اخبار روز

خبر مهم مرتضوی از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مرداد


به گزارش پی ام آپ، سید سلطان مرتضوی در نشست «همکاری و حکمرانی اقوام تحت قانون» که در آستانه هفته تعاون با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر برگزار شد. قوه مقننه ضمن تبریک این هفته گفت: در دو سال عمر دولت تدبیر و امید اقدامات قابل توجهی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.

مرتضوی با اشاره به دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم افزود: یکی از مهمترین مشکلات این وزارتخانه همواره عدم تطابق منابع و مصارف در حوزه تامین اجتماعی با صندوق های بازنشستگی کشور بوده است. با تلاش دولت و مساعدت شوراي اسلامي در اين دو سال به 210 افزايش يافته است. هزار هزار ميليارد تومان از مطالبات معوق وجوه با تصويب شوراي اسلامي توسط دولت و با مساعدت سران قوا

وی افزود: صندوق تامین اجتماعی تا پایان سال گذشته حدود 5 تا 6 همات در ماه کسری منابع برای پرداخت مستمری ها داشت اما با اقدامات ویژه ای که انجام شده، اکنون که پنجمین ماه را پشت سر گذاشته ایم. 1402 خداروشکر تونست بدهکار بشه و بدون یک ریال بازنشسته بشه. این سازمان بر مشکلات موجود فائق آمده است و امیدواریم با سیاست ها و برنامه ریزی های مدبرانه ای که انجام شده بتوانیم ضریب پایداری صندوق های تامین اجتماعی را افزایش دهیم.

رفع مشکل تامین سرم و آنتی بیوتیک.

وی همچنین اقدامات انجام شده برای استفاده مناسب از ظرفیت اقتصادی سهام صندوق بازنشستگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: طبق آمار بخش بزرگی از این سهام توانسته اند به سود دهی قابل توجهی دست یابند. از سوی دیگر یکی از مشکلات سال گذشته مربوط به تامین دارو بود اما امروز مشکل تامین سرم و آنتی بیوتیک حل شده است.

مرتضوی همچنین صندوق های بازنشستگی را نوعی اقتصاد تعاونی عنوان کرد و گفت: یکی از شبکه های تعاونی در کشور همین صندوق های بازنشستگی هستند. در صندوق تامین اجتماعی به طور بالقوه و مستقیم حدود 14 میلیون نفر پرداخت کننده این صندوق هستند و با توجه به اینکه این صندوق ها بین نسلی هستند، به طور بالقوه حدود 52 درصد از جمعیت کشور سهامدار این صندوق هستند.

وی افزود: شرکت ها و موسسات مالی سازمان تامین اجتماعی در واقع متعلق به سهامداران این سازمان است و اقتصاد این سازمان که یک نهاد عمومی غیردولتی است به نوعی اقتصاد تعاونی است. اگر بانک رفاه کارگران را که متعلق به همین گروه و همین سهامداران است اضافه کنیم، به نظر ما بیشتر اقتصاد ما تعاونی است که البته نیاز به اصلاح نظام مدیریتی دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا