اخبار روز

لیست خبرنگاران کشته شده توسط اسرائیل!/جزئیات

روز جمعه کاروان خبرنگاران چندین رسانه در جنوب لبنان مورد حمله موشکی اسرائیل قرار گرفت. در نتیجه این حمله یک خبرنگار رویترز جان باخت و شش خبرنگار دیگر به شدت مجروح شدند. تاریخ نشان داده است که اسرائیل سابقه طولانی در حمله به رسانه ها و روزنامه نگاران دارد.

به گزارش رویداد۲۴؛ دیروز اسرائیل به کاروان خبرنگاران در جنوب لبنان حمله کرد که در نتیجه آن یک خبرنگار رویترز کشته و شش خبرنگار دیگر از رویترز، فرانسه و الجزیره به شدت زخمی شدند. وزارت دفاع اسرائیل که این حمله را سازماندهی کرد، مدعی شد که “هدف ضربه زدن به حزب الله بوده است.”

پس از این اتفاق رویترز بیانیه ای منتشر کرد که مورد انتقاد قرار گرفت. خبرگزاری رویترز در این بیانیه بدون محکوم کردن عاملان این حمله، تنها از کشته شدن «عصام عبدالله» خبر داده و هیچ اظهارنظری مبنی بر اینکه کدام طرف مسئول این حمله بوده است!

مدیر دفتر رویترز در عراق درباره کشته شدن تصویربردار این خبرگزاری گفت: «ارتش اسرائیل گفته که در حال گلوله‌باران منطقه‌ای بود که خبرنگاران ما حضور داشتند، اما در حال حاضر نمی‌توانیم دقیقا تایید کنیم کدام طرف گلوله‌ای را که به خبرنگاران اصابت کرده، شلیک کرده است»

الجزیره گزارشی منتشر کرد و گفت محل خبرنگاران که برای دوری از خطر در یک مکان تجمع کرده بودند، مشخص است. این رسانه قطری در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی مجددا با هدف قرار دادن خبرنگاران سعی در ساکت کردن رسانه ها دارند. این بار آنها با شلیک موشک به مقر فرماندهی که به وضوح با علامت تیم الجزیره و دیگر خبرنگاران در جنوب لبنان مشخص شده بود، دست به چنین اقدامی زدند. اسرائیل برای ساکت کردن رسانه ها و منزوی کردن فلسطینی ها از رسانه ها، برق و اینترنت را در نوار غزه قطع کرده است.

این نخستین باری نیست که یک خبرنگار به دست نیروهای اسرائیلی کشته می‌شود؛ غسان کنفانی، محمد البیشاوی، عثمان الغطنانی، رافائل سیریلو، جیمز میلر، فضل شناعه، خالد حمد، شیرین ابوعاقله، سعید الطویل، عصام عبدالله، محمد جرقون و … از جمله خبرنگارانی هستند که در طول پنجاه و خرده‌ای سال گذشته توسط اسرائیل کشته شده‌اند.

در زیر فهرست کامل و طولانی روزنامه نگارانی که در جنگ اسرائیل و فلسطین مورد حمله اسرائیلی ها قرار گرفته اند را مشاهده می کنید.

لیست خبرنگاران کشته شده توسط اسرائیل!/جزئیات

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا