دانستنی ها

آیا گوش دادن به موسیقی در زمان دویدن می تواند خطرناک باشد؟

برخی از افراد هنگام دویدن از هدفون برای گوش دادن و لذت بردن از موسیقی استفاده می کنند، اما این می تواند خطرناک باشد.

دویدن بهترین فعالیت برای بسیاری از افرادی است که به دنبال ورزش روزانه برای حفظ تناسب اندام هستند. بسیاری از افراد برای انجام این ورزش هنگام دویدن از هدفون برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنند، اما اگرچه هدفون مکمل خوبی برای این فعالیت است، دویدن و گوش دادن به موسیقی دویدن را لذت بخش تر می کند، اما می تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد.

دویدن یا آهسته دویدن تا زمانی که سلامت خود را به خطر نیندازیم یک ورزش بسیار سالم است. در این بخش به برخی از مزایا و معایب دویدن در حین گوش دادن به موسیقی می پردازیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا گوش دادن به موسیقی در حین دویدن ایده خوبی برای شماست یا خیر.

فواید دویدن و گوش دادن به موسیقی

مزایای دویدن و گوش دادن به موسیقی عبارتند از:

افزایش استقامت

موسیقی به ما کمک می کند تا سرعت مورد نظر خود را حفظ کنیم، فقط باید آهنگ های مناسب را انتخاب کنیم تا مراحل ما به راحتی دنبال موسیقی باشد، حتی می توانیم لیست پخش آهنگ ها را با سرعت های مختلف تهیه کنیم.

در واقع، طبق مطالعه‌ای روی دوچرخه‌سواران، ورزشکارانی که در طول 10 کیلومتر به موسیقی گوش می‌دادند، می‌توانستند سریع‌تر رکاب بزنند و حتی شواهد بیشتری وجود دارد که استقامت بدنی را با موسیقی مرتبط می‌کند. به عنوان مثال، مهارت های ادراکی و حرکتی نشان می دهد که افرادی که در طول تست استقامت به موسیقی گوش می دهند، این ظرفیت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

ما دویدن را لذت بخش تر می کنیم

لذت بردن از آن راهی تضمین شده برای ادامه ورزش و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت است. اکثر افرادی که ورزش را ترک می کنند از روی ناچاری این کار را انجام می دهند و از آن لذت نمی برند.

دویدن و گوش دادن به موسیقی می تواند به شما کمک کند از ورزش لذت ببرید. ورزش در حین گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه تان می تواند به شما انرژی بدهد و حتی شما را برای آرامش آماده کند.

به سوزاندن کالری کمک کنید

اگر در حین ورزش به موسیقی گوش دهید، از ورزش لذت بیشتری خواهید برد و انگیزه بیشتری برای افزایش مدت زمان تمرین خواهید داشت. شما می توانید با ورزش برای مدت زمان طولانی تر و افزایش شدت، کالری بیشتری بسوزانید. این به دلیل تحریک بیشتر متابولیسم است که مسئول مصرف انرژی است.

مضرات و خطرات دویدن هنگام گوش دادن به موسیقی

اکنون که فواید ورزش موسیقی را می دانید، زمان آن رسیده است که معایب و خطرات احتمالی گوش دادن به موسیقی در حین دویدن را بسنجید.

افزایش ریسک و کاهش امنیت

دویدن و گوش دادن به موسیقی می تواند خطر بزرگی باشد زیرا ما توانایی شنیدن آنچه را که در اطرافمان می گذرد از دست می دهیم.

این هنگام دویدن در مناطق شهری، به ویژه در شب، حتی خطرناک تر است. کم کردن صدا یا فقط استفاده از هدفون جایگزین خوبی است زیرا همیشه باید ایمنی را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهیم.

آسیب فیزیکی

هنگام گوش دادن به موسیقی، نه تنها توانایی شنیدن آنچه در محیط اتفاق می افتد را از دست می دهیم، بلکه توجه خود را نیز کاهش می دهیم زیرا موسیقی به راحتی ما را به موقعیت ها و خاطرات گذشته منتقل می کند.

در حین دویدن (چه در شهر و چه در دل طبیعت) باید به اتفاقاتی که در اطرافمان می گذرد توجه کنیم، در غیر این صورت ممکن است نتوانیم از موانع دوری کنیم یا حتی آسیب ببینیم.

نادیده گرفتن علائم حیاتی

در حین دویدن و گوش دادن به موسیقی توجه ما به آهنگ ها معطوف می شود و آگاهی از بدن دشوار می شود و این خود خطرناک است زیرا هنگام انجام هر تمرین بدنی به خصوص اگر شدید باشد نیاز به توجه داریم. بیایید به مسائل اساسی مانند تنفس، وضعیت و حرکات توجه کنیم. مراقب باشیم تا بتوانیم به موقع از آسیب دیدگی جلوگیری کنیم. علاوه بر این، ریتم موسیقی می تواند بر الگوی تنفس ما تأثیر منفی بگذارد.

سخن پایانی

به طور خلاصه، ایده خوبی است که مزایا و معایب دویدن و گوش دادن به موسیقی را بسنجید تا تصمیم بگیرید که در هر لحظه چه چیزی برای شما بهتر است. اگر خیلی به آن عادت دارید، نباید ناگهان آن را از روتین خود خارج کنید. شما می توانید ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از تصادفات و صدمات، از این عادت سالم لذت ببرید.

منبع: نمناک

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا