اخبار روز

خبر مهم/سایت برای بازماندگان ثبت نام مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو باز میشود!

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها تصمیم گرفته است که سایت را برای سه درصد از متقاضیانی که در مرحله دوم بودند و در آن زمان نوبت دریافت کرده بودند ولی خودروسازان قادر به تخصیص خودرو نبودند، مجدداً بازگشایی کند. این سایت تا ساعت ۲۰ روز پنجشنبه (۹ شهریور ماه) فعال باقی خواهد ماند.

به گزارش پی ام آپ، مهدی تقدسی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق وعده داده شده، سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از شب گذشته (6 شهریور ماه) برای متقاضیان دور دوم فروش تلفیقی (سه درصد متقاضیان) که با ظرفیت جذب نشده از سوی خودروسازان خصوصی مواجه بودند، بازگشایی شد تا با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین را به آنها بدهد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام کرد: با در نظر گرفتن ظرفیت ایجاد شده توسط خودروسازان پس از افزایش تولید، متقاضیانی که در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش و صف‌های فروش خودرو به آنها اختصاص داده نشده است، هم اکنون می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو اقدام کنند.

او اعلام کرد: در این بازگشایی 9 مدل خودرو از دو خودروساز برای متقاضیان در نظر گرفته شده و برای انتخاب به مشتریان عرضه می شود.

تقدسی همچنین اعلام کرد: کلیه متقاضیان محصولات دو شرکت خودروسازی که موعد تحویل آنها در فصول آتی یا 1403 است می توانند در سامانه اقدام کنند؛ ضمناً در این مرحله دو گروه ذکر شده (افرادی که برای آنها خودرو تعیین نشده و مالکان نیمه دوم 1402 و 1403) می توانند خودرو را از همان شرکت واگذار کنند.

یادآوری: آخر خرداد ماه که نتایج مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو در سایت سامانه فوق بارگذاری شد؛ 97 درصد از متقاضیانی که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو ثبت نام کرده اند، طبق برنامه زمان بندی تا پایان سال 1403 بر اساس برنامه تولید خودروسازان تعیین تکلیف شده اند، اما 3 درصد از متقاضیانی که درخواست خودروهای CKD (محصولات خودروسازان خصوصی) را ثبت کرده اند، با توجه به محدودیت های ایجاد شده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تخصیصی صورت نگرفت.

تقدسی در رابطه با مهلت انجام این اقدامات و مهلت ثبت نام اعلام کرد: سایت سامانه تا ساعت 24 روز پنجشنبه (9 شهریور ماه) باز و فعال و سپس بسته خواهد شد.

به این ترتیب می توانستند با حفظ اولویت، خودروی جدید و جایگزین را انتخاب کنند شهریور ماه ارائه خواهد شد. برای این افراد با توجه به خالی بودن ظرفیت تعدادی از محصولات هم در سال جاری و هم در سال 1403، پس از برنامه ریزی مجدداً سایت سامانه فعال می شود تا تقاضا برای خودروهایی که مشخصا ظرفیت خالی دارند، ثبت شود. هم اکنون طبق وعده داده شده سایت سامانه جدید از شب گذشته (دوشنبه شب) برای متقاضیان افتتاح و فعال شده و به مدت سه روز فعال خواهد بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا