اخبار روز

خبر فوری انحلال سه موسسه اعتباری


به گزارش پی ام آپ، محمدرضا جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص انحلال سه موسسه اعتباری که اخیرا از سوی رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد، اظهار داشت: انحلال بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بر عهده بانک مرکزی است. . بانک است و هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است. البته موسسه اعتباری توسعه مدت ها پیش منحل شد و مراحل قانونی و ثبتی را طی می کند.

جمشیدی درباره فعالیت صندوق های متعددی که در بحث وام قرض الحسنه فعال هستند و تخصیص آنها اظهار کرد: هر مجموعه ای که به امور بانکی می پردازد باید از بانک مرکزی مجوز دریافت کند و صندوق های خصوصی نیز باید تابع قوانین بانک مرکزی باشند. . بانک و اعلام شده که این صندوق ها نیز باید خود را ساماندهی کنند، کار خود را با قوانین جاری تطبیق دهند و از بانک مرکزی مجوز بگیرند.

دبیر کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی با تاکید بر اینکه اگر مؤسسه یا صندوقی وجود داشته باشد که این رویه را طی نکرده است غیر مجاز تلقی می شود، گفت: آماری از موسسات و صندوق های غیرمجاز وجود ندارد و به همین دلیل از خودداری کنید. مشکلات، هیچ یک از این مجموعه های غیر مجاز اطلاع رسانی نخواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا مقررات بانکی در شعب مختلف به شکل های مختلف اجرا می شود و مثلاً یک شعبه بانکی دو ضامن و شعبه دیگر بانکی یک ضامن را برای دریافت وام می طلبد، گفت: تاکید می کنم آیین نامه لاس. تغییر نمی کند، اما رئیس شعبه بر اساس اعتبارسنجی تعیین می کند که در مورد درخواست چه تصمیمی بگیرد و این تشخیص ممکن است با رئیس شعبه دیگر متفاوت باشد و شاید مقررات بانکی در هر بانکی متفاوت از بانک های دیگر اجرا شود. بانک اما اجرای آن در شعب به همین صورت است. بانک هم همینطور و یکپارچه است.

جمشیدی تاکید کرد: اما در مورد تسهیلات، مقررات بسته به تسهیلات درخواستی متفاوت است و اگر تسهیلات قرض الحسنه مادری و ازدواج باشد، بانک مرکزی تکلیف در این زمینه را روشن کرده و نیازی به ضامن بیشتر ندارد. . .

دبیر کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: این امکان وجود دارد که فردی از قرض الحسنه برای دریافت وام اقدام کند و فردی را به عنوان ضامن تعیین کند، اما بر اساس اعتبارسنجی، آن بانک تشخیص می دهد که این فرد نمی تواند پرداخت کند. اقساط وام و درخواست تعیین شخص دیگری به عنوان ضامن، این به معنای اجباری بودن ارائه دو ضامن نیست.

وی گفت: وام قرض الحسنه باید توسط فردی ضمانت شود که درآمد ماهانه او به اندازه ای باشد که بتواند در صورت نیاز اقساط را پرداخت کند. در نهایت ملاک شعب برای هر تسهیلاتی اعم از قرض الحسنه یا سایر تسهیلات، اعتبار وام گیرنده و ضامن است.

جمشیدی تاکید کرد: مقررات برای همه بانک هایی که اختیار آنها بانک مرکزی است یکسان است و قانون می گوید باید به فردی که پرداختش مطمئن است وام اعطا شود و بانک با توجه به اعتبار متقاضی می تواند آن را تعیین کند. یا ضامن آن، مشمول شرایط مورد نظر نمی باشد، اما بانک دیگری ریسک اعطای وام به همان شخص را با همان شرایط می پذیرد و وام درخواستی را اعطا می کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا