اخبار روز

خبر فوری و مهم کارت سوخت


به گزارش پی ام آپ، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حاشیه مراسم ارائه اسناد ارتقای کیفیت نفت کوره و تولید کک سوزنی در جمع خبرنگاران گفت: : در حال حاضر محدودیتی برای سوخت گیری خودروها نداریم که در نظر گرفته شده است. این است که با توجه به اینکه به همه دارندگان خودرو و موتورسیکلت کارت سوخت شخصی ارائه کرده ایم، کارتی که در جایگاه های سوخت گیری موجود است، کارت اضطراری است و زمانی که فردی کارت سوخت همراه خود نداشته باشد، می تواند از کارت اورژانس استفاده کند. در ایستگاه ها موجود است

وی افزود: تعداد کارت های اضطراری موجود در جایگاه ها را افزایش داده ایم تا مردم در بحث سوخت گیری دچار مشکل نشوند، اما قطعا باید به سمت استفاده بیشتر از کارت سوخت شخصی و بر اساس مصوبه شورای اسلامی حرکت کنیم. شورا باید تا آخر ادامه دهد.” شهریور بیایید به 90 درصد استفاده از کارت های شخصی در سوخت گیری برسیم تا تراکنش ها در بخش توزیع بنزین قابل کنترل تر باشد.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: 210 لیتر که ماهانه به صورت سهمیه نرخ اول و دوم بر روی کارت سوخت خودروهای شخصی واریز می شود، سهمیه قابل قبولی است که نیاز مردم را تامین می کند.

ادامه: در هر شیفت با کارت های رایگان از جایگاه داران در نقاط مختلف کشور محدودیت سوخت گیری وجود دارد، اما برای اینکه چالشی در بحث سوخت گیری وجود نداشته باشد، تعداد کارت های رایگان فصول را افزایش داده ایم.

سالاری با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین بنزین در کشور نداریم و عرضه سوخت بدون وقفه و بدون چالش انجام می شود، گفت: در بحث عدم تعادل بنزین هم اکنون شرایط ما مساعد است. با هماهنگی هایی که انجام شده مشکلی در بحث وجود ندارد.» گازرسانی نداریم.

وی افزود: میانگین مصرف بنزین در کشور در سال جاری 114 میلیون لیتر در روز بوده است.

افزایش تعداد جایگاه های سیار برای عرضه بهینه بنزین در ایام اربعین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 5 میلیارد لیتر نفت و گاز در نیروگاه‌ها ذخیره شده است، گفت: برای صادرات نفت و گاز پیشنهاداتی ارائه کرده‌ایم. صادرات قابل انجام است و تاکنون دو محموله نفت و گاز صادر شده است.

وی ادامه داد: تعداد جایگاه های سیار برای بنزین رسانی به زائران اربعین افزایش یافته است و برای ایام اربعین تدابیری اندیشیده ایم تا با افزایش تردد در مسیرهای مربوطه مشکلی در تامین بنزین به وجود نیاید.

سالاری در خصوص اینکه آیا بنزین وارد می کنیم، گفت: ما بنزین وارد نمی کنیم اما اگر نیاز به تامین بنزین داشته باشیم سازوکار مورد نظر ما در این زمینه انجام سوآپ است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه انتظار نمی رود افزایش قیمت بنزین وجود داشته باشد، تصریح کرد: هر از چند گاهی شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین در سطح کشور عمدتا از سوی رسانه های خارجی و رسانه های خارجی با نیت مخرب به گوش می رسد.

با شفاف سازی و پیگیری توزیع ال پی جی، کاهش 29 درصدی مصرف گاز مایع داشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره جزئیات ورود LPG در سبد سوخت خودروها گفت: قانون مقرر کرده است که سوخت LPG باید به خانه هایی که به شبکه سراسری گازرسانی دسترسی ندارند تحویل داده شود. که در این زمینه برای تضمین تحویل کافی سوخت به مصرف کنندگان ضروری است، از طریق ثبت نام در سامانه صدف و بر اساس معاملات انجام شده اقدام می کنیم.

وی افزود: گاز مایعی که به منازل بدون دسترسی به گاز طبیعی می رسد، کیلویی 230 تومان قیمت گذاری می شود.

سالاری تصریح کرد: سایر بخش ها مانند اتحادیه ها که نیاز به دریافت گاز مایع داشتند، برای اتصال سامانه مربوطه به سامانه آسان تجارت و ثبت نام، اقداماتی انجام شده تا شناسایی ها به درستی انجام شود و از انحراف در توزیع گاز مایع جلوگیری شود. .

وی ادامه داد: به شرکت های پالایشگاهی مجوزی داده شده که بر اساس آن اکنون گاز مایع مازاد را صادر می کنند و پالایشگاه ها به صادرکننده LPG تبدیل شده اند و با این نقدینگی از این محل صرف طرح های توسعه کمی و کیفی می کنند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه تا امروز حدود 64 درصد از معاملات در حوزه توزیع گاز مایع به صورت انتخابی و قابل پیگیری بوده است، تاکید کرد: این رقم باید به 90 درصد برسد و در این زمینه پیگیری های خوبی انجام می دهیم. محل پس از شفاف سازی توزیع گاز مایع، مصرف گاز مایع 29 درصد کاهش یافته است که ظرفیت صادراتی خوبی است و در حال حاضر هم در بندرعباس و هم در آبادان LPG از طریق دریا صادر می کنیم.

200 هزار دستگاه خودروی گاز سوز در کشور شناسایی شد

وی افزود: در حوزه خودرو خودروهای مصرف کننده گاز مایع را شناسایی کرده ایم و به صورت خوداظهاری باقی مانده است که 200 هزار خودروی مصرف کننده گاز مایع در کشور شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی خاطرنشان کرد: برای توسعه LPG در حوزه خودرو، ایجاد جایگاه عرضه LPG و تدوین استانداردهای مربوطه در دو بخش خودرو و صنعت ضروری است. فصل ها. و اگر بخواهیم در سبد سوخت سهمی داشته باشیم برای دادن LPG باید یکسان سازی صورت گیرد و سیستم قیمت LPG در حوزه حمل و نقل شکل بگیرد تا با همه این موارد عملا بتوانیم سهم LPG در خودرو را افزایش دهیم. سبد سوخت


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا