اخبار روز

خبر رسمی: امشب; سپرده برای هزینه های زندگی شهریور برای مردم

کمک هزینه زندگی برای مردم مهم است. یارانه پرداخت شد. کمک هزینه زندگی مانند دوره های قبل پرداخت شد. به ازای هر نفر 55000 تومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از کمک هزینه زندگی سال نو را با هم خواندیم.

بر اساس اطلاعیه سازمان برای ارتقای هدفمندی یارانه ها؛ 151. سطح یارانه پولی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] به مناسبت شهریور ماه همزمان با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مشمولان با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از ساعت 24 روز دوشنبه 29 شهریور 1402 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.

همچنین با ابلاغیه خردادماه وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی و برای حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار کمک بلاعوض به مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی 20 درصد افزایش یافت. خرید اعتباری بیش از 70 درصد مبلغ کمک هزینه. .

پس از اعلام سازمان تامین مالی هدفمند و تکمیل اقساط یک میلیون تومانی، میزان تامین مالی حداقل 300 هزار تومان خواهد بود.

به این ترتیب کمک هزینه شهریور 1402 کسر نخواهد شد.

بیش از 6 ماه از تغییر وضعیت پرداخت فاند می گذرد.

دیگر نه یارانه نقدی 45500 تومانی وجود دارد و نه یارانه معیشتی.

بر اساس اعلام دولت مقرر شد کمک‌های نقدی 300 و 400 هزار تومانی به مدت دو ماه توزیع شود و پس از آن بروشورهای الکترونیکی توزیع شود.

پاسخ مشخصی برای روشن شدن موضوع یارانه نقدی و فهرست کالاها داده نشد، اما وزیر کشور گفت: پرداخت یارانه نقدی تا تهیه فهرست الکترونیکی کالاها ادامه دارد.

از این رو ارتفاع بودجه شهریور 1402 هم همینطور خرداد، تیر و در مرداد 300 تا 400 هزار تومان می شود.

مهدی تقیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با همه مشکلات کشور چقدر برای کمک های اجتماعی هزینه می شود؟ حدود 245 حمت در حوزه آموزش و پرورش، حدود 390 حمت در حوزه بهداشت و درمان، 100 حمت در حوزه یارانه نقدی و 100 حمت در حوزه یارانه نان واگذار می شود. تبصره 16 وام ازدواج و تولد و تبصره 18 وام اشتغال زایی نیز باید به فعالیت های بهزیستی اضافه شود. البته اگر تورم نباشد مشکلات بیشتر می شود.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مجموع به ۷۸ میلیون نفر کمک نقدی می دهیم اما بررسی نکرده ایم که چند نفر به این کمک ها نیاز دارند و به چند نفر کمک بیشتری بدهیم؟!

صولت مرتضوی پس از جلسه اجرایی دولت گفت: همکاران ما در وزارت امور اجتماعی در حال بررسی مجدد آزمون واستا هستند. این احتمال وجود دارد که در دهک ها تغییراتی ایجاد شود، یعنی عده ای از دهک های بالا به دهک های پایین حرکت کنند یا برعکس. افراد 5 دهک اول مشمول 120 هزار تومان یارانه تشویقی می شوند. در سال 1402 هیچ مانعی برای پرداخت مستمری بازنشستگان وجود نداشت.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی کمک های نقدی با بیان اینکه یک میلیون خانواده در طرح کالابرگ الکترونیک شرکت کرده اند، تصریح کرد: در مرحله دوم طرح کالابرگ که از 9 روز پیش آغاز شد، مشارکت 2.5 برابری داشته ایم. خانوارها نسبت به فاز اول ما کالابرگ هستیم و حالا خوش شانسیم.

وی گفت: 204 هزار خانوار در طرح کالابرگ 120 هزار تومان اعتبار تشویقی دریافت کرده اند. در صورت ادامه پاسخ، مشوق های جدیدی را ترسیم کرده و دهک های بعدی را به این پروژه الکترونیکی کالابرگ اضافه می کنیم.

بر اساس این گزارش، هر بسته لبنیات حاوی 21 نوع فرآورده شامل شیر، خامه، پنیر، ماست و شیر کاکائو می باشد که کالری آن 10700 کالری و پروتئین آن 473 گرم است که گفته می شود 500000 بسته برای مصرف کنندگان شیر می باشد. کمیته امداد امام خمینی (ره) 250 هزار بسته بین مشمولان سازمان بهزیستی کشور و 250 هزار بسته نیز در مناطق هدف بنیاد مصطفان توزیع شود.

آدرس سامانه کمک هزینه معیشتی

مدیرکل دفتر مدیریت مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ثبت نام در سامانه املاک و مسکن ضروری است و تاکنون بانک مرکزی برای صدور چک به این سامانه متصل است.

خانم پروانه اصلانی گفت: طبق قانون دریافت کمک هزینه نگهداری، تعویض پلاک خودرو، ارسال مدارک گذرنامه و ثبت نام مدارس و خوابگاه ها باید بر اساس ثبت نام در سامانه املاک و اسکان باشد، در غیر این صورت خدماتی ارائه نخواهد شد.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مسکن وزارت راه و شهرسازی، تمامی سرپرستان خانوار باید در سامانه املاک و مسکن ثبت نام کنند و تمامی اطلاعات بیمه شدگان خود را در این سامانه وارد کنند. مستاجرانی که به صورت رایگان در یک واحد مسکونی زندگی می کنند نیز باید ثبت نام کنند.

وی می گوید: سامانه املاک و مسکن آماده اتصال تمامی دستگاه ها به این سامانه است و تاکنون تنها بانک مرکزی به این سامانه متصل شده است.

ثبت نام در سامانه املاک و مسکن از 19 فروردین از سال گذشته شروع شده و متقاضیان برای واجد شرایط بودن واریز در منزل باید در این سامانه ثبت نام کنند.

چه زمانی می توان کمک هزینه زندگی را برداشت؟

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، نتایج اولین گروه از متقاضیان یارانه مشخص شد.

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، نتایج اولین گروه از متقاضیان یارانه مشخص شد. این گروه شامل دو میلیون و 500 هزار نفر بود که از این تعداد حدود دو میلیون و 200 هزار نفر مشمول دریافت یارانه بودند. بر این اساس تمامی افرادی که به خروج یارانه های جدید اعتراض کردند مشمول این حمایت نقدی دولتی می شوند و تنها 300 هزار معترض از لیست جدید حذف خواهند شد. اکنون بسیاری از معترضان می توانند امیدوار باشند که از سوی دولت حمایت شوند، اما زمان دقیق دریافت یارانه هنوز مشخص نیست. اگر مبنای دستور رئیس جمهور برای پیگیری باشد، باید تکلیف این دسته از مشمولان در هفته جاری و کمک هزینه اقامت این دسته از مشمولان قبل از پرداخت یارانه مشخص شود. تیر ماه – سومین سطح سپرده – قابل برداشت است.

کمک هزینه زندگی جدید رئیسی چه زمانی پرداخت می شود؟

یک ماه و نیم است که مبلغ یارانه تغییر کرده و یارانه نقدی و معیشتی نیز لغو شده است. با این حال هنوز این سوال باقی است که یارانه در تیرماه چقدر خواهد بود. پول نقد یا کالا؟

بیش از یک ماه است که کمک های بلاعوض تغییر کرده و سپرده آنها دیگر مثل قبل نیست. البته در عین حال تفکرات زیادی روی بحث یارانه ها متمرکز شده است.

دلیل این امر تداوم توزیع یارانه و متعاقب آن پرداخت یارانه تا امروز است.

رئیسی در چند روز اخیر اردیبهشت ماه وی ماه گذشته از پرداخت یارانه 300 تا 400 هزار تومانی خبر داد. برای دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان و دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان یارانه پرداخت شود.

در این بین مشکلات متعددی وجود داشت. اگر به دقت نگاه کنید، همه واجد شرایط نبودند و دهک هیچ بودجه ای دریافت نمی کرد

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا