اخبار روز

افزایش قیمت بلیط و لغو پروازها همچنان ادامه دارد! /تاثیر قیمت گذاری و تنظیمات سازمان هواپیمایی بر حمل و نقل هوایی در ایران!

به گزارش پی ام آپ، پس از اظهارات عجیب رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی، برخی شرکت های هواپیمایی به دلیل نقص فنی، تحریم و… وارد فاز لغو پروازها شده اند.

به نظر می رسد تبعات اعلام قیمت های جدید بلیت هواپیما با افزایش 29 درصدی از سوی سازمان هواپیمایی و لغو مجوز پرواز برخی ایرلاین ها به دلیل رزرو بیش از حد همچنان ادامه دارد.

چهارشنبه شب گذشته بود که رئیس اتحادیه شرکت های هواپیمایی با اطمینان از سرگردانی 30 هزار مسافر به دلیل جریمه گرانی ایرلاین ها گفت: با تثبیت قیمت، افرادی را که قبلاً با خودرو شخصی،قطار و اتوبوس مسافرت می‌کردند، به سمت هواپیما روی می آورند!

موسوی در واکنش به لغو مجوز پرواز برخی ایرلاین های متخلف در مسیرهای داخلی، گفت: با این تصمیم سازمان هواپیمایی حدود 30 هزار نفر از هموطنان در مسیرهای داخلی لغو و مسافران تلف می شوند. این اقدام سازمان هواپیمایی کشوری غیرقانونی است و امکان اجرای دستورات سازمان هواپیمایی برای شرکت های هواپیمایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این سازمان اجازه ورود به این حوزه قیمت گذاری را ندارد، گفت: جذابیت صنعت هواپیمایی برای مردم این است که خیلی سریعتر به آنجا می رسند و اکنون با فشارهای غیرقانونی قیمت، افراد زیادی را به بازار می آوریم. هواپیماهایی که با ماشین، قطار و اتوبوس سفر می کردند، یعنی تقاضای کاذب برای این صنعت ایجاد می کنیم.

پس از این اظهارات اتفاقات دیگری در حمل و نقل هوایی مسافران در کشور رخ داد و آن درباره لغو برخی پروازهای پرتقاضا توسط شرکت های هواپیمایی به بهانه نقص فنی هواپیما است.

در آخرین نمونه، شرکت هواپیمایی ماهان با ارسال پیامک به مسافران پرواز تهران-مشهد، از لغو این پرواز اطلاع رسانی کرده است.

یکی از مسافران پرواز مذکور در این باره می گوید: حدود یک ماه پیش بلیط هواپیما مشهد را با قیمت حدود یک میلیون تومان از شرکت هواپیمایی ماهان خریداری کردیم. این در حالی است که روز گذشته این شرکت با ارسال پیامکی از لغو پرواز خبر داد.

وی با اشاره به تماس با پشتیبانی شرکت هواپیمایی ماهان برای پیگیری این موضوع، افزود: یکی از کارکنان ماهان علت لغو پرواز را نقص فنی، تحریم و کمبود هواپیما اعلام کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: چگونه است که هواپیمای کشورهای دیگر در ایران تعمیر می شود، اما ما نمی توانیم هواپیمای شرکت های ملی را تعمیر کنیم و چند روز قبل از پرواز به راحتی آن را کنسل می کنند؟

به گزارش تسنیم، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری هفته گذشته پس از نامه نگاری به 10 شرکت هواپیمایی و اعلام لغو مجوز پرواز آنها به دلیل گرانی، گفت: آنچه در این زمینه چالش ایجاد کرده، حواشی است. . در بازار فروش بلیط هواپیما که عمدتاً در فضای مجازی است.

حسن خوشخو با اشاره به اینکه محدودیت پروازها برای ایرلاین های متخلف قطعاً عرضه را محدود می کند، گفت: باید برای ساماندهی فعالیت ایرلاین ها گامی برداریم و طبیعتا هر محدودیتی می تواند چالش های خاص خود را داشته باشد.

وی تاکید کرد: عرضه و تقاضا در حمل و نقل هوایی متناسب نیست. باید بپذیریم که میزان عرضه در حمل و نقل هوایی متناسب با نیازهای روزافزون جامعه نیست و این برای ما یک چالش است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا