اخبار روز

خبر رسمی: از امشب 9 میلیون سهم دولتی در حساب سهامداران موجود است

خبرهای خوبی از افزایش سود سهام در سال 1402 به گوش می رسد، دولت قول پرداخت 10 میلیون تومانی به بازماندگان را داده است. سود سهام امسال دو برابر شده و فاز اول سود سهام به زودی به حساب سهامداران واریز می شود. مالک سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید.

عسگر توکلی درباره واگذاری اجباری سهام سرمایه متوفیان به ذینفعان و وراث گفت: در روند همکاری قوه قضائیه، سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی باید پایان یابد. مهر این انتقال اجباری قرار است در ماه جاری انجام شود.

وی گفت: برای واگذاری اجباری سهام سرمایه افراد نیازی به وارد کردن لینک یا سایت ندارند، بلکه منتظر بمانند و به زودی اعلام می شود که باید به دفاتر کارگزاری یا دفاتر الکترونیکی دولت مراجعه و سهام سرمایه را به اجبار منتقل کنند. از متوفی بدون پرداخت چیزی . این به وراث و ذینفعان داده می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های سهام عدالت همچنین گفت: مردم مراقب کلاهبرداران باشند و لینک‌ها یا سایت‌های غیررسمی را باز نکنند و اخبار سهام عدالت را از خبرگزاری‌های معتبر و مسئولان مربوطه دنبال کنند.

توکلی در بخشی دیگر از این گفت و گو درباره بازگشایی نمادهای سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی گفت: قرار است شورای عالی بورس در این خصوص تصمیم گیری کند اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است و تصمیم گیری شده است. برای دو یا سه هفته هیچ خبری جدید در مورد سهام نیست. و شورای عالی بورس باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

اشتراک گذاری سپرده از امروز عصر 1402

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در واگذاری های قبلی هر خریداری که بالاترین قیمت را اعلام می کرد برنده مزایده بود اما در این دوره از فعالیت سازمان خصوصی سازی و در دولت سیزدهم تعیین و اعلام قیمت صرفا یکی از آنها خریدار که می خواهد مدیریت یک شرکت را بر عهده بگیرد باید الزامات مدیریت مولد و مدل کسب و کار آن را در شش محور به سازمان خصوصی سازی بپردازد.

وی افزود: اصلاح قانون اجرای بخشنامه های اصل 44 هم اکنون در دولت تکمیل شده و بر این اساس رویکرد جدید سازمان خصوصی سازی کشور ایجاد شده است، بنابراین اولویت و تاخیر در واگذاری ها تنها یکی از شروط اولویت ما خواهد بود. .

رحمتی گفت: از این پس هر خریداری که بخواهد در مزایده سازمان خصوصی سازی شرکت کند باید طرح توسعه و دانش فنی و منابع و تجهیزات لازم و … را ارائه کند. ارائه و تایید بازار و مدیریت شرکت تجاری واگذار شده.

وی تصریح کرد: تملک طرح توسعه 2000 میلیارد تومانی شرکت گسترش سوخت زاگرس سبز در مدت دو روز نمونه موفق روش جدید واگذاری 44 ملک اصلی از طریق بازار سرمایه با مشارکت 95 هزار سهامدار حقیقی 50 درصد موسسات حقوقی است. محقق شد، وی افزود: امضای طرح این شرکت دولتی که در فهرست سازمان های خصوصی سازی قرار داشت، با مدلی انجام شد که پس از کاهش 30 درصدی سهام دولتی در این غیرنظامی خواهد بود. باقی مانده سهام شرکت تولیدی فروخته شده در بازار سرمایه. تامین مالی این پروژه دوستدار محیط زیست با موفقیت به پایان رسیده است.

رحمتی گفت: ضایعات زیادی در دست مردم است و با ایجاد بستری که عموم مردم به طور قطع بدانند می توانند از سرمایه خود بهره مند شوند، می توان با مشارکت مردمی، روند واگذاری را تسریع کرد.

وی گفت: مشکل ما این است که متأسفانه هیچ حد بالایی برای تملک سهام قضایی توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در نظر گرفته نشده است و بیم آن است که پس از بازگشایی نمادهای استانی سهام قضایی، برخی قانونی و قانونی شوند. افراد ممکن است بخواهند سهام شرکت های استانی مختلف را خریداری کنند. آنها می توانند تا 1٪ خریداری کنند و در انتخابات هیئت مدیره این شرکت ها حکم رهبری را به دست آورده اند.

خبر خوب در مورد سهام برای سهامداران

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های سهام عدالت گفت: هدف قانونگذار و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص سهامداران این است که مردم سهامدار شوند و مدیریت سهام نیز در دست باشد. اما اگر محدودیتی برای خرید سهام وجود نداشته باشد، شرکت ها می توانند به اشخاص حقوقی یا حقیقی با سرمایه کلان اجازه دهند مدیریت شرکت های استانی را بر عهده بگیرند و سهام بسیار ارزشمندی را به دست آورند.

توکلی همچنین درباره اینکه آیا سود سهامی که بر اساس عملکرد سال گذشته است، در سال جاری یک یا دو بار پرداخت می شود، گفت: ما اصرار داریم مانند سال گذشته، پاییز گذشته و در دو نوبت گذشته سود سهام را تعیین کنیم. اسفند پرداخت کند، اما شورای عالی بورس هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است، البته شرکت های سرمایه گذاری موظفند حداکثر تا 4 ماه پس از مجمع، سود خود را به سهامداران واریز کنند.

وی همچنین گفت: با وجود اینکه مخالف واریز سود سهام به شرکتی به نام سپرده گذاری مرکزی هستیم، اما در صورت تصویب دو برابر شدن سود سهام توسط هیات رئیسه بورس، این سود باید در جایی نزد ذی نفعان واریز و تجمیع شود. .

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های سهام عدالت درباره نحوه معاملات نمادهای استانی سهام عدالت نیز گفت: آقای علیزاده از اعضای هیات نظارت مجلس در شورای عالی بورس پس از ایراد سخنانی شفاهی به مجلس، اعلام کرد: شنیده‌های ما حاکی از آن است که این مدلی که وزارت اقتصاد برای تجاری‌سازی سهام از آن استفاده می‌کند، ناقص است، اما این مدل هنوز به دست ما نرسیده و اطلاعات موثقی نداریم.

توکلی درباره میزان سود سهام نیز گفت: امسال مانند سال گذشته برای سهام 532 هزار تومانی بیش از یک میلیون تومان و برای سهام افراد کمیته امداد امام خمینی (ره) بین 2.2 تا 2 است. ، 5 میلیون تومان سود مربوط به عملکرد سال گذشته واریز می شود و اصرار داریم که برنده ها در دو نوبت پایان پاییز و پایان زمستان به ذینفعان پرداخت شود.

وی همچنین گفت: در 15 سال گذشته حدود 3.5 میلیون سهامدار عدالت فوت کرده اند که برای واگذاری قهری سهام این افراد به وراث، احتمال می رود بر اساس حروف الفبا یا تاریخ توافق شود فوت این افراد. مردم به شرکت های کارگزاری مراجعه می کنند اما قبل از آن سهامداران عدالت باید مراقب باشند که به لینک های فضای مجازی نفوذ نکنند و پولی پرداخت نکنند زیرا این سایت ها به ظن دسترسی به حساب های سهامداران عدالت سعی در تخلیه کلاهبرداری دارند. .

بر اساس گزارش فارس، سهام عدالت که از سال 1385 در کشور اجرا شده است، با هدف شامل 6 دهک اقتصاد کم درآمد و شرکت های بزرگ بورسی بوده و از سال 1378 که بحث سهام عدالت مطرح شد، حدود 19 میلیون نفر را شامل می شود. مستقیم مدیریت می شود. و 30 میلیون نفر در روش مدیریت غیر مستقیم باقی ماندند که پس از آن شرکت های سرمایه گذاری استانی خارج شدند تیر در ماه 99 به تدریج وارد بازار سرمایه شدند اما پس از فروپاشی بازار این نمادها متوقف شد و هنوز قابل معامله نیستند و شورای عالی بورس باید در این باره تصمیم گیری کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا