اخبار روز سینما

داریوش مهرجویی بار دیگر به این قتل ها اشاره کرد

داریوش مهرجویی و همسرش وحیدا محمدی فر در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسیدند. چندی پیش همسر داریوش مهرجویی گزارش داد که فردی او را با چاقو تهدید کرده و درخواست کمک کرده است. داریوش مهرجویی از کارگردانان بزرگ سینمای ایران بود. داریوش مهرجویی سال ها با فریار جواهریان زندگی کرد و پس از جدایی از او با وحیدا محمدی فر نویسنده ازدواج کرد و در نهایت هر دو با هم به قتل رسیدند. داریوش مهرجویی او فیلم های ماندگاری مانند هامون و قنطورس ساخته است.

در روزهای اخیر خبر دلخراش درگذشت داریوش مهرجویی کارگردان مطرح ایرانی همه را شوکه کرد. اما بزرگترین شوک زمانی بود که نحوه درگذشت این کارگردان بزرگ سینما و تلویزیون و خالق شخصیت های ماندگار سینمای ایران در رسانه ها اعلام شد. آدم کشی!

داریوش مهرجویی، صاحب تعدادی از بهترین و ماندگارترین آثار تاریخ سینمای ایران، شب گذشته به همراه همسرش وحیدا محمدی فر در منزلش به طرز فجیعی به قتل رسیدند. این کارگردان که شب گذشته در ویلای شخصی اش به قتل رسید، حاصل ازدواج دومش با وحیده محمدی فر، دختری به نام مونا داشت که قتل پدر و مادرش را به پلیس گزارش داد.

این حادثه در زیبادشت مشکین آباد رخ داد و دختر داریوش مهرجویی موضوع را به پلیس اطلاع داد و همچنین بنا به اطلاعات خبرنگار ما به نقل از پلیس، طرح سربری در فضای مجازی صحت ندارد. سردار هداوند فرمانده انتظامی البرز استان تصریح کرد: شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر اصابت چاقو به گردن و اعضای بدن صورت گرفته است.

این حادثه علاوه بر تلخی خود خبر، اندوه فراوانی را برای جامعه ایرانی به همراه داشت که به این ترتیب خالق خاطرات خود را از دست داده است. اما موضوع دیگری که درگذشت داریوش مهرجویی همه را به یاد خودکشی و قتل هنرمندان و دیگر چهره های مطرح در سال های اخیر انداخت. در زیر مرگ تکان دهنده چند فرد سرشناس در سال های اخیر را مرور می کنیم.

کیومرث پوراحمد

چندی پیش فروردین امسال بود که خبر خودکشی کیومرث پوراحمد تمام رسانه ها را پر کرد و همه از مرگ این کارگردان شوکه شدند. خبر تاسف بار درگذشت کیومرث پوراحمد در حالی منتشر شد که یکی از نزدیکان کیومرث پوراحمد علت مرگ کیومرث پوراحمد را خودکشی می دانست. ساعتی بعد منابع رسمی نیز خبر خودکشی و خودکشی این کارگردان برجسته را تایید کردند. پس از آن بود که برخی رسانه ها مدعی شدند کیومرث پوراحمد به دلیل افسردگی، ناامیدی، ناامیدی و بی ارزشی خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده است. خیلی ترسناک و باورنکردنی، وحشتناک و تکان دهنده.

شما آزادید نام ببرید

تکان دهنده ترین مرگ هایی که ایرانیان را شگفت زده کرد

در 7 فروردین ساعت 14 شبکه های اجتماعی و رسانه های داخل ایران از درگذشت آزاده نامداری خبر دادند. نامداری که از سال 1383 با اجرای برنامه جدید به شهرت رسید، در طول زندگی حرفه ای و شخصی خود فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت. او در سال 1391 ازدواج خود را با فرزاد حسنی رسما اعلام کرد و با او در مراسم رسمی و تلویزیون حاضر شد. ازدواج این زوج سرشناس و جنجالی یک سال بعد به پایان رسید و خبر طلاق آنها در تمامی رسانه ها بازتاب یافت. یک سال بعد خبر ازدواج او با شخص دیگری بازنشر شد. اما در سال 96، انتشار عکسی از نامداری و خانواده اش در پارکی در سوئیس بدون حجاب، این مجری معروف را دوباره در کانون توجه قرار داد و انتقادات متعددی را برانگیخت. بعد از این اتفاق فشارهای زیادی روی آزاده نامداری و در نهایت وارد آمد فروردین ساعت 14:00 جسد وی در منزلش پیدا شد و تحقیقات بعدی علت مرگ را خودکشی اعلام کرد.

استاد میترا

تکان دهنده ترین مرگ هایی که ایرانیان را شگفت زده کرد

۷ خرداد چهار سال پیش خبر قتل همسر دوم شهردار سابق تهران یکی از پر سر و صداترین تیتر جنایی روزنامه ها شد که پسر 13 ساله میترا استاد جسد غرق در خون مادرش را در دستشویی پیدا کرد. ارتش شهرک غرب از خیابان طبقه هفتم برج شهرک غرب با پلیس آگاهی تماس گرفت و این ماجرا را گزارش کرد و این آغاز ماجرای قتل همسر سابق محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران بود. طولی نکشید که نجفی با ارائه گزارش به پلیس به گمانه زنی متهمان قتل استاد پایان داد. نجفی انگیزه قتل را دعوا و اختلافات خانوادگی عنوان کرد و این در حالی است که گزارش یکی از خبرنگاران از قصد میترا استاد برای مصاحبه در همان روز، روی دیگر سکه این پرونده را آشکار کرد و نجفی در این باره گفت: میترا قصد داشت اسرار زندگی ما را حفظ کند، آنها را به وسیله تبدیل کند. اما آن رازها چه بود که بهای سکوتشان قتل معلم بود؟

ناصر عبداللهی

تکان دهنده ترین مرگ هایی که ایرانیان را شگفت زده کرد

هفده سال پیش همسر ناصر عبداللهی پس از دعوای مختصری با او، با عصبانیت به خانه پدرش رفت. مدتی است که بین خانواده همسرش و ناصر درباره دلایل اجرای نمایش «یا فاطمه» بحث هایی وجود دارد و عموهای همسرش از این موضوع به شدت عصبانی هستند. ظهر همان روز، ناصر که برای بازگرداندن همسرش به محله پدرشوهرش می رود، گویا وارد کمپینی شده که تندروها منتظر آن بودند و مورد حمله عموهای همسرش قرار می گیرد و رها شده در خیابان رها می شود. جاده. بستر. پسر خانواده پس از چند ساعت بدون اطلاع از وضعیت به خانه می آید و صدای غرغر پدر پس از دقایقی توجه پسرش را به خود جلب می کند و از آن روز نبرد 27 روزه ناصر عبداللهی با مرگ در بندر و تهران. بیمارستان ها آغاز می شود و این نبرد سرانجام در 29 پایان می یابد آذر منجر به مرگ مغزی و سپس مرگ او می شود.

بابک خرمدین

تکان دهنده ترین مرگ هایی که ایرانیان را شگفت زده کرد

اردیبهشت ماه ساعت ۱۴:۰۰ دادسرای امور جنایی تهران اعلام کرد که جسد بابک خرمدین مستندساز ایرانی را پیدا کرده است. تکان دهنده بود. بابک خرمدین کارگردان سینما توسط پدر و مادرش در شهر اکباتان به قتل رسید. پدر بابک خرمدین در اعترافات خود گفت: پسرم به دلیل اختلافاتی که در صبح روز قتل (یکشنبه بیست و ششم) داشتیم مجرد بود. اردیبهشت ماه) با خوردن مواد بیهوش کننده او را بیهوش کردم و سپس با ضربات چاقو او را کشتم و برای بیرون آوردن جسدش تکه تکه اش کردم و در نزدیکترین سطل زباله خیابان انداختم. خبر درگذشت بابک خرمدین آنقدر تکان دهنده بود که هیچکس به گذشته او و دستاوردهای این هنرمند فکر نمی کرد.

لاله سحرخائزان

تکان دهنده ترین مرگ هایی که ایرانیان را شگفت زده کرد

در ماجرای معروف قتل لاله سحرخائزان که در هفدهم رخ داد مهر سال 1381 با کشف جسد او آغاز می شود، اولین شاهد تاریخ کودکی است. پسر لاله سحرخیزان و ناصر محمدخانی که از مدرسه آمد و جسد مادرش را پیدا کرد. در آن پرونده خدیجه جاهد معروف به شهلا همسر موقت ناصر محمدخانی به اتهام قتل لالا سحرخیزان همسر دائمی محمدخانی در خانه ای واقع در میدان کتابی تهران محاکمه شد. البته شرح محاکمه بسیار طولانی است و در نهایت شهلا به قصاص محکوم شد و ساعت 10 صبح آذر او در سال 1388 در زندان اوین به دار آویخته شد. اما کمتر کسی به اولین شاهد پرونده پر پیچ و خم این قتل مشکوک توجه کرد. علی محمدخانی فرزند ناصر محمدخانی که هنگام کشته شدن مادرش و کشف جسد او 13 سال بیشتر نداشت.

سامیه و شاهرخ

تکان دهنده ترین مرگ هایی که ایرانیان را شگفت زده کرد

داستان دو عاشق 16 ساله به نام های شاهرخ ووتوک و سامیه شهبازی نیا که در سال 1975 برادر و خواهر کوچک سامیه را به دلیل مخالفت خانواده با ازدواجشان کشتند. جنایت خیابان گاندی به یکی از جنجالی ترین پرونده های جنایی ایران تبدیل شد و خاطره تلخ آن حتی پس از 27 سال همچنان در یادها مانده است. این دو نوجوان برادر و خواهر سامیه، سپیده 13 ساله و محمد رضایی 8 ساله را در وان حمام خانه خانواده سامیه در خیابان گاندی به طرز وحشتناکی به قتل رساندند. مادر سامیه نیز هدف آنها بود که موفق به فرار شد و این جنایت را به پلیس اطلاع داد.

داریوش مهرجویی و همسرش چگونه به قتل رسیدند؟

پلیس با تکذیب خبر سر بریدن داریوش مهرجویی به تشریح چگونگی کشته شدن وی پرداخت.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا روز یکشنبه در رابطه با قتل داریوش مهرجویی و همسرش ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ و فقدان هنرمند پیشکسوت به جامعه هنری کشور گفت: پلیس به زودی عاملان این اقدام وحشیانه را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی خواهد داد.»

اقدامات فنی اولیه در حال انجام است و کارآگاهان برای بررسی سناریوهای احتمالی در صحنه حضور دارند.

به گفته پلیس این حادثه در ساعات پایانی شنبه شب (22) رخ داد مهر) با تماس با پلیس 110 مطلع شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی خود واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده اند.

این ماجرا توسط دختر متوفی مهرجویی به پلیس گزارش شد. تیم های تخصصی پلیس در محل حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

این حادثه به دلیل نامعلومی توسط فرد یا افرادی ناشناس رخ داده و انگیزه قتل هنوز مشخص نیست اما شواهد حاکی از آن است که قتل به دلیل جراحات ناشی از سلاح های تیز انجام شده است.

داریوش مهرجویی متولد 1318 و یکی از کارگردانان مشهور سینمای ایران است که فیلم های معروفی چون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره نشین ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است.

داریوش مهرجویی

آیا قاتل داریوش مهرجویی افغان بود؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی و همسرش که شب گذشته در ویلای خود در حوالی کرج به قتل رسیدند مشخص نیست و این ادعا ثابت نشده است. تایید شده. .

سیروس دهقان شیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قاتل یا قاتلان این حادثه هنوز شناسایی نشده اند و تحقیقات پلیسی با جدیت آغاز شده است.

وی گفت: نتیجه رسیدگی به این قتل در اسرع وقت به اطلاع مردم خواهد رسید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا