اخبار روز

این کارکنان دولت شامل طرح ساماندهی می‌شوند!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، ولی اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی جذب کارکنان دولت، اظهار کرد: برخی از اشکالات ویرایشی را در مصوبه نارسایی های شورا رفع کردیم. شورا و ماده واحده از تاریخ لازم الاجرا شدن آن لازم الاجرا شد. این قانون انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه های مشمول قانون برنامه ششم و سازمان ها و شرکت های تابعه و وابسته به شرکت های دولتی و غیردولتی را ممنوع کرده است. و اشخاص حقیقی و حقوقی؛ یعنی قرارداد با شرکت های تامین انرژی ممنوع است.

وی بیان کرد: همچنین در اصلاح دیگری مقرر شد موسسات موضوع ماده 29 قانون برنامه از زمان لازم الاجرا شدن این قانون توسط نیروهای شرکتی که به صورت غیرمستقیم و تمام وقت در موسسات مربوطه مشغول به کار بوده اند، استخدام شوند. سال 1401. و در همان موسسه در سال 1402. آنها برای جشن قرارداد مستقیم بدون واسطه تلاش می کنند. این بدان معناست که کارکنان شرکت به قرارداد کاری نهایی تبدیل شده و امنیت شغلی آنها تضمین می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با رفع ایرادات شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون ماده ۲۹ و حتی دستگاه‌های غیرانتفاعی همچون تامین اجتماعی، صداوسیما و شهرداری‌ها باید این قانون را اجرایی کنند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا