اخبار روز

نحوه شناسایی بهترین و بادوام‌ترین چاوقهای بازار!/ بررسی انواع + ویژگی‌های چاقو

چاقو، یکی از ابزارهای ضروری برای هر کوهنورد و طبیعت‌گردی است که باید در هنگام سفر همواره به همراه داشته شود. استفاده از چاقو در سفر، برای انجام مصارف مختلف بسیار کارآمد است. بهتر است همیشه این وسیله را در کنار خود داشته باشید تا در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشید.

هنگام خرید چاقو، در بازار با انواع مختلف آن‌ها، از جمله تاشو، کارتی و نظامی روبرو می‌شوید. این چاقوها از نظر جنس و مواد ساخت متفاوت هستند و برای هر شرایطی ممکن است قابل استفاده نباشند. در صورت توجه به ویژگی‌های مختلف چاقو، شما می‌توانید چاقو مناسبی برای خود پیدا کنید.

فروشگاه طبیعت نو، چاقوهای با کیفیت و انواع تجهیزات طبیعت‌گردی را به فروش می‌رساند. با توجه به تنوع بالای این مجموعه، شما قادر به انتخاب چاقوی مورد نیاز و سفارش آن به صورت آنلاین می‌باشید.

انواع چاقو

  • چاقوی جیبی و تاشو

جیبی‌ها و تاشوها انواع پر طرفدار چاقوها هستند، که با وزن کم و اندازه کوچکی که دارند، بسیار راحت می‌توانید آنها را در جیب یا کیف خود حمل کنید. حتی می‌توانید از آنها در هنگام پیاده‌روی، کمپینگ، شکار و دیگر فعالیت‌های فضای باز استفاده کنید.

از آنجا که چاقوهای تاشو ذاتاً دارای تیغه قابل جمع و جور هستند، در مقایسه با چاقوهای ثابت، استقامت کمتری دارند. همچنین توصیه می‌کنیم که چاقوی خود را با احتیاط انتخاب کنید. بهتر است تیغه چاقوی شما از جنس فولاد ضد زنگ باشد و محکمیت بسیار خوبی داشته باشد.

  • چاقو با تیغه ثابت

چاقو با تیغه ثابت یکی از رایج ترین انواع چاقوهایی است که بادوام هستند و به راحتی تمیز می شوند. این چاقوها کمی سنگین هستند و فضای بیشتری را در جیب شما اشغال می کنند. همچنین می توانید این چاقو را با غلاف های مخصوص روی کمر یا ران خود حمل کنید.

خواص چاقو

  • قفل تیغه

قفل تیغه چاقویی تاشو که تیغه را هنگام بسته شدن بسته نگه می دارد. مکانیسم قفل تیغه باید ساده و ایمن باشد. اگر قفل تیغه به درستی کار نکند، ممکن است تیغه ناگهان باز شود و مشکل ایجاد کند. بنابراین هنگام خرید چاقو به قفل تیغه دقت کنید. این چاقوها نیز باید در هنگام باز بودن قفل شوند تا بتوان به راحتی از آنها استفاده کرد.

  • سیستم باز و بسته

در باز کردن چاقوهای جیبی و تاشو، می‌توان از روش دستی استفاده کرد تا تیغه آنها را باز کنیم. این مکانیزم به ما اجازه می‌دهد تیغه را بدون فشار باز کنیم و در برخی مواقع بسیار کارآمد است.

همچنین، برای باز کردن غلاف چاقوهای با تیغه ثابت نیز از روش دستی استفاده می‌شود. اما برای جلوگیری از خطرات ناشی از بسته نشدن چاقو به صورت کامل، باید به کاربردن اصولی در باز و بسته کردن آن توجه کرد.

بسیار مهم است که در هنگام بسته شدن چاقو، آن را به آرامی ببندیم و همچنین، سیستم باز و بسته کردن چاقو باید به گونه‌ای باشد که چاقو همواره به‌صورت کامل باز یا بسته شده باشد و نتواند به‌صورت نیمه‌باز قرار گیرد.

در فروشگاه طبیعت جدید می توانید چاقوهایی را با بهترین کیفیت و با بهترین قیمت خریداری کنید. این مجموعه به شما امکان فروش آنلاین چاقو در طیف گسترده ای را می دهد. با ثبت سفارش می توانید بدون مراجعه حضوری به فروشگاه چاقو بخرید.

انواع تیغه چاقو

دسته های مختلفی از چاقوها وجود دارد که یکی از آنها مربوط به تیغه است. هر چاقویی با تیغه های مختلفی ساخته می شود، بنابراین در هنگام خرید چاقو توجه به نوع تیغه آن بسیار مهم است. در زیر به انواع تیغه های چاقو می پردازیم:

  • تیغه قطره ‌ای (Drop-Point Blade)

تیغه قطره‌ای یکی از شیوه‌های تیغ‌های موجود است که شکلش شبیه به یک قطره‌ی اشکی است و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نوع تیغه‌ها محسوب می‌شود. از این تیغه برای ساختار دادن چاقوهای مختلف با اندازه‌های متنوع استفاده می‌شود. کار با تیغه قطره‌ای باعث می‌شود که برش بسیار کیفی ایجاد شود و به صورت چرخشی انجام شود؛ بنابراین، انتخاب چاقوی همراه با تیغه قطره‌ای یک گزینه بسیار خوب برای استفاده روزانه است. با این حال، باید توجه داشت که این نوع تیغه قادر به برش عمودی یا مستقیم نیستند.

نحوه شناسایی بهترین و بادوام‌ترین چاوقهای بازار!/ بررسی انواع + ویژگی‌های چاقو

  • تیغه خنجری (Clip-Point Blade)

تیغه خنجری از دیگر تیغه هایی است که در ساخت چاقو مورد توجه قرار می گیرد. این نوع تیغه به صورت صاف تیغه سقوطی است که اگر دقت کنید قسمت بالایی آن برش هایی دارد. از این تیغه می توان برای برش های صاف و صاف استفاده کرد. این نوع چاقو عمدتا در زمینه نظامی استفاده می شود. این نوع تیغه چاقو برای برش های صاف استفاده می شود. این نوع تیغه را می توان به صورت یک برش کوچکتر استفاده کرد و برش های ضربه ای ایجاد کرد. بنابراین برای برش نیازی به کشش روی سطح نیست. اگر تیغه خنجر بزرگ باشد، هنگام ضربه زدن می تواند کمی ظریف باشد.

  • تیغه تانتو (Tanto Blade)

تیغه تانتو یکی از تیغه هایی است که شکل هندسی آن به گونه ای طراحی شده است که در برابر فشار و ضربه بسیار بادوام باشد. قدرت نفوذ این نوع تیغه ها نسبتا زیاد است.

  • تیغه سوزنی (Needle-Point Blade)

تیغه های سوزنی انواع دیگری از تیغه هایی هستند که برای نفوذ مستقیم به هدف استفاده می شوند. به همین دلیل از این نوع تیغه بر روی نیزه ها نیز استفاده می شود. این چاقوها برای پرتاب نیز مناسب هستند.

  • تیغه گوسفندی یا سانتوکو (Sheepsfoot Blade & Santuko Blade)

درباره متنی که فرستادید، می‌توانم بگویم که تیغه گوسفندی از انواع تیغه‌های مورد استفاده در ساطور است. این نوع تیغه‌ها برای بریدن و خراشیدن بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند.

فروشگاه طبیعت نو به عنوان یک مجموعه پویا، انواع لوازم و تجهیزات مورد نیاز گردشگری و طبیعت‌گردی را عرضه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه، چاقو و سایر تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنید. فروش چاقو در این مجموعه با برندهای معتبر و شناخته‌شده صورت می‌گیرد. بهترین خرید شما را با اطمینان از این فروشگاه انجام دهید.

خرید چاقو با کیفیت

در فروشگاه طبیعت نو، انواع چاقو با بالاترین سطح کیفیت ارائه می‌شود. برای خرید چاقو با کیفیت بالا، بهترین انتخاب خود را با مراجعه به سایت این فروشگاه داشته باشید. فروش چاقو در این مجموعه به صورت آنلاین انجام می‌شود. با ورود به سایت، می‌توانید انواع چاقوها را مشاهده کرده و مشخصات آن‌ها را بررسی کنید. در صورت تمایل به خرید، سفارش خود را در سایت ثبت کنید تا محصولات در کوتاهترین زمان ممکن برای شما ارسال شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا