اخبار روز

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از عصرخبر; علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: پیگیری‌ها باعث شد تا رئیس مجلس جلسه سه ساعته با مسئولان دولتی در خصوص تعدیل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران برگزار کند.

وی افزود: این موضوع پس از پیگیری های فراوان حضوری، کتبی و تلفنی با مرکز عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و مراکز استانی در خصوص دستمزد و تناسب با دکتر قالیباف رئیس مجلس حل و فصل شد.

وی خاطرنشان کرد: دکتر قالیباف جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه داشت، لذا در این جلسه دولت موافقت خود را با اجرای متناسب سازی حقوق تامین اجتماعی بازنشستگان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: پس از این جلسه به اتفاق آقایان اسدی رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور و بیات دبیر کانون عالی و عضو هیات مدیره تامین اجتماعی. با دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس جلسه داشتیم و سپس فرمول پیشنهادی کانون عالی برای دائمی شدن تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از طریق نامه کتبی اعلام شد.

وی ضمن تشکر از عیسی زاده رئیس فراکسیون بازنشستگان و اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، فرمول پیشنهادی اتحادیه عالی کارگران بازنشسته را به شرح زیر اعلام کرد:

دولت موظف است ظرف مدت 5 سال نسبت به پرداخت بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی و تعهدات قانونی جاری خود در قبال بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در لوایح بودجه سنواتی و همچنین وصول مطالبات از دولت نسبت به آن اقدام نماید. به تناسب حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران به نحوی که مستمری تعیین شده کمتر از صد درصد ضریب سال تاسیس مستمری (نسبت بین مستمری زمان تأسیس به حداقل دستمزد) نباشد. این قانون حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا