اخبار روز

در مهرماه 60 لیتر سهميه بنزین شارژ شد!/جزئیات

در روز یکم مهرماه، سهمیه بنزین 60 لیتری برای خودروهای شخصی بدون هیچگونه تغییری، در ساعت صفر بامداد، به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ خواهد شد.

به گزارش پی ام آپ، در اولین ماه از فصل پاییز 1402 ماهانه 60 لیتر سهمیه بنزین بر روی کارت هوشمند سوخت شخصی واریز شد و سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی بر اساس جدول سهمیه های طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

سهمیه بندی بنزین از صفر روز جمعه 24 آبان ماه 98 بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای کلیه خودروهای بنزین سوز آغاز شد.

سقف رزرو سهمیه بنزین برای نرخ اول کارت هوشمند سوخت برای دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت در ابتدا 6 ماه بود، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام شده برای مقابله با شیوع آن، شرکت ملی پخش مشتقات نفتی در اطلاعیه ای این سقف را به 9 ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریز ماهانه نرخ اول برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت در صورت عدم استفاده حداکثر تا 9 ماه بر روی کارت هوشمند سوخت ذخیره می شود. اما سهمیه ماهانه 150 لیتر بنزین نرخ دوم (رایگان) کارت هوشمند سوخت شخصی قابل ذخیره سازی در کارت هوشمند سوخت ذخیره نیست و در صورت عدم استفاده دارنده در پایان هر ماه این سهمیه حذف خواهد شد.

در دو سه سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده به دلیل آن، مصرف سوخت کشور نسبت به سال های قبل از ویروس کرونا کاهش پیدا کرد، اما با بهبود شرایط، میزان مصرف بنزین در کشور افزایش چشمگیری داشت به طوری که میانگین مصرف امسال به ویژه در فصل تابستان به بیش از 114 میلیون لیتر رسیده و وضعیت تولید و توزیع بنزین در کشور در وضعیت نامتعادلی قرار دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا