اخبار روز

خبر خوب؛ حقوق بازنشستگان مرداد در 3 ضرب شد

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حقوق بازنشستگان به ویژه کم درآمدها باید در بودجه سال آینده افزایش یابد. به طور مستمر و تا پایان عمر به افراد دارای شرایط مستمری مندرج در فهرست پرداخت می شود.» قانون بیمه های اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس آیین نامه جدید بازنشستگان کشوری و بیمه های اجتماعی می باشد. سه میلیون و 600 هزار مستمری بگیر در انتظار اجرای مصوبه قانونی یکسان سازی حقوق بازنشستگان هستند. حقوق مستمری بگیران در سال 1401 برای افراد مختلف و همچنین حق بیمه بازنشستگی متفاوت است. مستمری بگیران تامین اجتماعی 1401 مبلغ از حقوق بازنشستگان کشور کوچکتر است

اداره کل تبلیغات و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرد که عضویت و ثبت نام مستمری بگیران در هر یک از طرح های تکمیلی اصلی و اختیاری اعلام شده «کاملاً اختیاری» است.

در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع مستمری بگیران می رساند در سال 1402 (در حال حاضر) دو نوع بیمه پایه درمان تکمیلی با مشارکت سهم مستمری بگیران به مبلغ 67 هزار و 500 تومان و اختیاری به مبلغ 205 هزار تومان و همچنین عضویت و ورود مستمری بگیر در هر یک از این دو نوع بیمه اختیاری است.

وام مستمری بگیران مردمی از سال آینده دو برابر می شود

وی در عین حال می افزاید که بر اساس توافقات انجام شده، پس از پایان قرارداد منعقده در سال گذشته، بیمه اکمل دیگر قابل اجرا نخواهد بود.

طبق روال هر سال در آغاز سال جدید حقوق بازنشستگان اندکی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان مانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس افزایش حقوق بازنشستگان را در سال 1402 تصویب کرد و بر اساس اخبار اخیر، حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آنها مشخص شده است. خبرهای منتشر شده از سوی کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که در نهایت حقوق بازنشستگان در سال جاری افزایش و یکسان خواهد شد.

علی دهقانکیا در پاسخ به این سوال که آیا حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه ماه مبنی بر مصوبه یا عدم تصویب شورای عالی کار اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده و وعده های مسئولان سازمان تامین اجتماعی انشالله حقوق مستمری بگیران این سازمان در سال افزایش خواهد یافت. اردیبهشت ماه ماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بر این اساس حقوق مستمری بگیران از سوی سازمان تامین اجتماعی اردیبهشت ماه ماهانه بر اساس مصوبه شورای عالی کار (25 درصد افزایش برای حداقل حقوق بگیران و 21 درصد برای سایر درجات حقوقی) پرداخت می شود. . رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران گفت: طبق تحقیقات پیگیری انجام شده مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران مربوط به این موضوع است. فروردین ماه نیز با حقوق مطابقت دارد اردیبهشت ماه ماهانه به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز می شود. وی تصریح کرد: بر اساس جدول تنظیم شده حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه با حروف الفبا به حساب آنها واریز می شود.

بازرس کانون بازنشستگی تامین اجتماعی تهران از مسئولان خواست حقوق بازنشستگان را افزایش دهند اردیبهشت ماه مطلع.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگی تامین اجتماعی تهران) در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید گفت: در چند روز اخیر وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول قاطع دادند. که در اردیبهشت ماه افزایش حقوق وجود دارد.

وی افزود: از آنجایی که پرداخت مستمری از بیستم هر ماه شروع می شود، فرض می کنیم مقدمات کارها قبل از آن تاریخ انجام شود. درست اردیبهشت ماه قرار است مستمری بگیران افزایش یافته و در عین حال مابه التفاوت جبران شود فروردین همراه با حقوق بازنشستگی اردیبهشت ماه پرداخت شده.

ایزدان تاکید می کند: پیگیری های ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که مسئولان این سازمان در ماه جاری تمایل به افزایش پرداخت دارند. حتی اگر مراحل اداری صدور احکام تا پایان ماه به پایان نرسد، به احتمال زیاد پرداخت ها انجام شده و احکام جدید دادگاه در تاریخ بعدی صادر خواهد شد. ممکن است مراحل اداری کار و امضای هیأت امنا و تصویب بعدی در شورای دولت زمان زیادی ببرد.

به گفته وی وزیر کار و مدیرعامل سازمان باید به وعده خود برای افزایش حقوق عمل کنند اردیبهشت ماه پایبندی به بازنشستگان انتظار دارند حقوق جدید و مابه التفاوت در روزهای آینده افزایش یابد.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته و شورای نگهبان نواقصی را در آن وارد کرده است. ما تلاش خواهیم کرد تا به زودی کاستی های شورا را برطرف کنیم.»

مهدی عیسی زاده در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: از شما انتظار می رود به جوانانی که کنکور داده اند احترام بگذارید. پذیرفته شده اند و تو بر دوش آنها و خانواده هایشان سنگینی.» وارد نشوید

وی در ادامه تصریح کرد: باید حقوق بازنشستگان تعدیل و معوقات وجوه تسویه شود. متاسفانه هنوز معوقات تامین اجتماعی تسویه نشده است. در خصوص چارت سازمانی کارکنان دولت که پس از تصویب مجلس به شورای نگهبان ارائه شد، این شورا دارای کاستی هایی است. سعی می کنیم به زودی کاستی های شورا را برطرف کنیم و سیاست های متناقض را از سیستم حذف کنیم تا نتیجه بگیریم. بودن

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: کلیات لایحه قانون حمایت از حقوق زنان در مجلس به تصویب رسیده است. این طرح در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می گیرد و از اندیشمندان، نخبگان، اساتید، دانشمندان و فرهیختگان و به ویژه نمایندگان مجلس دعوت می کنم هر گونه نظری را درباره این لایحه به کمیسیون ارائه دهند.

بر اساس اطلاعیه سازمان بیمه بازنشستگی کشور، در این ماه حق خانواده و فرزندان یکسان است اسفند پرداخت شده و مابه التفاوت آن افزایش حقوق فرزند و خانواده است فروردین همراه با حقوق اردیبهشت ماه به حساب مستمری بگیران داخلی واریز می شود.

بر اساس آمار صندوق بازنشستگی کشوری، در آخرین داده های آماری بیش از ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار نفر مشمول این صندوق بیمه، مستمری بگیر، از کارافتاده، وراث، کارگر و مودیان مالیاتی محسوب می شوند.

بر اساس آمار موجود از صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی 81 درصد، تعداد متوفیان 18 درصد و از کارافتادگان 1 درصد مشمول نسبت متوفیان صندوق بازنشستگی هستند. 18 درصد از کل افراد بیمه شده در صندوق بازنشستگی، 14 درصد مستمری بگیران فوت شده و چهار درصد از کارکنان فوت شده.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته و شورای نگهبان نواقصی را در آن وارد کرده است. ما تلاش خواهیم کرد تا به زودی کاستی های شورا را برطرف کنیم.»

مهدی عیسی زاده در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: از شما انتظار می رود به جوانانی که کنکور داده اند احترام بگذارید. پذیرفته شده اند و تو بر دوش آنها و خانواده هایشان سنگینی.» وارد نشوید

وی در ادامه تصریح کرد: باید حقوق بازنشستگان تعدیل و معوقات وجوه تسویه شود. متاسفانه هنوز معوقات تامین اجتماعی تسویه نشده است. در خصوص چارت تشکیلاتی کارکنان دولت که پس از تصویب مجلس به شورای نگهبان ارائه شد، این شورا دارای کاستی هایی است. سعی می کنیم به زودی کاستی های شورا را برطرف کنیم و سیاست های متناقض را از سیستم حذف کنیم تا نتیجه بگیریم. بودن

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا