اخبار روز

خبر بسیار مهم برای صاحبان سهام / واریز این مبلغ در این تاریخ


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نماینده مردم سپیدان در مجلس با یادآوری اینکه پیگیری دولت برای تغییر ساختار مدیریت سرمایه منجر به فاجعه در کشور می شود، از رئیس مجلس خواست تا از این امر جلوگیری کند. . پیگیری با وزیر اقتصاد

محسن علیزاده در جلسه علنی شورای اسلامی در تبصره ای با اشاره به ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی خطاب به رئیس مجلس خواستار نظر وی در خصوص نحوه انتخاب نمایندگان در هیئت ها شد. از سوی وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص اینکه زمزمه هایی مبنی بر تغییر ساختار مدیریت سرمایه در کشور به گوش می رسد که اگر صحت داشته باشد بسیار نگران کننده است و گمان می رود دولت به دنبال تصاحب سرمایه کاملا اجتماعی است.

سود سهام عده ای در سال جاری بالغ بر چند میلیون تومان می شود.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: برای افرادی که سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند، سود سهام عدالت از سال 98 به صورت یکجا پرداخت می شود.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص ارسال انبوه پیامک های مربوط به سهام از جمله ثبت نام بازماندگان، خرید و فروش یا دریافت سود سهام که به قصد کلاهبرداری و سوء استفاده انجام می شود، گفت. بانک مردم گفت: متأسفانه پس از اعلام خبر اجرایی شدن واگذاری اجباری سهام و تقسیم سود سهام و پس از تصویب شورای عالی بورس برای شرکت سپرده گذاری برای پیگیری موضوع این موضوع و شروع مکاتبات، عده ای از این فرصت استفاده می کنند و از مردم می خواهم به این پیامک ها توجه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اساساً شرکت سپرده گذاری مرکزی موضوعی مانند تقسیم سود را از طریق پیامک انبوه به اطلاع مردم می رساند، گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس در زمینه سود تقسیم سود، تمامی سودها از 36 شرکت انتشاراتی متعلق به گروه سهامی عدالت تجمیع و از طریق سپرده گذاری مرکزی به ذینفعان سهام واریز می شود. تاکید می کنم مردم نیازی ندارند جایی بروند، لینک باز کنند یا ثبت نام کنند.

مدیر کل شرکت سپرده گذاری افزود: کافی است افراد شماره حساب مربوطه خود را در سامانه سرمایه و سامانه سجام یا در یکی از این دو سامانه ثبت کنند. به غیر از این دو سایت و سیستم، هیچ پورتال دیگری معتبر نیست.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی سهام عدالت گفت: معتقدم سود امسال سهام عدالت همانند سال گذشته خواهد بود.

در سال 1401 سود سهام عدالت مربوط به سال 1400 در دو مرحله واریز شد که فرآیند پرداخت مرحله اول از 9 دی ماه 1401 آغاز و تا سوم ادامه دارد. دی ماه ادامه داشت. در مرحله اول سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز در 25 ام می باشد. اسفند 1401 شد. در اسفند ماه سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 613، 667 و 721 هزار تومان دریافت کردند. همچنین افرادی که یک میلیون تومان پرتفوی داشتند یک میلیون و 356 هزار تومان سود کردند.

بیش از 49 میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام هستند. میزان سود سرمایه امسال که مربوط به سال 1401 خواهد بود هنوز مشخص نشده است.

اواخر آذر منتظر سود سهام عدالت باشید؟

با توجه به صحبت های رئیس سازمان بورس، احتمالا پرداخت سود سهام در همان تاریخ های سال گذشته انجام می شود، باید منتظر واریز فاز اول و روزهای پایانی در پایان سال باشیم. دسامبر. اسفند بیایید پرداخت مرحله دوم را بررسی کنیم.

اخیرا مجید عشقی مدیرعامل سازمان بورس درباره نحوه و جزییات پرداخت سود سهام گفت با توجه به اینکه شرکت ها به تدریج این کار را انجام می دهند شاهد اختلاف چند ماهه هستیم و هنوز محقق نشده است. اما احتمالاً در حقوق صاحبان سهام، سود سهام در همان تاریخ های سال گذشته پرداخت می شود.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا