دانستنی ها

غذاهای ممنوعه برای پیاده روی اربعین!/جزئیات

زائران باید از محصولات غذایی بسته بندی شده با ویژگی های بهداشتی مانند پروانه تولید، نشان سیب سلامت، آرم استاندارد، تاریخ ساخت، تاریخ انقضا و آدرس کارخانه استفاده کنند.

مراسم اربعین یکی از بزرگ ترین مجالس شیعیان است و هر ساله تعداد زیادی از مردم در این مراسم شرکت می کنند، لذا توجه به نکات بهداشتی برای حضور در این مراسم ضروری است.

رعایت کامل دستورات بهداشتی اربعین اعلام شده از سوی مراجع بهداشتی برای کلیه زائران الزامی است. شستن دست ها با آب و صابون در فواصل زمانی مناسب و مکرر و یا استفاده از شوینده های الکلی باید دقت شود. زائران از خوردن سالاد و سبزیجات خام پرهیز کنند و از خوردن مواد غذایی فاقد بسته بندی و خواص بهداشتی مانند آب، یخ، شربت، آب میوه، سالاد و سبزیجات خودداری کنند. بهتر است از میوه هایی استفاده کنید که پوست آن ها قابل جدا شدن باشد.

زائران برای جلوگیری از کم آبی و یبوست آب کافی (آب بسته بندی بهداشتی) به همراه داشته باشند و همچنین از چای و سایر نوشیدنی های گرم که در لیوان های گیاهی یا کاغذی یکبار مصرف عرضه می شود استفاده کنند. در صورت امکان هنگام غذا خوردن از قاشق، چنگال و ظروف بهداشتی یکبار مصرف استفاده کنید. زائران از خوردن غذاهای فاسد شدنی پرهیز کنند; سالاد، کباب، غذاهای حاوی کشک، ماهی یا سس مایونز از جمله این غذاها هستند.

در صورت مواجهه افراد با هوای آلوده و ریزگرد‌ها بهتر است از ماسک‌های مخصوص N۹۵ استفاده شود، تصریح کرد: در صورتی که این نوع ماسک در دسترس نبود، از ماسک‌های معمولی و یا حداقل از پارچه خیس برای پوشاندن دهان و بینی استفاده شود. همچنین بهتر است زائران در هنگام آلودگی ریزگردها، عینک مناسب همراه داشته باشند.

در پایان تاکید می شود در صورت تب، اسهال، سرماخوردگی و یا هرگونه علائم بیماری مراجعه به مراکز درمانی واقع در مسیر پیاده روی ضروری است.

منبع: سلامت نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا