اخبار روز

شوک عمیق در اسرائیل؛ خنثی‌سازی طرح خرابکاری موساد برای صنایع موشکی ایران!

شبکه جاسوسی اسرائیل تحت هدایت مستقیم سازمان موساد، قصد داشت با به فروش گذاشتن قطعات تجهیز شده، موشک‌های تولید شده را به ابزارهای منفجره تبدیل کند و از آنها به‌عنوان ابزاری برای ضربه زدن به خطوط صنعتی و کارکنان مشغول در این حوزه استفاده کند.

به عنوان یکی از پیچیدترین پروژه‌های امنیتی و اطلاعاتی در سال‌های اخیر، برنامه خرابکاری صنعتی سرویس جاسوسی موساد، سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، در حوزه صنایع موشکی و پشتیبانی نیروهای مسلح با موفقیت متوقف شد.

سردار سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع، درباره کشف این طرح خرابکاری صنعتی توضیح داد: اگر این طرح به اجرا درمی‌آمد و این قطعات (کانکتورها) به کار گرفته می‌شدند، اثرگذاری تمام موشک‌ها به شدت تحت تأثیر قرار می‌گرفت و از میانبرهای امنیتی خارج می‌شدند.

یک مقام مسئول در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر گفت: با توجه به اثربخشی راهبردی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات ملت ایران دشمنان، صنعت موشکی است.» همواره یکی از اهداف خدمات جاسوسی در زمینه خرابکاری های صنعتی بوده است.

با اشاره به خودمختاری کشور در زمینه توسعه و تولید انواع سامانه‌ها و موشک‌های مورد نیاز در بردهای مختلف، پروژه‌های اطلاعاتی و امنیتی چندجانبه در سال‌های اخیر تحت عنوان خرید قطعات برای فریب خدمات دشمن طراحی و اجرا شده است.

این مقام برجسته امنیتی توضیح داد: به علاوه از تولید قدرت نظامی و دفاعی قوی برای کشور، صنایع موشکی وزارت دفاع به‌عنوان یک بستر موثر برای تشنیع و خنثی کردن شبکه‌های پیچیده جاسوسی، نفوذ و توانایی حمله به ساختارهای اطلاعاتی سازمان‌های حریف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به لطف حضور گرامی حضرت ولی‌عصر(عج)، در طول ماه‌های اخیر، یک شبکه کاملاً حرفه‌ای و با تجربه کشف و برخورد شد. این شبکه تصمیم داشت با همکاری برخی عناصر نفوذی، قطعات نقص‌دار و مخترب را برای استفاده در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به تولیدی وارد کند. اما در دستور راهبری سربازان پنهانی امام زمان(عج) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، این شبکه شناسایی و به‌طور کامل از بین برده شد.

این تجربه‌نشانی افزود: این پروژه به طور کامل و بدون آسیب به منافع کشور با شکست روبرو شد و امکان تجاوز غیرمجاز به ساختارهای موشکی وزارت دفاع را از بین برد.

این مقام مسئول در تشریح جزئیات بیشتر این عملیات توضیح داد: این شبکه با هدایت مستقیم سازمان موساد قصد داشت با فروش قطعات مجهز، موشک های ساخته شده را به مواد منفجره تبدیل کند تا خطوط صنعتی و پرسنل شاغل در این منطقه را مورد اصابت قرار دهد. ”

او اضافه کرد: علیرغم برنامه بسیار پیچیده‌ی دشمن صهیونیستی، با برکت پروردگار و تلاش بی‌وقفه‌ی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، این اقدام دشمنانه صهیونیستی از زمان شروع خود تحت نظر دقیق و دامنه‌ای از اطلاعات قرار گرفت. با دستگیری عوامل متورط، این طرح به طور کامل دستگیری شد.

این مسئول برجسته افزود: با اجرای این پروژه با موفقیت، تمام مسیرها و فعالیت‌های موساد در تلاش برای تامین و انتقال قطعه مورد نظرشان به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی، شناسایی و به دقت مورد مراقبت اطلاعاتی قرار گرفتند.

او در پایان با اشاره به پیچیدگی‌ها و جنبه‌های فنی این طرح، به یادآوری کرد: دشمنان صهیونیستی تا به تازگی با قطعیت اعتقاد داشتند که برنامه‌ی خرابکاری در صنعت و انتقال قطعات نقص‌دار به صنایع موشکی وزارت دفاع با موفقیت اجرا شده است. اما پس از ضربه‌ی قاطع به این شبکه خرابکاری، آنها هنوز هم با شوک و تحت تأثیر شکستی که در این عملیات تجربه کرده‌اند، سر و کار دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا