اخبار روز

خبر داغ: وام فوری با شرایط ویژه و استثنایی یکشنبه

وام فوری مجموعه ای از وام ها و تسهیلات وسوسه انگیز بانکی است. کارآفرینان، زوج‌های جوان، کارآفرینان، افرادی که به دنبال مسکن هستند و به طور خلاصه، هر کسی که می‌خواهد تغییری در حرفه، زندگی و تحصیلات خود ایجاد کند. برای کمک می تواند از وام فوری بانک بهره مند شود. وام فوری به کمک افرادی می آید که نیاز فوری به پول زیادی دارند. زیرا مردم همیشه کمبود نقدینگی دارند. بنابراین نیاز به پول نقد برای انجام یک پروژه، مردم را به استفاده از وام های فوری و تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها ترغیب می کند. در ادامه به آخرین اخبار از وام فوری ما پرداخت می کنیم

دکتر در گفت وگو با ایسنا، از طلاب ممتاز و نمونه، «وام ضروری»، «وام حج و تکریم»، «وام طلاب ممتاز و نمونه»، «وام ازدواج»، «وام تولد»، «قرآن وام المپیک فرهنگی ورزشی، علوم پایه جامع». و وام کارآموزی، قربانیان حوادث و بیماری های خاص، «وام سپرده مسکن نخبگان»، «وام تامین اجتماعی»، «وام بیمه تکمیلی درمان» و «وام دانشجویی». کلیه تسهیلات به جز سپرده مسکن نخبگان و وام تامین اجتماعی مشمول 4 درصد کارمزد می باشد.

نایب رئیس صندوق کمک های دانشجویی وزارت بهداشت گفت: میزان وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد و متاهل متفاوت است. مبلغ وام تحصیلی برای دانش آموزان مجرد 5500000 ریال در ماه می باشد. همچنین مبلغ وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل ماهانه 10 میلیون ریال می باشد. بر اساس برنامه ریزی ها و محاسبات انجام شده، کمک هزینه فرزند برای هر فرزند بالغ بر 4 میلیون ریال است که هر ماه به حساب دانش آموزان واریز می شود. وام دانشجویی برای دانشجویان ممتاز و نمونه نیز تا سه برابر سرانه اعطا می شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان دختری که به دلیل فوت، فوت یا از کارافتادگی همسر خود به فرزند یا فرزندان خود تکیه می کنند می توانند مانند متاهلین با ارائه مدارک قانونی از وام تحصیلی بهره مند شوند.

دکتر. رئیسی با بیان اینکه دانشجویانی که با مشکلات مالی مواجه هستند می توانند وام مهمی دریافت کنند، تصریح کرد: شش ماه پس از شروع تحصیل، این وام با توجه به مقطع تحصیلی به دانشجویان پرداخت می شود. “دستیاری” و “دکتری تخصصی” 40 میلیون ریال است. مبلغ وام مورد نیاز برای دانشجویان مقاطع دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی نیز 25 میلیون ریال می باشد.

وی ادامه داد: میزان وام حیاتی دانشجویان ممتاز و نمونه تا سه برابر سرانه مصوب (مبلغ مصوب 20 میلیون ریال) افزایش می یابد. همچنین مبلغ وام مورد نیاز حج و عتبات نیز معادل 40 میلیون ریال است.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: در صورت تولد فرزند در حین تحصیل مبلغ 60 میلیون ریال برای تسهیلات تولد کودک اختصاص می یابد. این گزینه برای متولدین یازدهم در دسترس است اردیبهشت ماه 1400 از شرط فوق قابل پرداخت است.

دکتر. رئیسی درباره میزان وام ازدواج دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی گفت: وام ازدواج فقط برای دانشجویانی که حق التدریسی را پرداخت نمی کنند و در مدت تحصیل تا یک سال پس از تاریخ، قرارداد رسمی منعقد کرده اند، صادر می شود. قرارداد رسمی با ارائه قرارداد دائم محضری و سرانه 250 میلیون ریال. در صورتی که هر دو زوج دانشجو بوده و مشمول این وام باشند، کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت می شود.

وی در خصوص جزئیات وام «سپرده مسکن» توضیح داد: ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دوره روزانه که در خوابگاه خانوادگی یا خوابگاه دانشجویی ساکن نیستند و با کد ثبتی رسمی تایید شده اجاره نامه ارائه می کنند، پرداخت می شود. فقط یک بار در هر مقطع . مبلغ وام و سپرده مسکن برای شهرهای بالای 500 هزار نفر 700 میلیون ریال و برای شهرهای زیر 500 هزار نفر 600 میلیون ریال است.

سپرده گرم برای مردم

دکتر. رئیسی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی ارتش، علوم پزشکی اصفهان، انستیتو پاستور ایران، علوم پزشکی بقیه الله، بهزیستی، تربیت مدرس، انتقال خون، دانشگاه شهید، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هلال احمر ایران، قلب و عروق شهید رجایی و علوم عروقی، دانشگاه علوم پزشکی البرز، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دانشگاه پزشکی بندرعباس، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه های علوم پزشکی قم، کرمانشاه، قزوین، گیلان، علوم پزشکی همدان و یزد 700 میلیون ریال وام دریافت می کنند.

معاون تسهیلات صندوق رفاه ادامه داد: همچنین دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی بابل، لرستان، کردستان، زنجان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خوی، دزفول، شهرکرد، کاشان، سبزوار، رفسنجان، جیرفت، آبادان، سیرجان، تربت جام، بیرجند، زابل، ساوه، بوشهر، مراغه، ایرانشهر، نیشابور، ایلام، تربت حیدریه، جهرم، فسا، بم، سمنان، بهبهان، شوشتر، شاهرود، یاسوج، سراب، اسفرین، خمین، اسدآباد، لارستان، خلن آباد. و گراش نیز مشمول دریافت وام 600 میلیون ریالی هستند.

وی با بیان اینکه وام «سپرده مسکن نخبگان» برای حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر، دریافت کنندگان جوایز علمی و دانشگاهی از سوی بنیاد نخبگان، با همکاری صندوق اقدام در قالب قرض الحسنه پرداخت می شود، گفت: این فرصت فراهم شده است. نخبگانی خواهند بود که دارای معرفی نامه از بنیاد هستند و در خوابگاه زندگی می کنند. زمانی پرداخت می شود که مستاجر نباشند.

دکتر. رئیسی درباره بیمه اجتماعی و وام تکمیلی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی گفت: این تسهیلات برای پوشش بیمه کار، بیمه درمانی و بیمه درمانی تکمیلی در طول دوره آموزشی فقط برای دانشجویان دارای مدرک دکتری تخصصی، دستیاری و دکتری متخصص در نظر گرفته شده است. برای بیمه تکمیلی درمان نیازی به بیمه پایه نیست.

وی با بیان اینکه وام «شهریه» شامل دانشجویانی می شود که شهریه پرداخت می کنند، افزود: دانشجویانی که در آزمون سراسری سازمان سنجش و آزمون های تخصص های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاضر می شوند. از تمام سطوح می توانید این وام را دریافت کنید. دانشجویانی که شهریه خود را پرداخت می کنند از سایر خدمات صندوق کمک های دانشجویی وزارت بهداشت محروم می شوند و در صورت استفاده از خوابگاه تنها باید هزینه اسکان ترم خود را به صورت نقدی به حساب صندوق کمک های دانشجویی واریز کنند.

نایب رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در رابطه با میزان بدهی دانشجویان شاغل به تحصیل به صورت موقت اظهار داشت: آن دسته از فارغ التحصیلانی که طبق اسناد بازپرداخت بلافاصله پس از اتمام تحصیلات قبلی یا بلافاصله پس از اتمام دوره خدمات و یا در حین بازپرداخت منظم اگر سطح جدید را گذرانده باشند می توانند بدهی خود را تا پایان دوره آموزشی خود در سطح جدید تعیین شده توسط صندوق به تعویق بیندازند.

دکتر. رئیسی گفت: زمانی که دانشجویان کارشناسی ارشد برای دریافت اصل دانشنامه و ریزنمرات مراجعه می کنند باید بدهی خود را به صورت فوری و کامل به صندوق اجتماعی پرداخت کنند. همچنین دانشجویانی که انصراف یا ترک تحصیل می کنند و یا خارج می شوند نیز موظف به پرداخت اقساط خود هستند. همچنین دانشجویانی که متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستند باید بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کنند. برای پذیرفته شدگان دوره های غیر متوالی که از وام شهریه استفاده کرده اند، ماده فوق اعمال نمی شود.

وی ادامه داد: کلیه بدهی های فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی دستیاری (فنی) و دکتری به استثنای وام دانشجویی و ودیعه مسکن به بعد از اتمام تحصیل موکول می شود. کلیه پذیرفته شدگانی که از وام شهریه استفاده کرده اند باید پس از فارغ التحصیلی طبق فرم مبلغ بدهی بدهی خود را بازپرداخت کنند. دانشجویانی که مایل به استفاده از بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور در مقاطع بالاتر هستند باید بدهی خود را به صندوق کمک های دانشجویی پرداخت کنند.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: دانشجویان تازه وارد از سال تحصیلی 1403-1402 که مایل به استفاده از خوابگاه و سایر تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان هستند، می توانند با ارائه برگه جدید از تسهیلات بهره مند شوند. تعهد محضری و هیچ عذرخواهی از سوی صندوق اجتماعی در این زمینه وجود ندارد. پذیرفته نخواهد شد. همچنین دانشجویانی که از سال تحصیلی 1402 به بعد شروع می کنند و هنوز از تسهیلات صندوق بهره مند نشده اند، باید همانند دانشجویان جدیدالورود، سند تعهد محضری جدید تهیه و به اداره رفاه اجتماعی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان موظف به پرداخت 10 درصد از مزایای دریافتی در زمان فارغ التحصیلی هستند، تصریح کرد: دانشجویان باید حداکثر تا 6 ماه پس از فارغ التحصیلی مابقی بدهی خود را طبق اسناد بازپرداخت و در زمان توافق شده پرداخت کنند. در صورت عدم بازپرداخت در مدت توافق شده، خسارت و زیان وارد می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا