اخبار روز

خبر فوری: طرح جدید یارانه برای این دهک!

به گزارش پی ام آپ، با آغاز فاز جدید طرح کالابرگ الکترونی، تمامی خانوارهای دهک اول تا سوم مشمول 20 درصد افزایش یارانه شدند. بر این اساس مبلغ 80 هزار تومان از حساب سرپرستان خانوار برداشت شد و مشروط بر اینکه هر یک از اعضای خانوار 320 هزار تومان از کمک 400 هزار تومانی خود را برای خرید کالا خرج کنند، می توان از 80 هزار تومان استقاده کنند.

در این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه بگیران یک ماه پیش واریز می شود، اما برای دهک های اول تا سوم که دهک های کم درآمد هستند، علاوه بر اعتبار 400 هزار تومانی موجود، 20 درصد مازاد اعتبار به مبلغ 80000 تومان واریز می شود. البته برای دهک های درآمدی 4 تا 9 فقط اعتبار یارانه یک ماه قبل واریز می شود تا از لیست کالاهای پیش بینی شده در طرح خرید کنند.

در حال حاضر مبنای اعتبار حمایت از خانوارهای بی بضاعت و کم درآمد است و دولت در نظر دارد سبد غذایی مورد نیاز خانوارها را که در حال حاضر ماهیانه 480 هزار تومان تامین می شود، برای سلامت خانه تامین کند. بر این اساس مقرر شده است که در صورت خرید 320 هزار تومان از یارانه 400 هزار تومانی 11 قلم کالای پیش بینی شده در طرح، مازاد اعتبار یعنی 80 هزار تومان برای آن خانوارها اخذ می شود.

امکان شارژ 80 هزار تومانی

لازم به ذکر است لیست بیش از 58000 فروشگاه فعال در اپلیکیشن «شما» به آدرس https://shoma.sfara.ir مشخص شده است و با روشن شدن جی پی اس تلفن همراه، تمامی فروشگاه های نزدیک و از طریق اپلیکیشن خود می توانید مشاغل را بیابید، محل سکونت یا کار افرادی که در این طرح عضویت دارند را مشاهده کنید، همچنین سامانه تلفن الکترونیک کالابرگ نیز در مرحله تکمیل است که به زودی برای رفاه حال مشمولان راه اندازی خواهد شد. خانوارها

در همین راستا عسگریان معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست وزرای کار ایران و قطر جزئیات جدیدی از اجرای طرح برگه بار الکترونیکی را ارائه کرد.

امکان افزایش مجدد اعتبار مازاد تا 30 درصد

به گفته وی، در طرح جدید کاتالوگ الکترونیکی که برای سه دهک اول اجرا شد، میزان یارانه افراد ثابت و 400 هزار تومان است اما اعتباری که به صورت مازاد داده می شود 20 درصد است. برای حداقل سه دهک که معادل 80 هزار تومان است که بسته به تورم در آینده می تواند تا 25 درصد یا 30 درصد افزایش یابد.

وی از امکان اجرای 20 درصدی یارانه خانوارهای دهک های 4 تا 9 خبر داد و گفت: در آینده ممکن است اعتبار مازاد برای دهک های 4 تا 9 اجرا شود اما در حال حاضر سه دهک اول مشمول این طرح شده است. “


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا