اخبار روز

خبرهای مهم از طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی در کشور


به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی در خصوص طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی در کشور گفت: موافقیم که تخصیص بنزین هزینه باید بر اساس هر کد ملی باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث پرداخت یارانه در کشور عادلانه نیست، یعنی اگر کسانی که خودرو دارند واقعا از یارانه بنزین بیشتری استفاده کنند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: با این شیوه تخصیص فاصله قابل توجهی بین افراد مرفه که خودرو دارند و افراد کم برخوردار که خودرو ندارند ایجاد شده است.

وی در ادامه بیان کرد: اما اگر سهمیه بنزین به تک تک افراد جامعه اختصاص یابد که البته میزان آن را دولت باید تعیین کند عدالت نسبی برقرار می شود اما در حال حاضر برخی افراد یک خودرو یا چند خودرو دارند. بیشتر از سهمیه

وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط زمانی که هزینه ایاب و ذهاب افزایش می یابد باعث می شود هزینه بیشتری پرداخت کنند. وحیدی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر رویکرد دولت برای تغییر قیمت سوخت هنوز مشخص نیست، اما تاثیر یارانه موجود بر مصرف این است که در صورت پرداخت مبلغی از سوی سازمان یارانه ای خاص، این هزینه به عهده سازمان یارانه ای قرار می گیرد. عضو خانواده

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: اگر خود را مالک چیزی بدانیم مدیریت مصرف ما بسیار بهتر از مدیریت آن توسط دیگران است. اما در حال حاضر مصرف متعادلی در جامعه وجود ندارد، یعنی فرد از وسیله نقلیه استفاده بهینه نمی کند و اثر آلایندگی آن را در شهرهای بزرگ و حتی کوچک می توان مشاهده کرد و همین مصرف بی رویه باعث این اثر آلایندگی در شهرهای کوچک شده است. همچنین دیدن

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: به عنوان مثال وقتی سازمان محیط زیست می خواهد برای کاهش آلودگی نظر بدهد یا هزینه کند، در عوض اگر مدیریت کاهش آلودگی را به مردم بسپاریم وضعیت خیلی بهتر می شود.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: دولت قبل در فکر ساخت پالایشگاه های بزرگ بود و اعتقادی به ساخت پالایشگاه های کوچک نداشت و معتقد بود فقط باید پالایشگاه های کوچک ساخته شود.

وحیدی در ادامه تصریح کرد: در صورت اتخاذ رویکرد توزیع سرزمینی، ایجاد فرصت برای ساخت پالایشگاه های کوچک می تواند فرصت های اشتغال را در کشور توزیع کند و در تامین نیازهای کشور و کشورهای همسایه موثر باشد.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: اگر پالایشگاه های کوچکی در استان های مرزی داشته باشیم می توانیم از آنها برای صادرات انرژی استفاده کنیم و ظرفیت فروش آن را داشته باشیم.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا