اخبار روز

در برخی استان ها پیدا کردن کارگر برای کارفرمایان سخت است!

به گزارش پی ام آپ، در تیر در سال 1402 سیستم کاریابی رونمایی شد. معاونت کارآفرینی و ترویج اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف کاهش زمان و هزینه های کاریابی، بهبود و هماهنگی کاریابی ها، اشتغال و… اقدام به طراحی و بهبود سامانه کاریابی کرده است. در نهایت باعث افزایش نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایت ذینفعان می شود.

در این سامانه کاریابی، کارفرمایان و کارجویان می توانند از خدمات سامانه ای در زمینه معرفی فرصت های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و جستجوی شغل در حین ایجاد پنل کاربری و ثبت اطلاعات لازم بهره مند شوند. بر این اساس، شفافیت و پویایی در بازار کار ثبت می شود و منجر به تدوین سیاست بهتر و عملکرد بهتر فعالان بازار کار می شود.

به گفته محمود کریمی بیرانوند، معاون استخدامی وزارت کار، سامانه کاریابی مهمترین دستاورد دولت سیزدهم در کاهش دغدغه اشتغال و ارتقای کیفیت کار است. وی در این خصوص می گوید: این سامانه تمامی مسائل کاریابی را برای کارجویان و کارفرمایان روشن می کند.

وی با اشاره به اینکه تا 2 ماه آینده با تکمیل سامانه کاریابی تمامی تحلیل های نیروی کار کشور در این سامانه قابل ارائه و گزارش می شود، گفت: کارجویان و کارفرمایان در این سامانه نقش محوری دارند. ، اجازه دهید آنها رزومه کارجویان را داشته باشند و کارفرمایان نیز به آنها نیاز دارند تا رزومه خود را ارسال کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه وزارت علوم و موسسات آموزشی و پرورشی می توانند از این تحلیل در هدف گذاری نهایت استفاده را ببرند، گفت: کارجویان نیز می توانند در این سامانه به فعالیت های خود عمق بخشند.

چندی پیش نیز محمود کریمی بیرانوند, از راه‌اندازی نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار تا شهریور‌ماه امسال خبر داد و اعلام کرد: با راه‌اندازی نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار، اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود.

* نگرانی برای پیشنهاد کار از سوی کارفرمایان در برخی استان های کشور به نقطه بحرانی رسیده است

امید ملک؛ مدیرکل اداره ارشاد و کاریابی وزارت کار با بیان اینکه اکنون دغدغه کارفرمایان از کمبود منابع و سرمایه در گردش تا تامین نیروی کار را در بر گرفته است، گفت: اطلاعات کارفرمایان و جویندگان در این سیستم می تواند به حل کمی و کیفی مشکلات اشتغال در کشور کمک کند.

امید ملک هزینه استفاده کارفرمایان از سامانه کاریابی را صفر دانست و افزود: در دو ماه گذشته 76 هزار نفر به سامانه کاریابی مراجعه کردند، 28 هزار نفر متقاضی کار شدند و برای حدود 14 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای کاریابی در استان ها باید از طریق این سامانه فعالیت کنند، ادامه داد: در این سامانه همزمان افراد می توانند به صورت مستقل ثبت نام کنند و ظرف مدت پنج روز کارفرمایان می توانند نیازهای آنان را تامین، آگهی و جذب این افراد کنند.

ملک بیان کرد: از آنجایی که مشاغل نوظهور از طریق این سامانه قابل رصد و رهگیری هستند، 49 هزار شغل در این سامانه طراحی شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا