اخبار روز

همسان سازی و پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی/ جزئیات اخبار

به نقل از شمانیوز، با توجه به تصریحات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی، حمیدرضا حاجی بابایی در همدان نیز به همین موضوع اشاره کرده است.

او طبق اطلاعات به دست آمده، بر اساس اجرای مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت موظف است تا در طول اجرای برنامه هفتم، بدهی‌های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

همسان سازی و پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی/ جزئیات اخبار

حمیدرضا حاجی بابایی در ادامه، با تأکید بر اهمیت استهلاک بدهی‌های دولت، به منظور ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی، از جمله شاغلین و بازنشستگان، تأکید کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز باید اجرایی شود.

او افزود که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ضرورتی است که قابل انجام نیست و مسئولیت اصلی آن بر عهده مجلس و دولت انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید پیشنهاد خود را برای نظام عادلانه و هماهنگ در قالب لایحه به مجلس ارائه کند، تاکید کرد: در راستای توسعه عدالت اجتماعی و حل مشکل کارگران و بازنشستگان، برنامه نظام پرداخت در دستور کار قرار می گیرد. وضعیت کنونی بر عدالت متمرکز است تا شاهد عدالت در پرداخت باشیم.

حاجی بابایی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت است، این رویکرد می تواند باعث نشاط و امید در بین کارکنان دولت و بازنشستگان شود که از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

حمیدرضا حاجی بابایی درباره جایگاه کارکنان دولت تأکید کرد که این جایگاه را نمی‌توان در جهش تولید و کنترل تورم نادیده گرفت. او معتقد است که با افزایش رضایت شغلی کارکنان فعال و بازنشستگان، انگیزه آنها در انجام وظایف حساس شغلی بهبود خواهد یافت. همچنین، با کمک خداوند، قادر خواهیم بود تا اهداف پیش‌بینی شده در این زمینه را به دست آوریم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا