اخبار روز سینما

خوردن این گیاه همراه با وعده های غذایی بزرگ برای هضم معجزه می کند.

خوردن آویشن با غذاهای غلیظ و سخت هضم باعث بهبود هضم می شود. یک متخصص طب سنتی گفت: طبیعت آویشن در طب سنتی گرم و خشک است. آویشن اصلاح کننده بسیاری از مواد غذایی مانند لبنیات از جمله پنیر تازه، دوغ و ماست، قارچ خوراکی، لوبیا سبز، نخود، لوبیا سبز، ماهی، سیب زمینی و ماکارونی است.

حیدریان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آویشن با نام علمی Thymus vulgaris گیاهی معطر از خانواده نعناع است، اظهار کرد: آویشن یکی از گیاهان دارویی با منشا مدیترانه ای است که عمدتا به دلیل قدرت آنتی اکسیدانی آن مورد توجه قرار می گیرد. خواص و خواص ضد باکتریایی.Es. مهمترین ترکیبات موجود در آویشن کارواکرول و تیمول هستند که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند. وی در پاسخ به این سوال که مصرف آویشن برای چه افرادی توصیه نمی شود، گفت: مصرف زیاد آویشن برای افراد صفراوی (با مزاج گرم و خشک) توصیه نمی شود.


بیشتر بخوانید: آیا آویشن در بارداری مضر است؟


خوردن این گیاه همراه با وعده های غذایی بزرگ برای هضم معجزه می کند.

وی با بیان اینکه از برگ، گل و روغن آویشن استفاده می شود، گفت: عصاره این گیاه به دلیل غنی بودن از پتاسیم در کنترل فشار خون و ضربان قلب نقش بسزایی دارد. روغن آویشن با افزایش امگا 3 در مغز به حفظ سلول های بدن و کاهش روند پیری کمک می کند. علاوه بر این، روغن آویشن اثرات آرام بخش دارد و می تواند خستگی را کاهش دهد و خلق و خو را بهبود بخشد.

حیدریان در ادامه افزود: حمام آویشن در طب سنتی نیز به عنوان یک درمان شفابخش برای افرادی که از گرفتگی ها و دردهای عضلانی و مفاصل به ویژه روماتیسم رنج می برند توصیه می شود.

این متخصص طب سنتی بابیان اینکه استفاده از آویشن از بیماری ها جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: مصرف آویشن از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری کرده و به درمان آن کمک می کند، خلط آور در سرفه است و به بهبود هضم غذاهای سنگین کمک می کند.

وی با توصیه استفاده از بخور آویشن به عنوان کمک کننده به درمان، تصریح کرد: برای پیشگیری از عفونت های مکرر می توان از بخور آویشن با جوشاندن 10 گرم گیاه خشک در 500 سی سی آب استفاده کرد. همچنین استفاده از 10 تا 15 قطره اسانس این گیاه در یک لیتر آب و پخش بخار آن در منزل مفید است.

خوردن این گیاه همراه با وعده های غذایی بزرگ برای هضم معجزه می کند.

آویشن دارای خواص ضد آکنه و ضد التهابی است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به خواص آویشن گفت: آویشن خاصیت ضد باکتریایی زیادی دارد و با باکتری های ایجاد کننده آکنه روی پوست مبارزه می کند. آویشن اغلب به عنوان یک ماده در کرم های ضد آکنه و صابون های صورت استفاده می شود. آویشن با خواص ضد التهابی خود از التهاب مزمن در بدن جلوگیری می کند و می تواند به رفع مشکلات آکنه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: خاصیت ضد قارچی آویشن برای درمان بیماری پای ورزشکاران مفید است. وی بیان کرد: آویشن با از بین بردن باکتری هایی که باعث مشکلات مختلف پوستی می شوند به حفظ سلامت پوست کمک می کند. روغن آویشن را می توان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر پوست استفاده کرد.

خوردن این گیاه همراه با وعده های غذایی بزرگ برای هضم معجزه می کند.

تحریک رشد مو و درمان ریزش مو با آویشن

این پزشک مدعی شد که استفاده از آویشن باعث تحریک رشد مو می شود: مواد مغذی موجود در آویشن به رشد فولیکول های مو کمک می کند. گردش خون پوست سر را افزایش می دهد. مخلوطی از روغن زیتون و روغن آویشن را روی پوست سر بمالید که باعث رشد مو شده و آن را درخشان و سالم می کند. علاوه بر این، استفاده از روغن آویشن به تنهایی یا همراه با سایر مواد می تواند موها را ضخیم تر و براق تر کرده و از ریزش مو جلوگیری کند.

وی بیان کرد: آویشن به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد می تواند پوست سر را پاکسازی کرده و در درمان شوره سر موثر باشد. این گیاه اغلب به عنوان یک عنصر در شامپوها یا نرم کننده ها استفاده می شود.

خوردن این گیاه همراه با وعده های غذایی بزرگ برای هضم معجزه می کند.

درمان سوء هاضمه از خواص آویشن.

این متخصص طب سنتی دیگر فواید استفاده از آویشن را برای درمان سوء هاضمه دانست و گفت: دمنوش آویشن باعث بهبود هضم و کاهش گاز و نفخ می شود. همچنین حاوی روغن هایی است که می تواند زخم معده را درمان کند.

از دیگر خواص آویشن؛ وی خاصیت ضدعفونی کنندگی و آنتی بیوتیکی آویشن را برای درمان موثر مشکلات تنفسی مانند سرفه و برونشیت و همچنین گلودرد و سردرد دانست و گفت: آویشن در حفظ سلامت استخوان ها نیز نقش دارد و منبع ویتامین K، آهن است. کلسیم و منگنز. این مواد معدنی نقش مهمی در سلامت استخوان، رشد و تراکم مناسب استخوان و کاهش مشکلات استخوانی دارند.

حیدریان با اشاره به فواید مصرف آویشن برای قلب و عروق اضافه کرد: این گیاه به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی از التهاب مزمن که یکی از عوامل اصلی بیماری های قلبی است جلوگیری می کند. رگ ها و عروق و فشار خون را کاهش می دهد و قلب را تقویت می کند.

خوردن این گیاه همراه با وعده های غذایی بزرگ برای هضم معجزه می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چای آویشن برای چه بیماری هایی مفید است، خاطرنشان کرد: دمنوش آویشن در بهبود هضم غذا و کاهش گاز و نفخ موثر است. همچنین برای مشکلات پوستی و سطحی استفاده می شود. مصرف دمنوش آویشن با عسل به خواب آرام کمک می کند. از جوشانده آویشن برای درمان عفونت گوش میانی، نفخ و حالت تهوع استفاده می شود.

این پزشک با اشاره به مصرف آویشن و مفید بودن آن برای برخی از بیماری ها خاطرنشان کرد: اگر 10 گرم آویشن در یک لیتر آب جوش و با کمی عسل تهیه شود به بیماران مشکل تنفسی، کلیوی، مثانه، درد کمک می کند. در مفاصل، سیاتیک، خونریزی رحم و دادن ترشحات غیرطبیعی به زن در بهبودی او موثر خواهد بود.

خوردن این گیاه همراه با وعده های غذایی بزرگ برای هضم معجزه می کند.

این متخصص طب سنتی بابیان اینکه استفاده از آویشن برای افسردگی و حافظه مفید است، خاطرنشان کرد: گیاه آویشن دارای ماده موثره ای به نام کارواکرول است که برای تقویت حافظه مفید است و خاصیت ضد افسردگی نیز دارد. جالب است بدانید که مطالعات انجام شده در سال 2013 بر روی اثرات این ماده نشان داده است که مصرف منظم و غلظت کم کارواکرول به بهبود خلق و خو و افزایش احساس خوشبختی در افراد کمک می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا