اخبار روز

خرید بلیط هواپیما اربعین از عراق ممنوع شد! /جزئیات

سازمان هواپیمایی کشوری، با توصیه به زائران اربعین در ایران، اعلام کرد که برای تهیه بلیت‌های پرواز رفت و برگشت، در فرودگاه‌های عراق به‌صورت دلاری فروخته می‌شود.

به گزارش پی ام آپ، سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه شرکت های هواپیمایی نسبت به فروش بلیت اربعین از طریق سایت رسمی خود اقدام کنند، در اطلاعیه ای جداگانه اعلام کرد: زائران باید گذرنامه، پرداخت خروجی، دریافت ارز مسافرتی و غیره 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه را به همراه داشته باشند. ضمناً حضور مسافران در پروازهای رفت و برگشت از فرودگاه های نجف و بغداد 5 ساعت قبل از پرواز الزامی است.

سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اعلام کرد: زائران باید بلیت خود را فقط از باجه های معتبر بلیط تهیه کنند و در هنگام خرید شماره تلفن همراه خود را ارائه کنند تا از تغییرات یا تاخیرهای احتمالی در برنامه پرواز مطلع شوند.

زائران در صورت مفقود شدن گذرنامه چه باید بکنند؟

در این اطلاعیه در خصوص اقدامات لازم در صورت مفقود شدن گذرنامه زائران آمده است: این افراد با هماهنگی نماینده کنسولی در فرودگاه نجف و یا نماینده خط هوایی این موضوع را به صورت حضوری پیگیری کنند. بنابراین این دسته از افراد در هنگام رفت و آمد به شهر نجف و گرفتن نامه خروج از عراق باید بیش از 5 ساعت به فرودگاه مراجعه کنند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، حمل پاوربانک در پروازهای فرودگاه های عراق ممنوع است و این کشور پیش از این فهرست 109 داروی ممنوعه را اعلام کرده بود.

به گزارش ایسنا، جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری فهرست دفاتر واجد شرایط فروش آنلاین بلیط اربعین را اعلام کرد و ادامه داد: شرکت های هواپیمایی باید بلیت اربعین را از سایت رسمی خود و در صورت نداشتن زیرساخت های لازم به فروش برسانند. در یک بازه زمانی معین 27 مرداد تا 20 شهریور آنها فقط از طریق شرکت های جهان نوین گستر در snapptrip.ir، آبنوس گشت تهران در flytoday.ir و شرکت مسافرتی علی بابا در alibaba.ir می توانند بلیط بفروشند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه فروش غیر از دو روش فوق یعنی سایت رسمی فروش شرکت هواپیمایی یا دفاتر فروش اینترنتی منتخب تخلف محسوب می شود، گفت: متخلفان همراه با پیگرد قانونی به مراجع نظارتی معرفی خواهند شد.

یازرلو همچنین گفت: شرکت های فلای بغداد، آتا، ایران ایر، ایرتور، کیش، پویا، قشم ایر و ساها تاکنون مجوز ویژه پروازهای اربعین را دریافت کرده اند و اسامی سایر شرکت ها نیز به زودی اعلام می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا