اخبار روز

خبر فوری/ واریز دو برابر سود سهام سرمایه برای مردم در صبح شنبه/ مشمولان لطفا این حساب را ببینید


به گزارش پی ام آپ، حسین قربان زاده از اعضای کارگروه سهام عدالت و رئیس سابق سازمان خصوصی سازی بر لزوم بررسی بیشتر موضوع سهام عدالت در فضایی کاملا تعاملی با حضور مدیران، ذینفعان و سهامداران خرد تاکید کرد. یا کارشناسان بازار سرمایه در قالب سوالی بیان کردند: مقام معظم رهبری از سال 1383 بر توانمندسازی خانوارها، توزیع عادلانه و ایجاد پایدار ثروت از طریق اجرای طرح مشارکت سهام عدالت تاکید کردند.

وی ادامه داد: تولید ثروت شرط توزیع عادلانه اموال است. امکان استفاده از بخش تعاون در بیانات مقام معظم رهبری وجود دارد و استفاده از آن هدف است، زیرا هدف آن همگانی سازی است. هدف این است که مردم از عدالت بهره مند شوند و سطح تحصیلات و دانش مالی به محیط اقتصادی محدود نشود. باید در حدی اقداماتی انجام دهیم که آگاهی مردم بالا برود و فضایی برای انتخاب مردم فراهم کنیم. شورای عالی بورس دارای اختیارات فراقانونی در انتشار سهام است.

دو برابر شدن سود سهام در سال 1401

حمیدرضا دانش کاظمی، عضو شورای عالی بورس در خصوص بازگشت شرکت های تعاونی به انتشار سهام عدالت گفت: انتشار سهام عدالت ۱۰ تا ۱۱ درصد بازار سرمایه ایران را شامل می شود، موضوعاتی که تغییر کرده است. در بسیاری از مواقع در خصوص سهام عدالت دلایلی وجود دارد که بیش از 40 موضوع اساسی و حقوقی در خصوص سهام عدالت وجود دارد که برخی از آنها تاکنون برطرف شده است. طی یک سال و نیم گذشته در هر جلسه شورای عالی بورس موضوع سهام مطرح شده است. یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری صدور سهام سرمایه را به شورای عالی بورس واگذار کردند، موضوع شفافیت اعضای این شورا است.

وی می گوید: یکی از دلایل طولانی شدن بحث سهام عدالت، بحث رفت و برگشتی در این زمینه بین قوه قضائیه، مجریه و مقننه است که سهامداران و سرمایه گذاران این شرکت ها بیشترین آسیب را می بینند. . تاکنون 100 جلسه مستمر 4 ساعته یا بیشتر در کارگروه سهام عدالت برای حل و فصل مسائل مربوط به سهام عدالت برگزار شده است. سود سهام در سال 1401 نسبت به سال 1400 دو برابر شده است که نشان می دهد کارگروه تشکیل شده برای سهام این موضوع را به دقت بررسی کرده است و همان فضای پرداخت سود در سال 1402 دیده شد.

توسعه فرهنگی را به تعاونی های سهام عدالت استانی بسپاریم

مهدی حاجیوند دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: از جمله موضوعات مهم در حوزه اقدامات سهام عدالت بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است چرا که به عنوان مثال پس از گذشت حدود دو طی دهه‌های گذشته، هنوز حدود 3 میلیون سهامدار وجود دارند که از وجود سهام خود بی‌اطلاع هستند. تقلب هایی که این روزها در عرصه اقدامات صورت می گیرد، نشان از عدم فرهنگ سازی کافی در این زمینه دارد. یکی از کارکردهای مهمی که می‌توانستیم به تعاونی‌های سهام عدالت بسپاریم، فرهنگ‌سازی بود، اکنون می‌توانیم طرح جامع آموزش و اطلاع‌رسانی را راه‌اندازی کنیم.

حاجی وند گفت: در حال حاضر 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی در سبد سهام عدالت قرار دارند. حدود یک میلیون و 800 هزار نفر دارای کارت ملک هستند، اما سهامدار نیستند، زیرا در این سیستم که اولین گروه در مورد بازماندگان است، لحاظ نشده اند.

وی افزود: سه میلیون و 600 هزار نفر از سهامداران سهام عدالت تاکنون فوت کرده اند. تا سال 99 تمامی مسئولیت های سهام سرمایه بر عهده سازمان خصوصی سازی بود و از همان سال همراه با آزادسازی سازمان بورس نیز وارد این موضوع شد. / باشگاه خبرنگاران


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا