اخبار روز

خبر مهم مدیرعامل سازمان بورس از فروش خانه و خودرو سیستم متریک در بورس


به گزارش پی ام آپ؛ مجید عشقی امروز (یکشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: به روز رسانی برنامه راهبردی سازمان سه هدف اصلی شامل حفظ حقوق سرمایه گذاران، ارتقای اثربخشی و کارایی سیستم نظارتی و تسهیل تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک را دنبال می کند.

وی افزود: برای حفظ حقوق سرمایه گذاران به دنبال تنوع بخشی به روش های سرمایه گذاری هستیم و سعی می کنیم بیش از دو سال گذشته به این موضوع بپردازیم و به راه اندازی ابزارهای سرمایه گذاری مسکن توجه ویژه ای داریم. همچنین سه صندوق اهرمی تاکنون موفق به جذب 30 میلیارد تومان سرمایه شده اند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: صندوق املاک راه اندازی شده است و در سه ماه اخیر کنتور و دستورالعمل پیش فروش مالک خانه تهیه شده و به مدت یک هفته در محل خواهد بود و به تصویب می رسد. اولین جلسه هیئت مدیره تا هفته آینده پس از جمع بندی نهایی. یکی از ابزارهای خوب برای بخش عرضه مسکن است.

هزار شرکت و 400 صندوق سرمایه گذاری وجود دارد

عشقی گفت: کیفیت خدمات به سرمایه گذاران افزایش یافته و در دو سال گذشته حدود 206 مجوز برای موسسات مالی صادر شده است که تعداد این موسسات و شرکت های سرمایه گذاری به بیش از هزار شرکت و تعداد سرمایه گذاری رسیده است. صندوق ها نیز به بیش از 400 صندوق رسیده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به رفع صف های طولانی سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری برای اخذ مجوز افزود: سازمان بورس همواره یکی از نهادهای پیشرو در زمینه اتصال به درگاه صدور مجوز دولتی بوده است. ضمناً در زمینه حمایت از حقوق سرمایه گذاران از سال 1401 تمامی سودها از طریق سجام اخذ می شود و نیازی به این کار از طریق بانک ها نیست.

عشقی تصریح کرد: بیش از 36 میلیون نفر در سال گذشته و در 6 ماهه امسال بیش از 12 میلیون نفر از مزایای سپرده خود بهره مند شدند. از سوی دیگر شاهد کاهش دوره واریز سود سهامداران از هشت ماه به چهار ماه هستیم.

وی دومین هدف از بروزرسانی برنامه راهبردی را ارتقای اثربخشی و کارایی نظام نظارتی عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای بند ج ماده 36 قانون احکام دائمی کشور پس از 13 سال، تخلفات مدیران بازار سرمایه به زودی به صورت شفاف عمومی می شوند. همچنین در این زمینه و با روحیه افشاگری رسانه ها و برای افزایش کنترل بازار سرمایه، پاداش نقدی در نظر گرفته ایم و به دنبال افزایش آن هستیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تسهیل تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک را از دیگر اهداف به روز رسانی برنامه راهبردی سازمان دانست و افزود: در این راستا به دنبال افزایش روند انتشار اوراق بهادار هستیم تامین مالی بخش غیردولتی. اوراق، تاکنون 170 میلیارد تومان افزایش سرمایه منتشر شده است و پیش‌بینی می‌کنیم کل افزایش سرمایه و اوراق تا پایان امسال بین 750 تا 800 میلیارد تومان باشد.

وی افزود: صندوق توسعه بازار طبق روال خود منابع را به عنوان منابع خود سرمایه گذاری می کند و در این مدت هیچ تغییری در استراتژی این صندوق ایجاد نشده و در صورت نیاز از بازار تامین مالی می شود.

عشقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مجامع به صورت آنلاین پخش نمی شود و یا از طریق پلتفرم های لو رفته برگزار نمی شود و چرا بورس این روزها وضعیت خوبی ندارد، گفت: در خصوص مجامع باید گفت که با کمک رسانه ها، بخش انتشارات سازمان باید به این مشکل کندی و پخش آنلاین در پلتفرم‌های به راحتی در دسترس رسیدگی کند. وضعیت فعلی بازار سرمایه چندان خوب نیست اما مثبت یا منفی بودن بازار ربطی به سازمان ندارد و ما وظیفه ای در این زمینه و مثبت بودن بازار نداریم و باید ابزارهای مختلفی ایجاد کنیم. . از آنجایی که برخی از این اتفاقات در بازار سرمایه پس از تحمل تورم بالا قابل پیش بینی بود، اما این شرایط موقتی است و با توجه به اقدامات اصلاحی انجام شده، انتظار داریم به مرور زمان اعتماد به بازار بازگردد.

رئیس سازمان بورس اعلام کرد: انتشار اوراق به میزان پیش بینی شده در قانون بودجه انجام می شود، بنابراین وی پیش بینی خاصی در این زمینه ندارد و خریدار این اوراق عمدتاً بانکی، بیمه ای است. و غیره .بخش ها.

عشقی ادامه داد: درباره برنامه سازمان نظارت بر حسابرسان نیز باید گفت که نحوه تهیه این گزارش ها برای سازمان بورس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما نظرات خود را درباره این قانون به مجلس داده ایم تا شاهد ارتقاء باشیم. از جایگاه حرفه ای حسابرس و گزارش های معتبر و معتبر از حسابرسان و مجموعه ها.

وی در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات دیروز و جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بیش از 90 درصد بازار منفی شده است، آیا در صورت ادامه این وضعیت شاهد تعطیلی موقت بازار خواهیم بود؟ وی بیان کرد: در سه ماه گذشته هیچ هولناکی در بازار نداشتیم و هیچ وحشت جدی در بازار نداشتیم و البته مسائل سیاسی که به وجود می آید قطعا در بازار سرمایه تاثیرگذار است. اگرچه در بازار صف های فروش طولانی نداریم و قطعاً سهام در وضعیت خوبی قرار دارد، اما به سهامداران توصیه می کنم عجله نکنند و سهامداران بزرگ و وکلا کار خود را انجام دهند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام نیز اظهار کرد: از آنجایی که شرکت ها به تدریج این کار را انجام می دهند شاهد اختلاف چند ماهه هستیم و قطعی نشده است. هنوز. ، اما احتمالاً در همان تاریخ های سال گذشته سود سهام پرداخت می شود.

ما یک سال و نیم خودرو در بورس عرضه نمی کنیم

عشقی درباره عرضه خودرو در بورس نیز گفت: در حال حاضر برنامه ای برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد و به نظر می رسد با توجه به تعهدات خودروسازان در سامانه یکپارچه، فعلا برنامه جدیدی برای عرضه وجود ندارد. عمومی. خودرو در بورس تا یک سال و نیم آینده اما اگر خودروسازان بخواهند مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: ما به عنوان بازار سرمایه حاضریم مطابق قانون جهش تولید مسکن به تامین مصالح ساختمانی کمک کنیم و این کار را با قیمت پایه یا مناسب انجام دهیم. زیرا موضوع مسکن اجتماعی ادامه خواهد داشت و به محض اعلام میزان تقاضا برای آن آمادگی داریم. این قانون در حال حاضر شش ماهه آخر خود را می گذراند و با توجه به تعداد طرح ها و لوایحی که در دست بررسی است، تصویب اصلاحیه قانون بازار سرمایه در سال جاری سخت است و امیدواریم این اتفاق بیفتد. در اسرع وقت. در اسرع وقت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره سهم 15 درصدی بازار سرمایه در حوزه تأمین مالی نیز گفت: برآورد ما حدود 30 درصد است و سهم 15 درصدی درست نیست، اما برنامه هایی برای افزایش این مشارکت داریم و من امیدوارم بتوانیم روند انتشار اوراق را ادامه دهیم و … این تعداد را افزایش دهیم.

عشقی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه تدابیری برای انتشار و فیلتر اطلاعات دارید؟ وی افزود: برخی مسائل را نمی توان گفت اما اقدامات انضباطی لازم که انجام شد از جمله این اقدامات است. ما همچنین اقدامات دیگری را برای اعمال محدودیت های سخت برای کارکنانی که به این اطلاعات دسترسی دارند، انجام داده ایم.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات اخیر مدیرعامل بانک رسالت گفت: ابتدا باید بین شرکت های پذیرفته شده و شرکت هایی که فقط در بازار پایه هستند تفاوت قائل شد و موضوع دوم این است که هر شرکتی باید پاسخگو باشد. سهامداران و مدیریت شرکت پاسخگوی سهامداران است و در صورت پذیرش این شرکت با شدت بیشتری برخورد خواهیم کرد. البته به این مجموعه نیز اشاره خواهیم کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در خصوص سیمان و فولاد نیز باید گفت که با وجود خروج برخی محصولات از بورس کالا، جایگاه بورس کالا روز به روز بهتر شده است. ممکن است این اتفاق بیفتد که تولید یک محصول کاهش یابد و قیمت آن افزایش یابد، اما این موضوع ربطی به بورس نداشته باشد یا همین مشکل با افزایش کاذب تقاضا به وجود بیاید. البته بورس کالا روز به روز در حال رونق است و البته ما حاضر به اصلاح و رفع نواقص احتمالی در بورس هستیم.

منبع: ایسنا


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا