دانستنی ها

بایدها و نبایدهای غذا خوردن در طول شبانه روز! / اگر میخواهید پیر شوید در این زمان غذا بخورید!

غذا خوردن رابطه مستقیمی با سلامتی دارد. این که شما چه غذاهایی را چگونه و در چه زمانی بخورید باعث می‌شود تا سلامت و زیباییتان تحت تاثیر قرار بگیرد. در ادامه به تحقیق صورت گرفته می‌پردازیم.

بارها در مورد ارتباط مستقیم تغذیه با سلامتی و حتی زیبایی به شما گفته ایم و شما به خوبی می دانید که آنچه می خورید و چگونه می خورید چقدر بر سلامت و زیبایی بدن شما تأثیر می گذارد.

بر اساس بهترین گزارش ها، زمانی که سرتان شلوغ می شود، برنامه ریزی دقیق و غذا خوردن به موقع دشوار می شود، گاهی اوقات حتی ممکن است زمان صرف غذا تا پایان روز به تعویق بیفتد و مجبور شوید قبل از خواب فقط کمی غذا بخورید تا شکمتان پر شود.

این عادت مخرب نه تنها شما را در طول روز گرسنه می کند، بلکه تحقیقات اخیر در مجلات علمی بین المللی نشان می دهد که باعث پیری زودرس و از بین رفتن زیبایی صورت نیز خواهد شد.

محققان دانشگاه تگزاس مطالعات حیوانی انجام دادند. اهمیتی نداشت که حیوانات چقدر گرسنه بودند، آنها در زمان های خاصی با رژیم غذایی با کالری محدود تغذیه می شدند. آنها دریافتند که حیواناتی که در طول روز غذا می‌خورند، 20 درصد بیشتر از حیواناتی که آزادانه هر زمان و هر کجا که بخواهند غذا می‌خورند، عمر می‌کنند.

اثرات دیر و زود خوردن شام

برخی از متخصصان در این زمینه نیز می گویند وقتی زودتر غذا می خورید، بدن زمان بیشتری برای هضم غذا و استفاده از آن به عنوان سوخت و انرژی در طول روز دارد. از طرفی وقتی خیلی دیر غذا می خورید، بدن در هنگام خواب سعی می کند این غذا را هضم کند که باعث مشکلاتی مانند سوء هاضمه و رفلاکس می شود. آن‌ها همچنین خاطرنشان می‌کنند که ساعت طبیعی بدن یا ریتم شبانه‌روزی بدن، از طریق ترشح هورمون‌های خاصی تنظیم می‌شود که تحت تأثیر این‌که چه چیزی و چه زمانی می‌خورید.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که ریتم شبانه روزی بدن ساعت درونی بدن است و زمانی تنظیم می شود که ما بیدار یا خواب آلود هستیم و تحت تاثیر نور و تاریکی، غذا، ورزش، استرس و … قرار می گیرد.

در نهایت توجه به این نکته بسیار مهم است; در مواردی که شام ​​را دیروقت می خوریم و زمان صرف غذا نزدیک به زمان خواب است. این بدان معنی است که ما ریتم شبانه روزی بدن خود را مختل می کنیم و خوابیدن برای ما دشوار می شود. این می تواند باعث نوسانات خواب و مشکلات سلامتی مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا