اخبار روز

خبر فوری دولت در خصوص اعطای سهام به متولدین 1401

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، موسسات خیریه و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام عدالت 1400 در سال جاری دو برابر شد و سود سهام فاز اول به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند نزد صاحبان سپرده شد سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره اعطای سهام به متولدین سال 1401 اظهار داشت: در قانون بودجه سال 1401 اعطای سهام به متولدین آن سال در نظر گرفته شده است که بیش از نیمی از آن تخصیص داده شد؛ این سهام در سال 1390 به ثبت رسید. وزارت اقتصاد مراحل اجرایی را انجام می دهد و در ماه های بعد پس از مناقصه سه ماهه اول و دوم 1401 انجام می شود. نکته این است که چنین پیش بینی در بودجه 1402 لحاظ نشده بود اما برای تخصیص منابع در حال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه بوده ایم. پس از این تخصیص انشالله اطلاعاتی داده خواهد شد.

حاجی وند در خصوص ثبت نام برای دریافت سهام نیز گفت: در حال حاضر ثبت نام سهام انجام نمی شود، اینکه برخی سایت ها آگهی ثبت نامی را نشان می دهند کلا تقلبی است و نباید هزینه و مدارکی برای ثبت ارائه کرد.

وی همچنین در خصوص زمان و میزان احتمالی سود سهام جدید اظهار داشت: به روش سنتی مجامع شرکتی، این سود ثبت و دریافت می‌شود و پس از ابلاغ به حساب افراد واریز می‌شود. جلسه برگزار خواهد شد. نمی توان تخمین دقیقی از میزان و زمان سود سهام داد و مردم باید منتظر بمانند. در نهایت سهامداران دقت داشته باشند اخبار مربوط به سهام عدالت را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند. / تسنیم

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، موسسات خیریه و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام عدالت 1400 در سال جاری دو برابر شد و سود سهام فاز اول به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند واریز خواهد شد. سهامداران می توانند بدون ضامن از بانک ها وام های کوچک دریافت کنند

سهام سرمایه از مالکیت و اداره دولتی خارج می شود. سهام دارایی شامل سهام 49 شرکت پذیرفته شده و غیر بورسی می باشد. از طریق سیستم سهام، مردم می توانند ارزش سهام خود را ببینند. عدالت نوعی یارانه است که از طریق تعاونی های قضایی دولتی به ذینفعان داده می شود. هدف از عرضه سهام افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد ایران است.

وی تصریح کرد: سال گذشته آمار تسهیلات اعتباری کشور بدون احتساب این دو بانک 180 همات (هزار میلیارد تومان) بود که این دو بانک به طور جداگانه 170 همات تسهیلات پرداخت کردند. یعنی حدود 48 درصد از تأسیسات قرض الحسنه کشور در سال 1401 با دو بانک قرض الحسنه مرتبط بوده است.

قائم مقام بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در خصوص شاخص های بانکی مطالبات در شبکه بانکی در سال جاری به 4.5 درصد رسیده است که قبلاً حتی 11 درصد بود. اما در بانک های قرض الحسنه یک درصد است که نسبت به شبکه بانکی عدد قابل تحسینی است و باید گفت مردم ما باهوش هستند.

سروش با اشاره به موضوع خدمات الکترونیک در بانک ها افزود: اکثر خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب در حال حاضر به صورت آفلاین انجام می شود و امضای الکترونیکی و حتی IOU ها در حال نهایی شدن است.

وی همچنین در مورد کارمزد بانک های قرض الحسنه گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر شد مقررات خوبی در زمینه کارمزدها وجود داشته باشد که در مدل جدید هر سال کارمزد اخذ نشود و فقط یک بار کارمزد گرفته شود. و مبلغ ثابتی در حدود 300000 تومان محاسبه می شود.

این مقام مسئول گفت: البته بانک قرض الحسنه رسالت حتی همان کارمزد را هم دریافت نمی کند، فقط مبلغ ثابتی است و کارمزد وام های زیر 10 میلیون تومان نیز صفر است.

متقاضیان وام خوداشتغالی در صورت داشتن شرایط لازم و داشتن نامه از سازمان های مربوطه باید سپرده قرض الحسنه در شعبه بانک ملت داشته باشند. همچنین متقاضیان دریافت تسهیلات مذکور موظفند حداقل 100000 تومان به عنوان سپرده تضمینی خود واریز نمایند.

سقف این وام برای کارمندان 150 میلیون تومان و برای کارفرمایان 300 میلیون تومان است. این تسهیلات یک وام خوب است که فقط چهار درصد کارمزد دریافت می کند. برای این نوع تسهیلات به ضامن رسمی نیاز است.

حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 84 ماه است.

با در نظر گرفتن مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت بازپرداخت، مبلغ هر قسط 2 میلیون و 50 هزار و 321 تومان می باشد. سود کل تسهیلات 22 میلیون و 226 هزار و 960 تومان و کل مبلغ وام و سود آن 172 میلیون و 286 هزار و 960 تومان خواهد بود.

بانک ملت در سال 1378 از ادغام بانک های تهران، داریوش، ایران اینترنشنال، عمران، بیمه ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاون و توزیع، تجارت خارجی و بانک های فرهنگیان تشکیل شد. توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت ارتباط با مشتری، ارتقای کیفیت خدمات، توسعه نیروی انسانی و ارتقای شاخص های عملکرد از جمله راهکارهای اصلی این مجموعه است.

این گروه تاکنون موفق به اخذ گواهینامه ISO 9001 از موسسه بین المللی مودی، رتبه اول بانکی در سال 2000 از موسسه بین المللی De Banker، رتبه ششم در بین 100 شرکت برتر سال مالی 2019، تندیس طلایی برند محبوب در سال 2019 و … شده است. /ایسنا

حدود 15 ماه از ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن و با اعتبار توسط وزارت اقتصاد و دارایی می گذرد. ابلاغیه وزارت اقتصاد به 13 بانک دولتی ارسال شد و مقرر شد تسهیلات خرد تا سقف 100 میلیون تومان بدون نیاز به ضامن پرداخت شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا