اخبار روز

خودروهای جدید روانه بازار خواهد شد!/جزئیات

وزارت صمت اعلام کرد: ۱۳ هزار خودرو از خودروهای تولید شده ایران خودرو دارای استانداردهای ۸۵ گانه فاز ۲ برای عرضه در انتظار قیمت‌گذاری است.

به گزارش پی ام آپ به نقل از فارس، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که براساس اطلاعات ارائه شده ایران خودرو در حال حاضر تعداد ۱۳ هزار دستگاه خودرو تولید شده دارای استانداردهای ۸۵ گانه فاز ۲ هستند که براساس تعاریف شورای رقابت و همچنین لزوم طی شدن فرآیندهای مرتبط با اخذ مجوز استاندارد TA جهت عرضه به بازار، باید مراحل قیمت‌گذاری آنها در فرایند اجرایی شورای رقابت طی شود.همچنین ۱۹۷۰۰ دستگاه خودرو به نام مشتریان فاکتور شده و در حال طی شدن مراحل شماره‌گذاری و حمل به مقصد نمایندگی‌های سراسر کشور است

34 هزار و 171 دستگاه خودرو در شرکت سایپا وجود دارد که از این تعداد 9 هزار و 948 خودرو فاکتور و فاقد پلاک هستند و به محض شماره گذاری به مشتریان تحویل داده می شود.

21 هزار و 708  دستگاه خودرو نیز در انتظار صدور مجوز استاندارد و آماده فروش و فاکتور برای مشتریان است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۶۴ دستگاه خودرو نیسان و ۶۳۴۶ دستگاه کوئیک است.

همچنین یک هزار و 77 دستگاه خودرو در سال 1401 تولید شده که منتظر نظر سازمان ملی استاندارد هستند و هزار و 438 خودرو نیز به دلیل کمبود قطعات در مرحله تکمیل هستند که پس از تکمیل وارد فرآیند فروش می شوند.

وزارت امنیت مدعی شده است که دپو خودرو دو خودروساز سایپا و ایران خودرو صحت ندارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا