اخبار روز سینما

در ۱۶ ماه گذشته، نرخ تورم منطقه یورو در اروپا و آمریکا به سطح کمترین مقدار خود رسید!/جزئیات

نرخ تورم در منطقه یورو به پایین ترین سطح در 16 ماه گذشته رسیده است. در ادامه جزئیات این خبر را میتوانید بخوانید.

دفتر آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) برآورد خود را از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در منطقه یورو اعلام کرد که نرخ تورم سالانه در ژوئن گذشته در کشورهای عضو این منطقه به 5.5 درصد رسیده است. نرخی که کمترین میزان از فوریه 2022 است.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، بر اساس این برآورد، به استثنای اسلواکی (11.3 درصد)، نرخ تورم در 19 کشور دیگر منطقه یورو یک رقمی شده و نرخ تورم در همه کشورهای عضو به جز کرواسی به یک رقم رسیده است. کاهش یافته. در مقایسه با ماه مه مشخص شده است که نرخ تورم در کرواسی، عضو جدید منطقه یورو، نسبت به ماه گذشته بدون تغییر در 8.3 درصد بوده است.

برآوردهای یورواستات نشان می دهد که نرخ تورم در بلژیک (1.6%)، اسپانیا (1.6%) و لوکزامبورگ (1%) به زیر 2% کاهش یافته است و نرخ تورم در قبرس (2.7%) و یونان (2.7%) کاهش یافته است. به کمتر از 3 درصد رسیده است.

بانک مرکزی اروپا هدف تورم میان مدت خود را 2 درصد اعلام کرده و برای دستیابی به این هدف سیاست افزایش نرخ بهره را از جولای سال گذشته که نرخ تورم به 8.9 درصد رسیده بود، آغاز کرده است.

نرخ تورم در منطقه یورو پس از ثبت رکورد 10.6 درصد در اکتبر 2022 شروع به کاهش کرده است. نرخ بهره پایه در منطقه یورو به 3.5 درصد رسیده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا