اخبار روز

خبر مهم در مورد ثبت نام آیفون 14


به گزارش مانی بان، چند ماه از ممنوعیت واردات آیفون 14 و نامشخص بودن آن می گذرد، همچنان علاقمندان برای خرید این مدل گوشی هستند. در ابتدا این مدل آیفون تنها از طریق پردازش مسافر یا استفاده نادرست از این روش وارد کشور می شد تا اینکه ممنوعیت آن در سال گذشته رسما اعلام شد.

نکته مهم این است که با وجود ممنوعیت واردات این نوع گوشی و از سوی دیگر تمایل به خرید آن، بازار کلاهبرداری و سوء استفاده در این حوزه نیز باز شده است؛ به گونه ای که چندی پیش در برخی شبکه های اجتماعی و برخی اتحادیه ها در خصوص بازگشت آنتن آیفون 14 قاچاق با ترفندهایی مانند تعویض سیم کارت، اطلاعیه های گسترده ای منتشر شد.

در همین راستا سامانه همتا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به اینکه شبکه اپراتور به طور مستمر رصد می شود و آنتن دهی وسایل قاچاق از جمله این دستگاه ها مسدود است، کارشناسان به مردم توصیه اکید می کنند که گول موقت را نخورند. آنتن دهی کنید و از اعتماد به این افراد خودداری کنید.

در اطلاعیه مذکور تاکید شده است که اصناف نیز به جرم بودن قاچاق کالا توجه داشته باشند و بر اساس مواد 18، 18 مکرر، 29 و 32 قانون سوم مصوبه مبارزه با قاچاق کالا و خارجی. تبادل. دی 1392 و ماده 20 قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 20 فروردین 1401 علاوه بر مصادره اموال حسب مورد به جزای نقدی و حبس از دو تا پنج سال و شلاق محکوم خواهد شد.

در حال حاضر طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر امکان ثبت نام آیفون 14 در سامانه همتا به همتا، ممنوعیت واردات تجاری و مسافری آن منتشر شده است.

لازم به ذکر است اخیرا انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهور پیشنهاداتی در خصوص اصلاح برخی مقررات واردات گوشی تلفن همراه و با اشاره به ممنوعیت واردات آیفون 14 از سال گذشته، برآورد کرده است. 120000 آیفون 14 به ارزش بیش از 150 میلیون دلار به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است.

علاوه بر این، انجمن موبایل هشدار داده است که اگر استفاده از این روش های جدید برای همه گوشی های ارزان قیمت و پرمصرف اقتصادی شود، طرح ثبت نام کارایی خود را از دست داده و قاچاق مسافر بازار را در دست خواهد گرفت. بنابراین با توجه به شرایط موجود برای این گوشی، مسئولان توصیه می کنند از آنجایی که این مدل گوشی در ایران پشتیبانی نمی شود، مردم از خرید آن خودداری کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا