اخبار روز

خبر مهم برای متقاضیان زمین و مسکن رایگان.


به گزارش پی ام آپ، در شرایط جدید زمین و مسکن رایگان در اختیار خانواده های دارای سه قلو و چند فرزند قرار می گیرد. شرایط واگذاری زمین و مسکن رایگان به مردم چیست؟ این گزارش به تشریح مشمولان و نحوه دریافت زمین رایگان و جزئیات طرح جمعیت جوانان پرداخته است. در اصلاحیه قانون بودجه، دولت پیشنهاد کرد که موضوع قانون اعطای رایگان زمین و مسکن به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر 20 سال، محدود به خانواده‌های چهار قلو و بیشتر متولدین سال 1400 باشد. .

تحویل زمین دولتی به مردم خبری است که این روزها در بازار املاک دست به دست می چرخد. دولت سیزدهم تصمیم دارد این اقدام را در قالب چند طرح از جمله جوانان جمعیت و نهضت ملی مسکن انجام دهد. اما شرایط تحویل اراضی دولتی به مردم چیست؟

قانون جمعیت جوانان یکی از طرح هایی است که دولت سیزدهم از بدو تاسیس آن را دنبال کرده و برای اجرای آن نیز طرح های تشویقی در نظر گرفته است.

بخشی از این طرح‌های تشویقی شامل زمین و مسکن رایگان است که دولت با اهدای آن به خانوارها تحت شرایطی موافقت کرده است. اما چه خانوارهایی مشمول واگذاری زمین رایگان هستند و شرایط واگذاری زمین از دولت به مردم چیست؟

دولت بر اساس قانون جوانان جمعیت تصمیم گرفته است که خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر که فرزند سوم آنها 24 سال باشد. آبان متولدین بعد از 1400 زمین می دهند.

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir در این طرح ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که فرم سبز رنگ «ج» جزو شرایط اعطای این تسهیلات نمی باشد.

البته برای متقاضیان دریافت این زمین ها شرط دیگری نیز وجود دارد. نرخ باروری شهری که والدین یا فرزند در آن به دنیا آمده اند نباید آماری بالاتر از 2.5 داشته باشد.

چند ماه پیش، دولت به وزارت راه و شهرسازی موظف شد یک قطعه زمین یا یک واحد مسکونی را به صورت رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند یا بیشتر اختصاص دهد تا از این طریق خانواده‌ها را تامین کنند و برای جوانان جامعه واقعیت‌بخش باشند. 1402. قرار بود این خانوارها دارای فرزند زیر 20 سال باشند اما پس از مدت کوتاهی دولت جامعه آماری آنها را کاهش داد.

در ماده 10 لایحه یک فوریتی اصلاح قانون بودجه، دولت درخواست کرده است که عبارت «دارای چهار فرزند زیر 20 سال و بیشتر» به عبارت «چهار قلو و بیشتر متولدین 1400 به بعد» اصلاح شود.

متقاضیان این طرح و همچنین خانواده های دارای فرزند سوم برای ثبت نام به سامانه طرح جامع حمایت از مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

زمین رایگان در جزیره ابوموسی

البته واگذاری رایگان زمین به مردم تنها در چارچوب طرح جمعیت جوانان انجام نمی شود و دولت در طرح های دیگری نیز در این زمینه قول هایی داده است.

دولت تصمیم به اعطای زمین های 300 متری به افرادی که قصد سکونت دائم در جزیره ابوموسی را دارند در قالب طرح نهضت ملی مسکن گرفته و در این راستا فرم «ج» را برای این دسته از متقاضیان حذف کرد.

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به برنامه دولت برای واگذاری زمین به متقاضیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: اگر متقاضیان بخواهند در جزایر الف ابوی ساکن شوند. به موسی و هرمز متقاضیان طرح ملی مسکن زمین واگذار می شود.

با توجه به صحبت های مالکی درباره اهدای زمین، به نظر می رسد با گذشت زمان سایر جزایر جنوب کشور نیز وارد این طرح شده و ممکن است مردم مناطق دیگری مانند جزیره هرمز را برای دریافت زمین انتخاب کنند.

چگونه برای دریافت زمین در ابوموسی ثبت نام کنیم؟

این آگهی ها نشان می دهد که تمامی شهروندان ایرانی واجد شرایط که سرپرست خانواده هستند می توانند برای زمین در جزیره ابوموسی اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت نام در این طرح باید به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند. قرار است 42 هکتار زمین در جزیره ابوموسی به شهروندان واگذار شود و فرض بر این است که به هر متقاضی زمینی به مساحت 300 متر مربع اختصاص یابد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا