اخبار روز

داریوش زمانی درگذشت!/جزئیات

علیرضا قهاری با تایید خبر درگذشت داریوش زمانی گفت: داریوش زمانی از اعضای انجمن باشکوه ایران بود که بیشتر فعالیت های خود را در ایتالیا داشت. وی در سال 1323 به دنیا آمد و در سال 1355 دکترای معماری خود را از دانشگاه رم ایتالیا دریافت کرد.

رئیس انجمن ممتاز معماری ایران ادامه داد: داریوش در سال 57 یک بار در آزمون معماری در ایتالیا شرکت کرد و قبول شد. وی نه تنها عضو انجمن معتبر معماری ایران، بلکه عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، عضویت در جامعه مهندسین مشاور ایران و عضویت در انجمن مهندسین معماران و شهرسازان مشاور بود.

وی گفت: داریوش از سال 1348 تا 1358 در رم و راونا به صورت حرفه ای کار کرده بود و از سال 1358 تا 1366 عضو کمیته ارزیابی تحقیقات علمی و فنی مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی الجزایر بود.

قهاری در خصوص فعالیت های این معمار فقید که هفته گذشته در سکوت درگذشت، گفت: داریوش زمانی در زمینه طراحی منازل و مجتمع های مسکونی، شهرسازی و خدمات شهری، مجتمع های درمانی، مجتمع های گردشگری و تجاری، اداری و فرهنگی فعالیت داشت. مراکز در ایتالیا او در بورکینافاسو، الجزایر، بندر چارک، قشم، کنگ، لنگ، لارستان، بوشهر، بندرعباس، شیراز، اصفهان، تهران و کرانه شمالی کار کرده بود. ضمناً مقالاتی در زمینه شهر و معماری ارائه نمود و در مسابقات متعدد بین المللی و کشوری شرکت نمود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا