اخبار روز سینما

خواننده بار دیگر پرنده سحر است… در منبر گلها… در آستانه 50 سالگی

به نقل از شمانیوز


«بازم مرغ سحر» قطعه ای خاطره انگیز ویژه ماه رمضان بود که در سال ۱۳۷۱ پس از تولید در صدا و سیمای مرکز فارس از برنامه کودک و نوجوان شبکه یک سیما پخش شد. اثری با شعر 10 شاعر بزرگ و پیشکسوت دین، سروده حمید بهبه، سراینده سرود دیرینه «بهمن خونین جاویدان».

حسین زاهد خواننده مرغ سحر که فرم و شمایل موسیقایی اش با آنچه در آن سال ها شنیده بودیم متفاوت بود، تبدیل به یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین آهنگ های مربوط به لحظات رمضان شد.

احد ده گرگی که در سال های پربرکت عمر خود در عرصه های مختلف تحصیلی و تحصیلی نیز فعالیت می کرد، چندی پیش در یکی از مصاحبه های رسانه ای خود به نکات جالبی درباره تاریخچه سرودن شعر اشاره کرد. مرغ سحر» و گفت: این اثر شعری است که در زمان سرودن آن دو سال به عنوان آهنگ سال پذیرفته شد.

از آنجایی شروع شد که من در ساختمان امور آموزشی مشغول به کار بودم و بخشی از آن عشایری بود. مانند پروانه ای است که روی شاخه گل نشسته است.

این باعث شد یکی از آنها سرود و دیگری شعر آزاد باشد. خواننده این سرود اکنون پزشک است و روزی که آن را خوانده نوجوان بوده است، یکی از شاعران بزرگ این سرود در مصاحبه ای گفته است که حسین زاهد اکنون پزشک است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا