اخبار روز

خبر مهم: تخصیص سهام به بازماندگان تحت تکفل در سال 18 شهریور

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام اعم از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام 1400 در سال جاری دو برابر شد و فاز اول سود سهام به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند نزد صاحبان سپرده شد سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید

خاندوزی در خصوص تخصیص سهام سرمایه توضیح داد: تخصیص سهام سرمایه به افراد تحت تکفل باید ابتدا مراحل خود را طی کند. این مصوبه پس از تصویب در شورای دولت به مرحله اجرا گذاشته می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه در خصوص پرداخت سود سهام عدالت گفت: مجامع برخی از شرکت های سبد سهام عدالت هنوز برای تقسیم سود تشکیل نشده است که پس از تقسیم سود شرکت ها، سود حاصل خواهد شد. به حساب های پرداخت شده توسط سهامداران توزیع شود.

سهام – 213 درصد افزایش در مبلغ مستمری مشتریان

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در 23 ماهه دولت سیزدهم، هزار و 413 واحد مسکونی ساخته شده و 17 هزار و 640 مورد توانمندسازی پایدار با ایجاد اشتغال و تثبیت محقق شده است.

وی ادامه داد: در این مدت میزان مستمری 213 درصد افزایش یافت و 18 هزار نفر معوقه وارد چرخه کمک های اجتماعی شدند و مجموع معوقات در آذربایجان شرقی به صفر رسید. بیش از 32 هزار مشاوره شخصی و 140 هزار مشاوره تلفنی در مراکز تماس اورژانس اجتماعی کشور انجام شد و میزان سازش زوجین طلاق در مراکز مشاوره 20 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: 26 هزار و 102 نفر در مهدکودک ها نگهداری می شوند و تعداد خدمات پیشگیری از معلولیت نیز 426 هزار و 830 مورد است.

فرگل صحاف در خصوص تعداد مستمری بگیران در استان با بیان اینکه 93 هزار و 616 مستمری بگیر در استان وجود دارد، تصریح کرد: دو مرکز کودک و نوجوان وجود دارد که 335 کودک را در خود جای داده است و چه تعداد کودک نیازمند کمک دریافتی از سوی سازمان هستند. اعتبار 1605 و تعداد 25 نفر هستند که به زندگی مستقل منجر شده اند.

سال گذشته 54 کودک به فرزندخواندگی سپرده شدند

وی در خصوص آمار فرزندخواندگی در آذربایجان شرقی توضیح داد: تعداد فرزندخواندگی ها 54 مورد است که بر اساس شرایط و اولویت های خانواده ها انجام می شود و به منظور تسهیل در کار، سامانه فرزندخواندگی در سال 1398 راه اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص پرداخت تامین اجتماعی برای دو هزار و 371 زن سرپرست خانوار و هزار و 94 زن سرپرست خانوار در روستاها گفت: همچنین در سال گذشته به یک هزار و 298 زن سرپرست خانوار خود تعیینی اعطا شد. انجام شده.

فرگل صحاف مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: 29 هزار و 68 دستگاه کمک توانبخشی و 700 خرید خدمات ارتوپدی و دندانپزشکی انجام شد.

49 مهدکودک، 2 هزار و 407 نفر از خدمات استفاده می کنند. همچنین 4978 دانش آموز معلول در استان داریم که از حمایت مالی برخوردار می شوند.

صحاف با بیان اینکه 7 هزار و 463 معاینه برای پیشگیری از معلولیت های ژنتیکی انجام شد، تصریح کرد: تعداد مراکز تخصصی درمان و بازپروری معتادان متجاهر 70 مرکز است و در سال گذشته 25 هزار و 170 نفر خدمات دریافت کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد واحدهای مسکونی واگذار شده 662 واحد، تعداد ودیعه و کمک اجاره مسکن 70 واحد و در ده سال عملکرد تحویل مسکن 8 هزار و 257 واحد بوده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی درباره وضعیت کودکان خیابانی در استان اظهار کرد: ما نه کودک خیابانی داریم و نه کارتن خواب، اما همه آنها خانواده دارند و شب ها پس از فروش وسایل خود به خانه باز می گردند.

تشکیل کمیته حمایت از حقوق صاحبان سهام

دانش کاظمی با اشاره به اینکه کارگروه تخصصی سهام عدالت و کمیته ای که به زودی تشکیل می شود برای حمایت از سهام عدالت در نظر گرفته شده است، گفت: متأسفانه در این سال ها بیش از سه و نیم میلیون نفر صاحب سهام هستند. سهامی که ما از دست داده ایم، معنای و مفهوم این جمله است که تاخیر یا طولانی شدن فرآیندها از هر نوع و شکلی از جمله تخصیص سهام به بازماندگان ممکن است غیرقابل جبران باشد. از این رو همه باید تلاش کنیم تا فرآیندهای حوزه شناسایی و واگذاری سهام عدالت به بازماندگان را در اسرع وقت اما با کیفیت و دقت اجرا کنیم.

آخرین اخبار از برگزاری جلسات سرمایه گذاری در استان ها

وی گفت: برای بازگشایی نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در حال حاضر در سازمان بورس ثبت شده و نماد آن‌ها تقریباً از یک سال پیش در حال معامله است. مانند همه شرکت های سرمایه گذاری باید دارای اعضای هیئت مدیره واجد شرایط بوده و گزارش مالی آنها به امضای هیئت مدیره رسیده و در کدال بارگذاری شده باشد، متاسفانه مدت صلاحیت دوستان در اعضای هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی به پایان رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: شورای عالی بورس اوراق بهادار شرایط عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی را به دلیل اهمیت به سطح اعضای هیات مدیره شرکت های تامین سرمایه، یعنی امکان عضویت در هیات مدیره شرکت های تامین سرمایه مطرح کرده است. هیأت مدیره یک شرکت سرمایه گذاری استانی که دارای برندی مانند است دارای تامین سرمایه است. تا بتواند این کار را انجام دهد.

وی گفت: در حال حاضر بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، سازمان بورس باید سریعاً جلسات شرکت های سرمایه گذاری استانی را تشکیل دهد و اعضای هیئت مدیره داشته باشد تا پس از آن انشاالله نماد این شرکت ها تبدیل شود. باز شد.

سید فرهنگ حسینی نیز در این پخش گفت: در خصوص تخصیص سهام عدالت به مالباختگان و همچنین قانون جوانان که باید سالانه مبلغی به آن اختصاص داده شود، رفت و آمدهای زیادی برای مالباختگان انجام شد و طرح های مختلفی در این زمینه مطرح شد. مجلس و در نهایت این قانون بودجه 1402 تبصره 2 بند ن که دولت را ملزم به انجام آن کرده است و در قانون بودجه نیز تخصیص منابع برای تخصیص سهام عدالت به بازماندگان پیش بینی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در خصوص تخصیص منابع به سهامداران جدید عدالت باید از سهامی که دولت در لیست واگذاری دارد این کار انجام شود که اگر بخواهیم عدد را تخمین بزنیم حدود 50 هزار میلیارد است. تومان.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به چالش هایی که در انتشار سهام به ویژه در ایالت ها و شرکت های سرمایه گذاری دولتی با آن مواجه هستیم، وجود پیشنهاد برای واگذاری مستقیم سهام به ذینفعان جدید حائز اهمیت است. انجام دادن.

وی همچنین با اشاره به اینکه املاک کافی برای تخصیص سهام عدالت به بازماندگان وجود دارد، افزود: در حال حاضر پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری استانی چه در زمان بازگشایی نمادها و چه در زمان، بدون تغییر و ثابت است. اسفند 1400 نماد این شرکت ها به طور کامل متوقف شده است و هم اکنون نیز باز نشدن نمادها عملا ریسک نقدینگی را برای سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی ایجاد می کند./نبض بازار

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا