دانستنی ها

خوردن بیش از حد این سبزی باعث مرگ می شود!

کلم بروکلی یکی از گروهی از سبزیجات و کلم ها است که بیشتر از قسمت سنبله آن استفاده می‌شود. همانطور که می دانید زیاده روی در مصرف هر غذایی خوب نیست و این جمله در مورد مصرف کلم بروکلی نیز صدق می کند.

به گزارش برنا، کلم پیچ حاوی انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، فیتوئین ها، فیبر و مواد مغذی و مواد معدنی است. به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان در این گونه سبزیجات، مصرف مداوم و زیاد آنها برای بدن مضر است. آنتی اکسیدان ها کمک زیادی به جلوگیری از تشکیل اکسیداتیو سلول های بدن ما می کنند، اما مصرف مداوم و زیاد بروکلی نه تنها مفید نیست بلکه باعث بروز انواع مشکلات از جملهسکته مغزی می شود.

مضرات فیبر موجود در بروکلی برای معده
مصرف زیاد کلم بروکلی تمام سلول های سالم را هدف قرار می دهد و باعث ایجاد انواع خطرناک سرطان می شود. فیبر زیاد در کلم بروکلی برای بدن و معده مضر است،

مصرف کلم بروکلی همچنین برای رفع سوء هاضمه، سندرم روده تحریک پذیر، نفخ و درد شکم بسیار مفید است. علاوه بر تمام فواید این کلم خوشمزه مانند ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، فیبرها، فیتوئین ها و مواد مغذی، استفاده از آن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت شود.
در صورت مشاهده هر یک از علائم حساسیت به کلم بروکلی مانند اختلالات تنفسی، خس خس سینه، سردرد، احتقان بینی، راش پوستی، خارش و درد معده اکیداً توصیه می شود که کلم بروکلی مصرف نکنید. بروکلی ممکن است خطر هیپوگلیسمی را افزایش دهد. با توجه به شاخص گلیسمی پایین، این گیاه برای افرادی که دیابت دارند یا در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند مفید بوده است. این کلم پیچ همچنین جذب قند در جریان خون را کاهش می دهد و سطح قند خون را تنظیم می کند.

افراد مبتلا به هیپوگلیسم علائمی مانند ضربان قلب سریع، رنگ پریدگی، خستگی، سرگیجه، گرسنگی مداوم و تشنگی مفرط را تجربه می کنند. پتاسیم با شل کردن رگ‌های بدن، فشار خون را متعادل می‌کند، اما مصرف مداوم و زیاد بروکلی فشار خون را متعادل نمی‌کند و باعث افت فشار خون می‌شود.

نوعی سبزی که زیاده روی در آن باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد به علت وجود انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیوتین‌ها و مواد مغذی در کلم بروکلی مصرف آن برای مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود. البته بر اساس گفته متخصصان مادران شیرده باید به میزان متعادل از این سبزی استفاده کنند در غیر این صورت مصرف بیش از حد کلم بروکلی برای آن‌ها موجب ایجاد یا بروز ناراحتی معده در نوزادان می‌شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا