اخبار روز

خودروهایی که به صورت روزانه 52 هزارتومان جریمه میشوند!/ عکس

طبق اعلام ستاد معاینه فنی در شهر تهران، تقریباً ۱۸ درصد از خودروهایی که در شهر تهران در حرکت هستند، بدون انجام معاینه فنی هستند.

بر اساس گزارش صدا و سیما، حدود ۷۷ درصد از خودروهای تهرانی دارای پلاک دارای معاینه فنی هستند، در حالی که ۲۳ درصد آن ها هنوز معاینه فنی نشده اند.

از آمارها مشخص است که حدود ۲۳ درصد از خودروهای در حال حرکت در شهر تهران، بدون معاینه فنی هستند. با فرض اینکه ۵ درصد از خودروهایی که دارای پلاک تهران هستند، در شهرستان‌ها تردد می‌کنند یا به علت فرسودگی غیرقابل حرکت هستند، می‌توان پیش‌بینی کرد که حدود ۱۸ درصد از خودروهای بدون معاینه فنی در شهر تهران در حال تردد می‌باشند. این تخمینات براساس آمارهای ثبت شده توسط دوربین‌های شهر وجود دارد.

مقرر است معاینه فنی خودروها، هنگام تردد، با استفاده از دوربین‌های شهری صورت بگیرد. برای خودروهایی که از معاینه فنی معاف هستند، جریمه روزانه ۵۲ هزار تومان تعیین شده است.

طبق اعلام ستاد معاینه فنی شهر تهران، از ابتدای سال تا ۱۳ مرداد، حدود ۶۷۰ هزار خودرو توسط مالکان خود به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند. به نسبت سال گذشته، این تعداد مراجعه‌ها تغییر چندانی نکرده است.

بر اساس آمار اعلام شده، 521000 خودرو مربوط به اولین بازدید است که شایع ترین آنها وضعیت خارجی، آلایندگی، تست ترمز، تراز و کمک فنر است.

نقص فنی خودروهای ارسالی به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت برای اخذ معاینه فنی نقص رفع شد.

در مجموع 29 درصد از خودروها در اولین بازدید به دلیل نقص فنی در معاینه فنی رد شدند و برخی از این خودروهای مردود دارای ایرادات متعدد بودند.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط ستاد معاینه فنی شهر تهران، در بازه زمانی از ابتدای سال تا پایان ۱۳ مرداد، تعداد حدود ۴۹۷ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده است. از این تعداد، حدود ۸۷ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر بوده است. در کل، حدود ۱۷ درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی در شهر تهران مراجعه کرده‌اند، دارای معاینه فنی برتر هستند.

همچنین، در سال ۱۴۰۱، حدود ۳.۵ میلیون دستگاه خودرویی با پلاک تهرانی موظف به انجام معاینه فنی بوده‌اند. از این تعداد، ۳۷ درصد آن به مراکز معاینه فنی در شهر تهران مراجعه کرده‌اند، و بقیه یعنی ۴۰ درصد آن نیز به مراکز خارج از شهر تهران مراجعه کرده‌اند، همانطور که توسط پلیس راهور تهران بزرگ اعلام شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا