اخبار روز

درگذشت ناگهانی محمدرضا راشد!/جزئیات

سلمان ساکت، رئیس مرکز آثار و مفاخر فرهنگی و استاد دانشگاه با تایید این خبر به ایسنا گفت: «دکتر. رشید محصل صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ مهرماه) به دلیل عوارض ناشی از افزایش سن دار فانی را وداع گفت.

به گفته وی، مراسم تشییع و خاکسپاری این معلم فقید هنوز قطعی نشده و تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

محمدرضا رشید محصل در خرداد 1315 شمسی در خانواده ای مذهبی در روستای افضل آباد ماژان از توابع خوسف بیرجند به دنیا آمد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در بیرجند در سال 1333 وارد خدمت فرهنگ شد و پس از گذراندن دوره های تحصیلی عالی در سال 1353 موفق به اخذ درجه دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی شد.

همکاری با فرهنگستان زبان و ادبیات، عضو هیأت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز (شهید چمران کنونی)، همکاری با شورای کتاب کودک، تدوین دایره المعارف (قاموس)، تدریس در دانشگاه تبریز، همکاری با دانشکده ادبیات مشهد و دانشگاه بیرجند، عضو هسته فردوسی شناسی. عضویت در هیئت مدیره فرهنگسرای فردوسی نیز از جمله فعالیت های این فرد می باشد

وی بیش از ۸۰ مقاله و کتاب نوشته است که از آن جمله می توان به «پرتوهای قرآن و احادیث در ادبیات فارسی»، «گزیده ای از حدیقه سنایی با شرح و توضیح» و «نشانه‌شناسی ادبی در کاربرد قرآن و حدیث»، «تاریخ فرهنگ و آموزش نوین در بیرجند»، «فارسی عمومی» با همکاری دکتر بهنام فر و دکتر محمدی «داستان گشتاسب در دو نگاه» (پیکره‌شناسی و دریافت‌های اجتماعی)، «نظارت بر تهیه و چاپ سه کتاب شاهنامه‌پژوهی و «خیّام‌شناخت و عطّارشناخت» (ویژه‌نامه‌های فردوسی، خیّام و عطّار) اشاره کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا