اخبار روز

بیشترین تصادفات عابر پیاده در چه ساعاتی رخ می دهد؟

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ساعات تصادفات شهر تهران توضیح داد و گفت: وقتی ساعات تصادفات را بررسی می‌کنیم به یک نکته جالب می رسیم که رتبه اول تصادفات بین ساعات ۲۴ تا ۴ صبح روی می‌دهد که ۲۷ درصد از تصادفات ما را شامل می‌شود که در ساعات نیمه شب اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: وقتی تصادفات شبانه را بیشتر بررسی می کنیم متوجه می شویم که به دلیل مولفه های اساسی مانند عدم تابش نور خورشید، کاهش میدان دید راننده باعث بروز تصادف در این ساعات می شود.

این افسر پلیس ادامه داد: رانندگان و موتورسوارانی که در شب رانندگی می کنند بسیاری از مولفه های ایمنی را رعایت نمی کنند، مثلا سرعت آنها بالاست و سرعت رانندگی ایمن نیست.

سرهنگ جوانبخت افزود: در این ساعات شاهد واژگونی موتورسیکلت ها هستیم و چون فکر می کنند این ساعت ها خلوت است، می توانند با سرعت بالا با خیال راحت و ایمنی حرکت کنند.

وی گفت: محدوده بعدی بین ساعت 20 تا 24 است که 26 درصد تصادفات را به خود اختصاص می دهد و روشنایی معنا پیدا می‌کند.

سرهنگ جوانبخت تصریح کرد: ساعات بین ۱۶ تا ۲۰ بحث ترددها را داریم و معمولاً تصادفات عابر ما در این ساعت‌های اتفاق می‌افتد چون ترددها بالاست و در ساعات دیگر بحث تصادفات موتورسیکلت‌ها و خودروها را اتفاق می‌افتد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا