اخبار روز

خبر خوش برای بازنشستگان؛ پرداخت پاداش بازنشستگی زودتر انجام می شود!/جزئیات

استاندار کردستان گفت پاداش بازنشستگی امسال زودتر از سال های قبل واریز می شود.

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان استان کردستان که در سینما بهمن این شهرستان انجام شد، وی با اشاره به مطالبات مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: بدون شک، نگرانی و توجه به وضعیت بازنشستگان از لحاظ امکانات رفاهی، حقوق و درآمد، یکی از مسائل مهم و پراهمیت در ذهن همه ما است. هیچ مسئولی وجود ندارد که نخواهد خواست جامعه بازنشستگان بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای از نظر امکانات رفاهی و حقوق و درآمد باشند. ما می‌دانیم که در دوران بازنشستگی، هزینه‌ها بیشترین میزان خانواده را تشکیل می‌دهند و در شرایطی که نیازهای درمانی بیشتر و وابستگان و فرزندان، مسئله مهمی برای بازنشستگان محسوب می‌شود. همچنین، خانه سالمندان نیز می‌تواند یک مکان امیدوارکننده برای بازنشستگان باشد.

وی گفت: قطعا بهترین شرایط برای ما این است که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که بازنشستگان دغدغه ای جز مسائل سنی نداشته باشند. بخشی از این شرایط را می توان در استان داد و در کلان سیاست و برنامه ریزی کلان کشور باید کارهای زیادی انجام شود.

استاندار کردستان با وعده اینکه در جلسه با دولت مسائل و دغدغه های کانون های بازنشستگی را مطرح و پیگیری خواهد کرد، افزود: در جلسه هفته گذشته دولت با استانداران مسائل پایانی -بونو را مطرح کردم. خدمت کارگران بازنشسته و خواستار رفع آن شد.رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به آن اعلام کرد که امسال لیستی را زودتر از سال های گذشته تهیه کرده ایم و قصد داریم این پاداش را زودتر پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین مکاتبات لازم در خصوص پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی و مناطق جنگی کارکنان و بازنشستگان انجام شده است که خوشبختانه با تصمیم دیوان عدالت این مشکل برای کارکنان و به ویژه بازنشستگان مرتفع شده است. 6 استان مرزی کشور نیز تحت تعقیب قرار دارد.

زارعی کوشا خواستار ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی برای بازنشستگان شد و اذعان داشت: موضوع بیمه تکمیلی هنوز به طور کامل حل نشده است اما پیش بینی می شود تا زمانی که پرداخت می شود تاخیر نداشته باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در تمامی مجتمع های استان امکانات رفاهی را فراهم کنیم، اولین قدم این است که با ظرفیتی که دارند بازنشستگان را تامین کنیم. شرمنده ایم که نتوانسته ایم خدماتی را که باید به بازنشستگان ارائه کنیم.

استاندار کردستان با ابراز خرسندی از اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به توسعه استان دارد، یادآور شد: اجرای پروژه آبرسانی از سد آزاد تا پالایشگاه سنندج نمونه ای از کارهای جهادی بود که انجام شد. در کمترین زمان ممکن پروژه‌هایی مانند راه‌آهن همدان – سنندج و سد سیازخ و چراغ ویس که از 25 سال گذشته برنامه‌ریزی شده‌اند، امسال تکمیل می‌شوند. آینده اقتصادی بسیار ویژه ای را برای سنندج پیش بینی می کنم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا