اخبار روز

خبر فوری دولت در مورد قیمت بنزین!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در سلسله نشست های تخصصی هجدهمین جشنواره شهید رجایی با موضوع تحقیق و تفحص از دستگاه های اجرایی در خصوص بنزین گفت:  دشمنان برای قیمت بنزین هدف گذاری ویژه‌ای دارند چون کشور یک بار از این موضوع آسیب دیده است.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز گفت: در افکار عمومی دچار تحول شده ایم به این معنا که افکار عمومی با اظهارات مسئولان در حوزه بنزین در اثر حوادث سال 2018 مخالفت می کند، در حالی که برخی افراد با اظهارات مسئولان در حوزه بنزین مخالفت می کنند. مانند برخی از نمایندگان، ناخواسته به بحث بنزین دامن می زنند، یکی از نمونه های آن اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس در دو هفته پیش بود.

صالحی تصریح کرد: اطلاع رسانی به دولت مردم باید تفاهم داشته باشد. رئیس جمهور همچنین به طور مرتب بر دادن پاسخ های شفاف به مردم تاکید می کند. مثلاً در مورد بنزین وزیر نفت باید به جایگاه‌ها برود و مستقیماً با مردم صحبت کند، هرچند اکنون به دلیل افزایش مصرف بنزین در این کشور مشکل داریم، اما مسئولان وزارت نفت باید برای مردم توضیح دهید که دلیل صف های پمپ بنزین افزایش مصرف است.

وی یادآور شد: جواد اوجی وزیر نفت در جلسه امروز اعلام کرد تا پایان سال هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم.

صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: اطلاع رسانی مربوط به تمامی دستگاه های دستگاه های اجرایی است و محدود به روابط عمومی هر دستگاه نیست.

نادری مدیرکل ایرنا یادآور شد: زمانی در حوزه بنزین کار غیرشفاف با مردم انجام می شد و این موضوع جز با رفتار صادقانه قابل جبران نیست. لازم به توضیح است که قیمت بنزین طی 10 سال آینده ثابت نخواهد ماند.

و افزود: چرا مردم قبول دارند که قیمت آب معدنی به قیمت واقعی برسد؟ برای بنزین باید این موضوع را پذیرفت و به مردم به صراحت گفت که آیا این اتفاق می افتد یا خیر. اگر قرار نیست بنزین را افزایش دهیم باید صادقانه تبلیغ شود.

نادری با اشاره به اینکه بهتر است استراتژی خود را در بحث بنزین تغییر دهیم، گفت: اینکه بارها گفته می شود قیمت بنزین تغییر نمی کند، یک اصل تغییر ناپذیر نیست. باید به مردم توضیح می داد که برای مصرف بنزین سقفی گذاشته شده که این به دلیل افزایش 60 تا 70 درصدی مصرف بوده است.

وی افزود: در کشور ما رسانه ها به معنای کلان آن به صنعت تبدیل نشده اند و چرخش مالی زیادی ندارند و نمی توانند نخبگان را جذب کنند، زیرا نگاه ما به رسانه عقب مانده است و آن را در نمی بینیم. شرایط سایر ادارات کشور

نادری خاطرنشان کرد: اما به نظر من وزن دادن به بخش اطلاع رسانی در ارزیابی دستگاه های اجرایی به ارتقای ذهنیت جامعه و مدیران و همچنین مقابله با جنگ شناختی رسانه های دشمن علیه کشور کمک می کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا