اخبار روز

خبر خوب برای کسانی که از سهام عدالت جا مانده اند! /جزئیات

یکی از سخنگوهای سازمان سهام عدالت گفت: در پی اعمال تغییرات اساسی، تمام موضوعات ازجمله واگذاری سهام عدالت به جامانده‌ها و تقسیم سود سهام عدالت، تا صدور تصمیمات هیئت دولت، منتظر قرار دارند.

به گزارش پی ام آپ، شاید کمتر کسی باشد که اخبار مربوط به بورس را دنبال نکند. این روزها اخباری از سهام عدالت از جمله پیامک های جعلی برای هک اطلاعات تلفن همراه سهامداران، تقسیم سود سهام عدالت و تغییر اعضای هیئت مدیره شرکت ها، تعاونی های استانی به گوش می رسد.

به همین دلیل گزارشی برای درک بهتر عدالت و بازماندگان آن تهیه کردیم که سر و صدای زیادی به پا کرده است. سهام عدالت در واقع نوعی یارانه است که به گفته دولت نهم از طریق تعاونی های استانی عدالت به مشمولان آن اعطا می شود. دولت هدف خود را از ارائه اقداماتی برای گسترش مشارکت بخش تعاونی در اقتصاد ایران اعلام کرده است. گفتنی است بر اساس آخرین آمار منتشر شده ارزش سهام بین 532 هزار تومان تا 11 میلیون و 224 هزار و 832 تومان رسید. البته ارزش سهام 490 هزار تومان خواهد بود که با احتساب و اعمال کلیه افزایش سرمایه شرکت های بورسی، این سهام بالغ بر 10 میلیون و 126 هزار و 997 تومان خواهد بود.

همان طور که در ابتدای گزارش اشاره شد، اخبار مربوط به بازماندگان سهام بسیار شنیده می شود، چندی پیش وزیر اقتصاد و دارایی در این خصوص اظهار داشت: تخصیص سهام به بازماندگان ابتدا باید مراحل خود را طی کند. اين مصوبه پس از تصويب هيئت مديره اجرايي خواهد شد. تیم اقتصادی در عنوان کوتاه به دنبال پاسخ به این سوال بود که پروسه تصویب هیات مدیره از مسئولان مربوطه چقدر طول می کشد؟ اما تلاش ها بی نتیجه ماند و به پاسخی نرسید. در این سال ها وعده های زیادی برای تامین عدالت برای بازماندگان داده شده است. دولت در پاسخ به اینکه چرا مدتی است بحث تخصیص سهام به بازماندگان مطرح شده است، ابتدا اعلام کرد که منابع کافی برای تخصیص سهام جدید وجود ندارد. اما فشار مجلس باعث شد که او به دنبال منابع اقدامات جدید برای تحقق وعده هایش باشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا