اخبار روز سینما

توسعه و گسترش گردشگری دریایی بین بنادر چابهار و عمان | جزئیات خبر

قاسم عسگری نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به وجود زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرده و عنوان کرده است که فعالیت 100 درصدی در حوزه مسافری بین بندر چابهار و بنادر عمان یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تفاوت های فرهنگی ایران و عمان و همچنین روابط دیرینه مسافری مردم سیستان و بلوچستان با مردم کشور دوست و همسایه عمان، تمام تلاش خود را برای ایجاد یک خط گردشگری مسافری و دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد که با فاصله دریایی 150 مایل بین ایران و عمان، توسعه گردشگری دریایی در چابهار از طریق بهره‌برداری از سواحل بکر مکران و جاذبه مرجانی سواحل چابهار، و همچنین بهره‌برداری از پتانسیل جذب گردشگران و مسافران دریایی در دستور کار قرار دارد.

به گفته عسگری؛ امکان فعالیت در محل با ظرفیت 600 مسافر وجود دارد و با توجه به علاقه برخی شرکت های فعال بخش خصوصی، ممکن است شاهد راه اندازی خط گردشگری دریایی و مسافری بین بنادر چابهار و عمان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت خطوط مسافربری و گردشگری دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان ضریب اشتغال زایی را افزایش می دهد، گفت: در نوروز امسال با فعالیت بارج در حوزه گردشگری بازخورد بسیار مثبتی را شاهد بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در صورت فعال بودن کشتی ها، احتمال تثبیت خط مسافربری و گردشگری دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان وجود دارد، گفت: این احتمال وجود دارد که این خط کشی بین بندر چابهار و بنادر عمان تثبیت شود. حمل و نقل ارزان تر، ایمن تر و سریعتر است و همه این موارد باعث جذابیت بیشتر فعالیت در حوزه گردشگری دریایی و مسافری بین بندر چابهار و بنادر عمان می شود.

عسگری نسب با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت های لازم را برای انجام فعالیت های مرتبط با گردشگری دریایی و مسافری بین ایران و عمان فراهم کرده است، گفت: یکی دیگر از حلقه های مهم این زنجیره تامین سوخت، یارانه ای است که باید در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد. نفت و وزارت گردشگری باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه سفرهای دریایی و گردشگری دریایی با قیمت سوخت رایگان به صرفه نیست، گفت: دستگاه های مربوطه باید دست به کار شوند و با اتحاد و همدلی شاهد رونق گردشگری دریایی در کشور باشیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا