زمینی محیط بان مصدوم پس از 24 ساعت خبر داد و افزود: پس از لغو انتقال زمینی دیروز ساعت 21 به دلیل صعب العبور بودن کوه،  فرا رسیدن شب، صعب‌العبور و پرتگاه بودن، عملیات انتقال زمینی متوقف شد و امروز 17 مرداد از ساعت 5 صبح ادامه عملیات شروع شده است. تیم اعزامی هلال احمر که دیروز پس از هشت ساعت پیاده روی خود را به مصدومان رسانده بودند، شب گذشته با برپایی کمپ در کنار محیط بانان در منطقه حضور یافتند و امروز از ساعت 5 صبح محیط بانان و نجاتگران محیط بان را به پایین می آورند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: عملیات به سختی و کندی در حال انجام است و امیدواریم تا یکی دو ساعت دیگر محیط بان به مرکز درمانی منتقل شود.

محیط‌بان دنا در درگیری صبح دیروز 16 مرداد ماه 1402 در ارتفاعات بالای 4 هزار متری دنا از ناحیه پا مصدوم شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا